کد خبر 1223996
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶

به گزارش مشرق صفحه اینستاگرامی میم الف نون نوشت: فساد مالی و اقتصادی در ایران چقدر است؟

آیا مخالفان جمهوری اسلامی سعی میکنند آنرا بزرگتر از واقعیت نشان دهند؟ یا برعکس، آنچه تا به حال از پرونده های رانت خواری و اختلاس ، افشا شده ، فقط نوک کوه یخی است که قسمت عمده اش زیر آب است؟

آیا فساد در نهاد های کشور رسوخ کرده و سیستماتیک شده یا بروز آن موردی و اتفاقی است؟ آیا عزم کافی برای مقابله با این فساد وجود دارد؟

پاسخگویی به این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر در این باره، راحت نیست و اینکه کدام جواب درست است، محل اختلاف جدی دوست و دشمن و موافق و مخالف است و هدف ما نیز در این گفتار پاسخ به این سوالات نیست.

این غول مرحله آخر است

اما من روی یک چیز یقین دارم و مطمئن هستم نظر مخالفان و موافقان جمهوری اسلامی و ناظران بیطرف غیر از این نیست که بزرگترین ضربه حیثیتی در دهه های اخیر  که به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شده و بزرگترین تبلیغات رسانه ای که علیه او انجام شده و بزرگترین علت سرخوردگی و ناامیدی برخی از اقشار مردم، همین موضوع سوء استفاده مالی، رانت خواری و غارت بیت المال است.

به قول معروف این پاشنه آشیل جمهوری اسلامی است و مطمئنا آشیلی ترین پاشنه است.

در این هفت خوان رستمی که جمهوری اسلامی در این چهل و اندی سال دارد از آن رد میشود، با دیوی خطرناک تر از این فساد مالی برخورد نکرده است.

خودمانی تر،به قول عامیانه جوانان سایبری بگویم، این غول مرحله آخر است.

اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی، فاضل خداداد سال۷۴،شهرام جزایری۸۱،اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی خاوری۱۳۹۰،سعید مرتضوی و تامین اجتماعی۹۱، بابک زنجانی ۹۲، صندوق ذخیره فرهنگیان ۹۵، استات اویل، کرسنت، هادی رضوی، محمدرضا رحیمی، مهدی هاشمی رفسنجانی و دهها نام دیگر و عددهایی با صفرهای خیلی زیاد که چشم های مردم را گرد میکند، زبانشان را بر نظام دراز و امیدشان به آینده را نا امید.

واقعا مشکل کجاست؟

آیا باید بگیر و ببندها را بیشتر کرد؟ یا مجازات ها را سنگین تر؟

من فکر میکنم این مارهای هفت سر فساد، هر سرشان را که قطع کنی، دو تا سر دیگر در میاورند، هر ماری را که از بین ببری، یک مار دیگر از سوراخ دیگری بیرون میزند و حمله میکند. باید رفت سراغ محل تخم ریزی مارها، باید مارها را قبل از اینکه از تخم سربرآورند، له کرد. اصلا نباید به آنها  فرصت تخم ریزی و تولید مثل داد.

این غول مرحله آخر است

یک مثال ملموس برایتان بزنم تا حرفم بیشتر قابل فهم باشد. در این روزهای گرم پایان بهار ،مشکل قدیمی سوسک و پشه دارد دوباره عود میکند. این پشه های لاکردار بخصوص شبها امان آدم را میبرند، و خواب راحت را به خانواده حرام میکنند. چند وقت دیگر که هوا گرمتر شود، لشگر پیاده نظام سوسکها هم به آنها اضافه خواهند شد. کار به جایی میرسد که اگر تمام افراد خانه هم پشه کش و دمپایی دست بگیرند، از عهده کار بر نمی آیند.

راه حل اساسی، ریختن سم در چاه های خانه است. البته باید مراقب باشید در و پنجره ها باز نماند و توری پنجره ها سوراخ نباشد، اما راه حل اساسی همان ریختن سم در سوراخهای چاه است. سر منشاء تولید جانور آنجاست. متخصصینی هم برای این کار وجود دارد که تضمینی خانه شما را سمپاشی میکنند. با یک جستجوی اینترنتی ، کلی نام و شماره تلفن شرکت های متخصص در این کار را پیدا خواهید کرد.

در کشور ما منشاء فساد ، آن جایی است که پولها و ثروت ها، وجود دارد یا تولید میشود. آن جایی که با یک امضای طلایی پای یک نامه، میلیاردها تومان ثروت ایجاد یا نابود میشود. آن جایی که با یک تصمیم خلق الساعه، خیلی ها یک شبه به عرش میروند و خیلی ها بدبخت میشوند. آنجا دولت است.

تا فساد و رانت خواری و پارتی بازی، در منشاء آن ، یعنی دولت کنترل نشود، اگر دو برابر این زندان و دادگاه و دادسرا و دادستان و قاضی  و قوه قضائیه هم داشته باشیم، تا صبح قیامت، کار دارند که انجام بدهند و دزد هست که بگیرند.

حالا که ایام انتخاب است بگذارید بگویم که : باید فرد و مجموعه ای در این نقطه حساس سر کار بیاید که سه شرط مهم را داشته باشد، وگرنه این غده سرطانی فساد قابل کنترل نیست.
اول اینکه این فرد و گروهش خودشان سالم و پاکدست باشند.

دوم اینکه بعد از قرار گرفتن بر سر کار، مجموعه دولت را از افراد ناسالم پاکسازی کنند.

سومین و مهمترین نکته اینکه، رویه ها و روند انجام امور را آنچنان هوشمند، سیستماتیک ، قانونی،قابل نظارت و شفاف کنند  که آدم های خلاف کار که هیچ، حتی آدم های سالم که گاهی شیطان قلقلک شان میدهد هم نتوانند دست از پا خطا کنند.

بیایید با توجه به این سه شرط مهم، نگاهی به آقای سید ابراهیم رئیسی بیاندازیم.

اول اینکه این سید، انسان سالم و پاکدستی است. اگر اینطور نبود ، مقام رهبری او را به سمت رئیس قوه قضائیه یا تولیت آستان قدس رضوی منصوب نمی کرد. مهم تر اینه اگر کوچکترین لکه ای در پرونده اقتصادی اش بود ، دشمنانش که کم هم نیستند، رو کرده بودند تا بحال، بخصوص در رقابت های انتخاباتی پرهیجان سال ۹۶.

نهایت تبلیغات سوئی که علیه او در آن سال انجام شد، این بود که چرا وقتی سفر استانی میروی برای تبلیغات، نبات متبرک به حرم امام رضا را میدهی به مردم! یا تو همانی هستی که تعدادی منافق مسلح آدم کش را که علیه نظام شورش کردند و با صدام همکاری کردند و ۱۷۰۰۰ نفر را در کشور شهید کردند و  حاضر به توبه هم نبودند، دادگاهی و اعدام کردی یا تو اگر بیایی سر کار در خیابانها دیوار میکشی که زنها از یک طرف بروند و مردها از طرف دیگر!

آن کسی که این حرف احمقانه آخر را زد، آنقدر نفهم بود که توجه نکرد همسر این کسی که دارد این تهمت را به او میزند، دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دارد  و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی و رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری آن دانشگاه است. این بنده خدا اگر قرار بود دیوار بکشد، اول زن خودش را در چهار دیواری خانه محبوس می کرد.

این غول مرحله آخر است


شرط دوم برای ریشه کنی فساد در مهم ترین جایگاهش در کشور، یعنی قوه مجریه، این بود که این فرد سالمی که میاید سرکار، مجموعه را هم پاکسازی کند و انسانهای سالم را سر کار بگذارد. که پاکسازی اتفاقا تخصص این سید است و عمده جواب کسانی که میگویند آقای رئیسی چرا میخواهد قوه قضائیه را ول کند و بیاید رئیس جمهور شود، در این قسمت این گفتار است.

چهل سال سابقه کار در مجموعه ای که کارش پاکسازی جامعه از  دزد ها است و پله به پله حضور در سمت های دادیاری دادسرای کرج، دادستانی کرج،دادستانی استان همدان، جانشین دادستانی تهران، دادستانی تهران، ریاست سازمان بازرسی کل کشور، معاونت اول قوه‌ی قضاییه، دادستانی کل کشور و دادستانی کل ویژه روحانیت و در آخر ریاست قوه قضائیه، تجربه بزرگی است برای شناخت گلوگاههای فساد در کشور و پاکسازی آنها از آدم های مفسد.

و اما شرط سوم که بدون عملیاتی شدن آن، تمامی تلاش های مرحله اول و دوم هدر میرود، این است که رویه ها و روند انجام امور اجرایی کشور،  هوشمند، سیستماتیک ، مکانیزه، قابل نظارت و شفاف شود. اگر این شرط عملی نشود، نه تنها حضور انسانهای پاکدست ثمره ای ندارد، بلکه همین انسانهای پاک به مرور زمان در این سیستم به فساد کشیده خواهند شد.

من فکر میکنم برای اجرای شرط سوم، آقای رئیسی توان ، تجربه و دانش کافی ندارد و محتاج کمک نیروهای متخصص جوان و خوشفکری مثل آقایان سعید محمد و زاکانی و جلیلی است.
به نظرم ایشان هرچه زودتر باید این افراد را یا مشابه ایشان را به عنوان عناصر کلیدی کابینه خود ، معرفی نماید تا هم شفاف سازی را از اولین گام های خود در این راه آغاز کرده باشد و....

و هم پایه گذار این سنت معقول و مردم پسند باشد و هم سبد رای عناصر انقلابی و مومن را تجمیع کند تا با لطف خداوند متعال و عنایات ائمه اطهار، یکبار برای همیشه، سکان هدایت قوه مجریه ایران اسلامی از دست مفسدان و رانت خواران و مسئولین اشرافی غرب پرست خارج شود .

اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنَا فِیهَا مِنَ الدُّعَاةِ إِلَی طَاعَتِکَ وَ الْقَادَةِ إِلَی سَبِیلِکَ وَ تَرْزُقُنَا بِهَا کَرَامَةَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ

خدایا به سوی تو مشتاقیم‏ برای یافتن دولت کریمه‏ای که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانی،و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازی، و ما را در آن دولت از دعوت‏کنندگان به سوی طاعتت،و رهبران به سوی راهت قرار دهی و کرامت دنیا و آخرت را از برکت آن‏ روزیمان فرمایی.
 

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    8 1
    انشاالله.
  • US ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    7 1
    ان شاء الله مقدمه ظهور با آمدن یک دولت انقلابی و پای کار و مومن فراهم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس