کد خبر 1225065
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
حماس

رئیس دفتر و نایب رئیس دفتر در نوار غزه با بیان اینکه پروندۀ تبادل اسرا مستقل از همۀ پرونده‌هاست، تاکید کردند: مقاومت, خود را بر دشمن تحمیل کرد و برای آزادی زندانیان به زودی شاهد تبادل اسرا خواهیم بود.

به گزارش مشرق، یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه گفت: «مقاومت خود را بر دشمن تحمیل کرد و برای آزادی زندانیان، تبادل اسرا خواهیم داشت. وی افزود که طی روزهای آینده، فراخوان گروه‌های فلسطینی برای دیدار و مذاکرات عمیق و جدی در قاهره، به منظور ساماندهی وضعیت داخلی فلسطین در قاهره خواهد بود. باید برخیزیم و مقاومت مسلحانه و نهادهای قانونی تشکیلات خودگردان و فعالیت‌های مسالمت آمیز، همه در مسیر آزادی و بازگشت آوارگان، یکی شوند.»

رئیس جنبش حماس در نوار غزه با بیان اینکه «پروندۀ تبادل اسرا در گذشته در حال پیشرفت بود اما به دلیل وضعیت رژیم صهیونیستی و نبود دولت ثابت، متوقف شد.» تأکید کرد که «برای مذاکرات فوری آمادگی داریم.»

وی در خصوص مذاکرات آتش‌بس افزود: «همۀ جزئیات تثبیت آتش‌بس و توقف تجاوز به هموطنانمان، با مصری‌ها مطرح شد. وضعیت مقاومت بسیار خوب است و انگشتش برای جلوگیری از هرگونه تجاوزی، روی ماشه است.»

پیش از آن خلیل الحیه، نایب رئیس حماس در نوار غزه، با اشاره به جزئیات دیدار مقامات حماس با عباس کامل؛ رئیس دستگاه اطلاعات مصر به عنوان نمایندۀ ریس جمهور مصر، تأکید کرد که دوطرف مهمترین پرونده‌های جاری را بحث و بررسی کردند. از جملۀ مهمترین مسائل مطرح شده، ضرورت الزام رژیم اشغالگر به توقف تجاوز به غزه و قدس – از جمله محلۀ شیخ جراح – و همۀ اماکن فلسطینی و همچنین جلوگیری از اقدامات وحشیگرانۀ شهرک نشینان، بود.

وی در خصوص پروندۀ تبادل اسرا، خلیل الحیه تأکید کرد که «پروندۀ اسرا مستقل از همۀ پرونده‌هاست و نخواهیم پذیرفت که آن، به پروندۀ دیگری منوط و وابسته شود»

عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر در رأس یک هیئت، ظهر امروز، دوشنبه ۱۰ خرداد از طریق گذرگاه بیت حانون (ایرز) وارد غزه شد و رئیس حماس درنوار غزه به همراه مقامات حماس، با حضور  رسانه‌ها و با پروتکل های شدید امنیتی از هیت مصری استقبال کردند. عباس کامل از سال ۲۰۱۸ که به این سمت منصوب شد، برای اولین بار است که وارد غزه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس