کد خبر 1224420
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
سیدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس از قهرمانی چلسی

قهرمانی تیم فوتبال چلسی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ قهرمانان اروپا، این تیم را در کنار سرگروه‌های مرحله گروهی این رقابت‌ها در فصل آینده قرار داد.

به گزارش مشرق، پیروزی چلسی مقابل منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، روی کاغذ کار این تیم را برای دفاع از این عنوان در فصل آینده آسان‌تر کرد.

طبق قوانین یوفا، قهرمان هر دوره از لیگ قهرمانان اروپا، صرفنظر از جایگاهش در لیگ‌های داخلی، نه تنها مستقیماً به مرحله گروهی رقابت‌های فصل آینده راه پیدا می‌کند بلکه سرگروه خواهد بود. این بدان معناست که چلسی در سیدبندی قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده در سید (گلدان) یک قرار می‌گیرد و از رویارویی با قهرمانان لیگ‌های داخلی اروپا در فصل گذشته یعنی اینتر، اتلتیکومادرید، بایرن مونیخ، لیل و اسپورتینگ لیسبون، همینطور ویارئال به‌عنوان قهرمان لیگ اروپا (تیمی که در سوپرلیگ اروپا باید به مصاف آن برود) معاف می‌شود. (منچسترسیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس دیگر سرگروه مرحله گروهی فصل آینده است که به خاطر محدودیت‌های جغرافیایی به صورت خودکار با چلسی همگروه نمی‌شود).

بیشتر بخوانید:

طعنه سیلوا به پاریسی‌ها بعد از قهرمانی با چلسی

البته این به معنای آسان بودن کار چلسی برای صعود به مراحل حذفی لیگ قهرمانان فصل آینده نخواهد بود، چرا که حالا این تیم ممکن است با یکی از ابرقدرت‌هایی که در گلدان دوم قرار می‌گیرند، تیم‌هایی مانند رئال مادرید، بارسلونا، سویا، یوونتوس، پاری‌سن‌ژرمن یا بوروسیا دورتموند همگروه شود. (لیورپول و منچستریونایتد دو تیم دیگر سید دوم هستند که به دلیل محدودیت‌های جغرافیایی نمی‌توانند با یک تیم انگلیسی دیگر همگروه شوند).

اما از تیم‌هایی سید سومی که تمامی آنها ممکن است با چلسی همگروه شوند، تا الان تنها چهره پنج تیم مشخص شده است که عبارتند از: آژاکس، لایپزیگ، آتالانتا، پورتو و زنیت. بشیکتاش ترکیه، دیناموکیف اوکراین و بروژ بلژیک سه تیم دیگری هستند که به صورت بالقوه و براساس رنکینگ تیم‌ها پس از بازی‌های مرحله مقدماتی، ممکن است در سید سوم قرار بگیرند و با چلسی همگروه شوند و اما از سید چهارم و آخر هم که مانند سید قبل تمام تیم‌هایش شانس مصاف با چلسی را دارند، تنها چهره دو تیم مشخص شده است: میلان ایتالیا و ولفسبورگ آلمان.

به این ترتیب 9 تیم هنوز این شانس را دارند که فصل آینده با مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها روبه‌رو شوند که این 9 تیم پس از برگزاری بازی‌های مرحله انتخابی و مراحل دوم و سوم مقدماتی و پلی‌آف مشخص خواهند شد.

ردبول سالزبورگ اتریش، موناکوی فرانسه، بنفیکای پرتغال، اسپارتاک مسکوی روسیه، گاتالاسرای ترکیه، آیندهوون و رنجرز و سلتیک اسکاتلند از جمله مهمترین تیم‌هایی هستند که شانس کسب سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده را دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس