قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

تیم فوتبال چلسی در فینال تمام انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا برابر منچسترسیتی به برتری یک بر صفر دست یافت و فاتح این رویداد معتبر شد.

به گزارش مشرق، فینال لیگ قهرمانان اروپا، شنبه شب در ورزشگاه «دراگائو» شهر پورتوی پرتغال برگزار شد و در نهایت چلسی با ارائه نمایشی منطقی و حساب شده به برتری یک بر صفر دست یافت و جام قهرمانی را از آن خود کرد.

این دومین قهرمانی آبی‌های لندن در لیگ قهرمانان اروپا است. این تیم در سال ۲۰۱۲ نیز قهرمان شده بود.

منچسترسیتی نیز که با هزینه‌های زیاد، برای نخستین مرتبه به فینال رسیده بود، حسرت به دل ماند و نتوانست قهرمان شود.

با تصمیم اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) حدود ۱۰ هزار تماشاگر، این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

منچسترسیتی در نیمه نهایی برابر  پاری‌سن‌ژرمن فرانسه پیروز شد و چلسی نیز از سد رئال‌مادرید اسپانیا عبور کرد تا راهی فینال شود.

قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

قضاوت فینال تمام انگلیسی فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را «متئو لاهوز»، داور باتجربه اسپانیایی برعهده داشت.

نخستین فرصت عالی گلزنی این دیدار در دقیقه سیزدهم برای چلسی به دست آمد که «تیمو ورنر» آلمانی با ضربه‌ای ضعیف این بخت طلایی را از دست داد.

قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

تقابل اندیشه‌های پپ گواردیولا و توماس توخل که مربیان صاحب سبکی در فوتبال جهان هستند و همواره تقابل‌های شطرنج‌گونه‌ای داشته‌اند نیز از دیگر زیبایی‌های این دیدار مهم بود.

سیتی برای نزدیک شدن به دروازه چلسی، روی حرکات استرلینگ و کوین دی‌بروینه برنامه ریزی کرده بود. از سوی دیگر چلسی نیز با حرکات ترکیبی از جناحین بسیار خطرناک نشان می‌داد.

در دقیقه ۳۸، تیاگو سیلوا مدافع باتجربه تیم چلسی که در این فصل مدام مصدوم بوده است به دلیل آسیب دیدگی، زمین را ترک کرد و جای خود را به «کریستنسن» داد.

قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

عملکرد حساب شده چلسی در دقیقه ۴۲ جواب داد و پاس عالی میسون‌مونت به کای هاورتز رسید تا این ستاره جوان آلمانی با جا گذاشتن دروازه‌بان منچسترسیتی موفق به گلزنی شود.

شاگردان گواردیولا که قهرمانی را از دست رفته می‌دیدند، نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرده تا از شکست رهایی پیدا کنند.

از سوی دیگر تیم چلسی با دفاعی منطقی و دوندگی بالا در میانه میدان، اجازه هنرنمایی به بازیکنان حریف نمی‌داد.

قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

در دقیقه ۵۸ کوین دی‌بروینه پس از برخورد شدید با رودیگر، مصدوم شد و با چشمانی اشک‌بار زمین را ترک کرد کرد و جای خود را به گابریل ژسوس داد تا کار تیم تحت هدایت گواردیولا سخت‌تر شود.

در دقیقه ۶۰ توپ به دست مدافع چلسی برخورد کرد و در میان اعتراض شدید بازیگنان سیتی، داور اسپانیایی اعقادی به پنالتی نداشت. سیستم کمک داور ویدئویی هم نشان داد که هندی صورت نگرفته است.

قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

در دقیقه ۷۲ و در ضد حمله‌ای سریع، چلسی در آستانه گل دوم قرار داشت که ضربه پولیشیچ با بدشانسی از کنار دروازه سیتی به بیرون رفت.

در ادامه روند بازی در اختیار سیتی بود و این تیم با ارسال‌های بلند سعی برای گلزنی داشت و بازیکنان چلسی نیز به خوبی از دروازه خودی محافظت می‌کردند.

در دقایق باقی مانده بازیکنان سیتی توان جبران نتیجه را نداشتند تا چلسی با هدایت توماس توخل به برتری یک بر صفر رسیده و قهرمان شود.

قهرمانی سزاوارانه چلسی؛ سیتی حسرت به دل ماند

با این اوصاف توخل بازهم در تقابل با گواردیولا به موفقیت رسید تا به‌عنوان سرمربی برای نخستین مرتبه فاتح لیگ قهرمانان شود.

 ترکیب منچسترسیتی

ادرسون، کایل واکر، روبن دیاز، جان استونز، زینچنکو، ایلکای گوندوگان، کوین دی‌بروینه(گابریل ژسوس)، برناردو سیلوا(فرناندینیو)، ریاض محرز، فیل فودن و رحیم استرلینگ(آگوئرو)

ترکیب چلسی

ادوارد مندی، ریس جیمز، آنتونیو رودیگر، تیاگو سیلوا(کریستنسن)، سزار آزپیلیکوئتا، بن چیلول، جورجینیو، انگولو کانته، میسون ماونت(کواچیچ)، کای هاورتز و تیمو ورنر(پولیشیچ)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    2 0
    درود بر مشرق همیشه بیدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس