اخبار ویژه روزنامه‌ها نمایه

یک روزنامه اصلاح‌طلب تاکید کرد: جنگ زرگری در دولت، برای نامزد ائتلاف اصلاحات و اعتدال رای نمی‌آورد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

چرا برکناری رئیس بانک مرکزی برای مردم باورپذیر نیست؟/ با جنگ زرگری نمی‌توانیم رای بیاوریم

کیهان

همنوایی چندباره گروهک‌ها و مجمع روحانیون علیه شورای نگهبان

گروهک‌های نهضت آزادی و ملی مذهبی ادعا کردند در انتخابات شرکت نمی‌کنند و عملاً انتخابات را مثل گروهک‌های سلطنت‌طلب و سازمان منافقین تحریم می‌کنند.

در بیانیه گروهک نهضت آزادی که از سوی سایت گروهک ملی مذهبی منتشر شده، آمده است: برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شرایطی نگران‌کننده پیش می‌رود که نه تنها چشم‌اندازی را برای مشارکت گسترده نمی‌توان متصور بود، بلکه با رد صلاحیت گسترده و بی‌سابقه عموم داوطلبان طیف‌های گوناگون اصلاح‌طلبان و حتی محافظه‌کاران، کمترین امکان گردش دموکراتیک قدرت و اندک روزنه‌ها به حداقل مشارکت مورد انتظار بسته شد.

این سیاست حذفی زمینه که حضور آگاهی‌بخش داوطلبانی چون سید مصطفی تاجزاده را غیرممکن ساخته بود، در مرحله اعلام صلاحیت‌ها، ابعادی گسترده‌تر پیدا کرد، به‌طوری که حتی معاون اول دولت مستقر و شخصیت‌های محوری در عالی‌ترین ارکان نظام را نیز از صحنه بیرون راند.

نهضت آزادی ایران در راستای سنت سیاسی خویش با تحریم نهاد انتخابات و کنار نهادن سازوکارهای دموکراتیک موافق نیست و کماکان با تمام قوا در جهت رشد شاخص‌های انتخابات آزاد، سالم و عادلانه و برای دستیابی به دموکراسی و آزادی تلاش خواهد کرد. اما با کمال تأسف، دردمندانه و با ابراز نگرانی شدید اعلام می‌دارد که در شرایط کنونی و وضعیتی که تمامیت‌خواهان و دموکراسی‌ستیزان برکشور و ملت ایران تحمیل کرده‌اند، محروم از معرفی نامزدی بوده و در این شرایط، امکان مشارکت در چنین انتخاباتی را نخواهد داشت. در همین حال مجمع روحانیون نیز در نشست اخیر خود، با هجمه عناصر ضدانقلاب علیه عمل شورای نگهبان به مسئولیت قانونی خود همراهی کرد. به گزارش جماران، این جلسه که با حضور خاتمی ‌برگزار شد، اعلام گردید که تصمیم شورای محترم نگهبان ضربه هولناکی به اعتبار نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور زده. و حیرت‌انگیزتر این است که چنین تصمیم دور از تدبیری در آستانه ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است. مجمع روحانیون مبارز مخالفت شدید خود را با این تصمیم و هر اقدامی که بر اعتبار نظام جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند اعلام می‌دارد. همچنین مجمع بر تصمیم نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان مبنی بر عدم معرفی نامزد از طرف این جبهه، صحه می‌گذارد و آن را اقدامی سنجیده و در جهت پرهیز از افتادن در دامی که مهندسان انتخاباتی تدارک دیده‌اند می‌داند. این فضاسازی‌ها در حالی است که طبق اخبار موثق، اصلاح‌طلبان عزم جدی برای فعالیت انتخاباتی و حمایت از نامزد دارند اما چون ورود به این فاز، موجب می‌شد باب مباحث اجتماعی درباره کارنامه ائتلاف حاکم بر دولت باز شود و اصلاح‌طلبان را در جایگاه متهم (پاسخگویی) بنشاند، بنابراین تصمیم بر این شده که اولویت را بر مظلوم‌نمایی و ناتوانی از معرفی نامزد بگذارند و سپس در روزهای پایانی بدون پاسخگویی، اقدام به حمایت از یکی از دو نامزد کنند و این شگرد را هم در زرورق ‌ترساندن مردم از رقبای «خطرناک» بپیچند.

گفته می‌شود ستاد انتخاباتی برخی نامزدهای احراز صلاحیت نشده اصلاح‌طلبان نیز بدون علنی کردن، هم اکنون در خدمت دو نامزد حاضر در رقابت‌ها قرار گرفته است.

با این حال درباره ادعای تحریم انتخابات از سوی گروهک‌هایی مثل نهضت آزادی باید همان مثل معروف را به‌کار برد که می‌گوید «خوشا باغی که شغال از او قهر کند».

هماهنگ شدن مواضع نهضت آزادی و مجمع روحانیون، در حالی است که حضرت امام بارها تأکید کردند سازمان منافقین فرزندان معنوی نهضت آزادی هستند و اگر نهضتی‌ها در دولت و مسند باقی می‌ماندند، سیلی‌ای می‌زدند که ایران و اسلام تا قرن‌ها سر بلند نکند. اکنون موضع هماهنگ «مجمع روحانیون» و «نهضت آزادی»، فاز تازه‌ای از خیانت و انتقام نسبت به خط و مکتب امام خمینی(ره) است.

واشنگتن پست: فشار برای اخراج آمریکا از عراق جدی است

واشنگتن پست گزارش داد: تهدید متحدان ایران علیه حضور آمریکا در عراق، جدی‌تر شده است.

این روزنامه نوشت: خطر تهدیدهای ایران و متحدانش علیه حضور آمریکا در عراق افزایش یافته و حملات راکتی گذشته، تبدیل به تهاجم پهپادی شده است. جمهوری اسلامی، دامنه حملاتش توسط نیروهای نیابتی علیه پایگاههای نظامی آمریکا را بیشتر و بیشتر کرده است. حملات این میلیشیاها پیشرفته‌تر شده و دیگر فقط به راکت و موشک بسنده نمی‌کند، بلکه از پهپادهای تهاجمی هم استفاده می‌کنند. این پهپادها عمدتا کوچک هستند و از دسترس نگاه رادارها می‌گریزند. تا پیش از این، حملات عمدتا راکتی بود اما تجهیزات نظامی شبه‌نظامیان در این روزها پیشرفت کرده و تبدیل به هواپیمای بدون سرنشین شده است که هم کوچک است و هم بال ثابت دارد. این هواپیماها در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند به همین خاطر از رصد رادارهای سیستم‌های دفاعی در امان می‌مانند. این موضوع، مقامات نظامی آمریکا را نگران کرده است. آنها این تاکتیک نظامی را بزرگ‌ترین نگرانی هیئت نظامی آمریکا در عراق می‌دانند. در ماه اوریل یک ‌آشیانه هواپیما در فرودگاهی در شمال «اربیل» هدف حمله پهپادی قرار گرفت. پرواز این پهپاد در فاصله 10 مایلی سایت ردیابی شد، اما پهپاد بعدا به سمت مسیر پرواز هواپیماهای غیرنظامی تغییر مسیر داد و مسیرش از صفحه رادار گم شد.

یکی از مقامات ائتلاف (اشغالگران) در این باره توضیح داد: «این حمله سخت، کاخ سفید و پنتاگون را نگران کرده؛ چون متوجه شده‌اند چه تاسیسات مخفی و محرمانه‌ای در ایران وجود دارد که توانسته نوع حملات علیه اهداف آمریکایی را پیشرفته‌تر کند».

آن حمله تلفاتی نداشت اما به هر حال مقامات سیاسی و نظامی را در واشنگتن در فکر فرو برده است. یک ماه بعد در آوریل هم حمله مشابهی به پایگاه بزرگ « عین الاسد» صورت گرفت و بازهم مقامات نظامی و سیاسی واشنگتن را نگران کرد که با این پیشرفت نیروهای شبه‌نظامی چه بکنند. یک سرباز مستقر در عین الاسد در این باره شرح می‌دهد: « خسارت خیلی سنگین نبود اما ائتلاف را نگران کرد. مقامات ائتلاف به فرماندهان ما گفتند که این حمله یک حرکت تصاعدی است». جمهوری اسلامی قبلا خودش مستقیما در ژانویه 2020 با موشک‌های بالستیک به عین الاسد حمله کرد. این حمله در پاسخ به ترور « قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران که در همان روزها کشته شده بود انجام شد.

آمریکا هم حملات شبه‌نظامیان را بی‌پاسخ نگذاشته است. اما آنها عزمشان را جزم کرده‌اند تا هرطور شده همه نیروهای ائتلاف را تماما از عراق اخراج کنند. بنابراین مقامات آمریکایی نگران‌اند. بعد از کشته شدن سلیمانی و « ابو مهدی المهندس»، خشم گروه‌های شبه‌نظامی علیه حضور آمریکا در عراق بیشتر شد و دولت بغداد، فشار را برای عقب‌نشینی آمریکا بیشتر کرد. بعد از تمام شدن جنگ با داعش، شمار نیروهای آمریکایی حاضر در عراق نصف شده. البته حملات راکتی هم در کم شدن تعداد سربازان آمریکایی بی‌تاثیر نبوده است. در حال حاضر حدود 3 هزار سرباز ائتلاف در عراق حضور دارد که 2500 نفرشان آمریکایی‌اند.

همه مقامات آمریکایی دست پاچه می‌شوند. ژنرال « فرانک مک کنزی» فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ماه گذشته در سخنانی گفت: « ما داریم تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین پدافند را در برابر پهپادها داشته باشیم.»

چرا برکناری رئیس بانک مرکزی برای مردم باورپذیر نیست؟

اقدام رئیس‌جمهور در برکناری آقای همتی از بانک مرکزی همچنان با ابهامات زیادی مواجه است و سوالات متعددی در این خصوص مطرح است.

سایت الف در این‌باره نوشت: آیا اعضای هیئت دولت از قبیل معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر رفاه و رئیس کل بانک مرکزی (جهانگیری، شریعتمداری و همتی) موظف بودند قبل از ثبت‌نام برای کاندیداتوری، رئیس‌جمهور را از تصمیم خود آگاه نموده و اصطلاحاً از ایشان اجازه بگیرند؟ اگر ملزم به کسب اجازه بودند و به آقای روحانی اطلاع ندادند پس چرا ایشان فقط با یک نفر برخورد کرد و اگر ملزم به اجازه نبودند پس چرا همتی را برکنار کردند؟

اگر آقای روحانی تصمیم به عدم حضور تمامی هیئت دولت در انتخابات داشتند، چرا آن را در هیئت وزیران مطرح نکرده بودند؟ و اگر مطرح کردند، چرا حتی معاون اول ایشان هم از اجرای دستور استنکاف کردند؟

چرا پس از ثبت‌نام سه نفر از اعضای هیئت دولت در وزارت کشور، به آنان اطلاع داده نشد که انصراف خود را اعلام نمایند؟ حتی اگر هیچ منعی هم از سوی رئیس‌جمهور قبل از آغاز ثبت‌نام‌ها وجود نداشته است و فرضاً ایشان هم از ثبت‌نام آنان اطلاعی نداشتند، می‌توانستند بلافاصله پس از ثبت‌نام از آنان بخواهند که انصراف دهند. فاصله آخرین روز ثبت‌نام‌ها تا اعلام نظر شورای نگهبان حدود ده روز بود. آقای روحانی پس از اعلام نظر شورای نگهبان، اقدام به برکناری آقای همتی کردند. چرا در فاصله این ده روز این سه نفر را برکنار نکردند و پس از احراز صلاحیت، اقدام نمودند؟ اگر آقای جهانگیری هم احراز صلاحیت می‌شد، ایشان هم برکنار می‌شد؟

اگر مشکل آقای روحانی این بوده که فعالیت‌های انتخاباتی آقای همتی، به وظایف ایشان در بانک مرکزی آسیب وارد کند، فاصله اعلام نظر شورای نگهبان تا روز رأی‌گیری بیست روز است. آیا آقای همتی نمی‌توانست در این بیست روز قائم‌مقام خود را به جای خود بگذارد و به فعالیت بپردازد؟ و اساساً شخص آقای روحانی چهار سال پیش، چگونه وظایف خطیر ریاست جمهوری را رها کردند و به فعالیت انتخاباتی پرداختند؟ اگر مشکل آقای روحانی و رئیس کل بانک مرکزی به گذشته برمی‌گردد و اصطلاحاً اختلافات بین این دو عمیق است، چرا آقای روحانی ایشان را چند ماه پیش برکنار نکرد و درست در زمانی که احراز صلاحیت شد، نامبرده را خلع نمود؟ ضمن این که به پایان عمر این دولت فقط 2 ماه باقی است. آیا تحمل آقای همتی برای دو ماه آینده سخت بود؟ پاسخ به این سوالات بسیار مشکل است و اذهان مردم و اهل سیاست را به سادگی اقناع نمی‌کند. بی‌جهت نیست که برخی صاحب‌نظران با دیدن تردید و شک به این برکناری می‌نگرند و آن را نوعی بازی بدون توپ در میدان سیاست می‌دانند.

آفتاب یزد: با جنگ زرگری نمی‌توانیم رای بیاوریم

یک روزنامه اصلاح‌طلب تاکید کرد: جنگ زرگری در دولت، برای نامزد ائتلاف اصلاحات و اعتدال رای نمی‌آورد.

مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله این روزنامه با عنوان «جنگ زرگری برای همتی رای نمی‌آورد» نوشت: هرچند بانک مرکزی باید مستقل عمل کند، ولی در کشور ما همانطور که اختیار تعیین رئیس کل بانک مرکزی برعهده رئیس‌جمهور است این نهاد مالی هم مجری سیاست پولی و مالی تعیین شده از سوی دولت است. از مدت‌ها قبل بسیاری از دولتمردان متوجه این موضوع شده‌اند که جدایی از دولت و مسیر دیگری را طی کردن هم عاقبت بخیری دارد و هم محبوبیت می‌آورد، چرا که دولت بی‌برنامه و بدون تدبیر حسن روحانی تا توانست هم امید را از مردم گرفت و هم محبوبیت را از خود. بسیاری از سیاسیون و اقتصاددانان بر این موضوع اذعان دارند اگر اسحاق جهانگیری در زمانی که از محدودیت اختیاراتش می‌گفت از دولت جدا شده بود حالا می‌توانست یکی از کاندیداهای مطرح، بالقوه و محبوب مردم باشد؛ حال اینکه آیا اختیارات داشت یا محدود شده بود بحث دیگری است، ولی به هر حال به این جهت می‌توان بسنده کرد که اگر اختیارات نبوده اصلاً معاون اوّل شکل نمی‌گرفت! به نظر می‌رسد حال در یک جنگ زرگری دولت برای محبوب نمودن عبدالناصر همتی او را از رئیس کل بانک مرکزی برکنار می‌کند. اما پرسش اینجاست مگر همتی نبود که با اجرای سیاست‌های دولت دلار را نزدیک به ۳۰ هزار تومان رسانید، فاصله‌گیری علی لاریجانی از دولت که همسوترین رئیس مجلس با دولت بود غیر از این است که می‌خواست ناکارآمدی دولت به پای او نوشته نشود و محبوبیت کسب کند.

حال که در آستانه برگزاری انتخابات هستیم همتی نیز نمی‌تواند به سهم خود و ناکارآمدی دولت و دود کردن سرمایه‌های مردم در بورس، بانک و بازار شریک نباشد. این جنگ زرگری دولتی‌ها برای محبوب کردن همتی کارآیی ندارد. پس بهتر است همتی نیز پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشد.

چرا برکناری رئیس بانک مرکزی برای مردم باورپذیر نیست؟/ با جنگ زرگری نمی‌توانیم رای بیاوریم

ایران

واکنش وزارت اطلاعات به ادعاهای احمدی‌نژاد

خبر اول اینکه،  روابط عمومی وزارت اطلاعات اعلام کرد که اظهارات محمود احمدی‌نژاد در روزهای اخیر غیرواقعی و در راستای تشویش اذهان عمومی است. به گزارش ایرنا، وزارت اطلاعات شامگاه دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داد. در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تعریضات صورت گرفته از سوی آقای احمدی‌نژاد نسبت به اقدام های وزارت اطلاعات به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند: اظهارات مذکور غیرواقعی و در راستای تشویش اذهان عمومی می‌باشد و در شرایط کنونی براساس تأکیدات مقام معظم رهبری، تقویت امنیت و وحدت ملی و مشارکت حداکثری در انتخابات و عدم ایجاد زمینه سوء‌استفاده دشمنان، از ضروریات مسلم نظام می‌باشد لذا پاسخ مقتضی به ادعاهای مغایر با واقعیات امنیتی در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

انتخابات سوریه را الگو قرار دهیم

  خبر دیگر اینکه، امام جمعه اصفهان گفت: مشارکت در انتخابات اقدامی ضروری و اجتماعی است. باید برگزاری انتخابات در سوریه را الگو قرار دهیم زیرا در این کشور مردم علی‌رغم تعدد مذاهب، حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند و بیش از ۹۵ درصد به بشار اسد رأی دادند. به گزارش جماران، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: این اقدام مردم سوریه مشت محکمی بر دهان کسانی بود که سعی داشتند ظرف دو ماه بشار اسد را از سوریه بیرون کنند. وی ادامه داد: امروز باید علی‌رغم وجود مسائل اقتصادی و جناح بندی‌های سیاسی در انتخابات شرکت کنیم زیرا زمانی که دشمنان ایران متوجه شوند مردم پشتیبان حکومت هستند، مأیوس خواهند شد.

در بسته صدا و سیما به روی نماینده نامزد انتخابات

  شنیدیم که، صدا و سیما مانع از حضور نماینده محسن مهرعلیزاده از نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این رسانه شد. به گزارش ایرنا، علی‌تاجرنیا که قرار بود به عنوان نماینده محسن مهرعلیزاده در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شرکت کند با درهای بسته صدا و سیما مواجه شد. مسئولان صدا و سیما دلیل این مسأله را عدم تأیید امنیتی تاجرنیا و دستور ستاد انتخابات صدا و سیما اعلام کردند.

آخوندی به رقابت‌های انتخاباتی برنمی‌گردد
 
  با خبر شدیم که، با توئیت دیروز سخنگوی شورای نگهبان مشخص شد که عباس آخوندی هیچ شانسی برای بازگشت به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ندارد.
آخوندی داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه گفته بود که در نامه‌ای به آیت‌الله جنتی بر عدم احراز صلاحیت خود اعتراض کرده و در پی این اعتراض روز شنبه ۸ خرداد به دیدار دبیر شورای نگهبان رفته است. به گفته وی در نهایت قرار شده در  جلسه روز چهارشنبه شورا ۱۲خرداد  موضوع اعتراض و توضیحات وی مطرح شود. با این حال  عباسعلی کدخدایی در واکنش به این اظهارات در توئیتر نوشت: «نقل شایعات پیرامون شورای نگهبان، نقل حکایت پدری است که از پسر پرسید در مشت من چیست؟ گفت؛ زرد است و گرد است و مجوف؟ گفت آری حال بگو چیست؟ گفت غربیل. کار بررسی صلاحیت‌ها با اعلام اسامی به وزارت کشور بسته شد. آرا اعضا هم مخفی و کتبی بوده است. لطفاً گمانه‌زنی نکنید.»

بازداشت تبعه چینی در کاشان

  دست آخر اینکه،  تبعه چینی عامل انتشار تصاویر از روابط خصوصی با دختران ایرانی در کاشان دستگیر شد. روح‌الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشان با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی یک تبعه چینی با دختران و زنان ایرانی در فضای مجازی به خبرگزاری مهر گفت: انتشار این تصاویر واکنش‌های زیادی را از طرف هموطنان ایرانی در پی داشت. وی با بیان اینکه در این پرونده شاکیان خصوصی هم اقدام به شکایت کرده بودند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده در دستور کار مقامات قضایی و انتظامی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کاشان با اشاره به اینکه این فرد دوشنبه شب توسط نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در عوارضی کاشان دستگیر شد، اضافه کرد: متهم ضمن تفهیم اتهام بازداشت و با اعمال ماده ۱۲۱ تحت‌الحفظ به تهران منتقل خواهد شد.

چرا برکناری رئیس بانک مرکزی برای مردم باورپذیر نیست؟/ با جنگ زرگری نمی‌توانیم رای بیاوریم

آرمان ملی

بازداشت تبعه چینی هتاک
دادستان عمومی و انقلاب کاشان گفت: تبعه چینی عامل انتشار تصاویر از روابط خصوصی با دختران ایرانی در کاشان دستگیر شد. روح ا... دهقانی با اشاره به انتشار تصاویر خصوصی یک تبعه چینی با دختران و زنان ایرانی در فضای مجازی اظهار داشت: انتشار این تصاویر واکنش‌های زیادی را از طرف هموطنان ایرانی در پی داشت.  وی اظهارداشت: با توجه به حساسیت موضوع این پرونده در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گرفت.

زاکانی نیامده حرف‌هایش تکذیب شد!
علیرضا زاکانی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک نطق انتخاباتی ادعا کرده بود چین ها طرفدار کالای ایرانی هستند اما موانع صادراتی اجازه نمی‌دهد. مجیدرضا حریری، رئیس اتاق ایران و چین در پاسخ به همین ادعا در توئیترش نوشت: جناب زاکانی! اطلاعاتی که به شما داده اند غلط است. مردم چین اصولا کالای ایرانی را نمی‌شناسند.

حمله علی کریمی به یک کاندیدا
به گفته همسر نامزد انتخابات ریاست جمهوری همتی، وی ورزشی که به صورت حرفه ای دنبال می‌کند کاراته است و دان ۶ و کمربند مشکی دارد. این صحبت‌های خانم شبستری با واکنش علی کریمی روبرو شد. کریمی نوشت:«کاش از این کمربند برای شکستن تورم و قیمت لحظه‌ای دلار استقاده می‌کردی» و «همسر همتی: عبدالناصر همتی کمربند مشکی دان 6کاراته دارد. ولی فکر می‌کنم افتخاری گرفتی دان 6 رو»

جریمه پرسپولیس در پرونده گوا
پس از انتشار یک پست اینستاگرامی حاشیه‌ساز در صفحه رسمی باشگاه پرسپولیس درباره کشور هند، باشگاه گوای هند از پرسپولیس به AFC شکایت کرد و در نهایت کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم نهایی را صادر کرد. بر همین اساس یک منبع مطلع در باشگاه پرسپولیس گفت که این باشگاه در این پرونده به پرداخت ١٧ هزار و ۵٠٠ دلار به عنوان جریمه و برگزاری یک بازی بدون تماشاگر محکوم شده است.

بازداشت دوشکارچی غیرمجاز
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دو شکارچی غیرمجاز عصر چهارشنبه در حالی که در تعقیب و گریز آهوها در پناهگاه حیات وحش و پارک ملی قمیشلو بودند، با محیط‌بان رضاقلی خسروی درگیر می‌شوند و با ضربات شدید چوب و چماق این محیط‌بان را از ناحیه سر مصدوم کرده و متواری می‌شوند. مرتضی جمشیدیان با اشاره به انتقال این محیط‌بان به بیمارستان شاهین‌شهر گفت: بر اثر ضربات شدید، سر و بینی محیط‌بان شکسته و با توجه به شدت ضرباتی که به سر او وارد شده بود احتمال آسیب مغزی وجود داشت.

حریری به شایعات پایان داد
دیدار سعد حریری با تعدادی از نخست وزیران سابق لبنان به شایعه‌هایی مبنی بر بازداشت وی در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایان داد. سعد حریری، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لبنان در صفحه خود در توئیتر نوشت: دیداری با نجیب میقاتی و فواد سنیوره و تمام سلام، نخست وزیران پیشین در عصر روز گذشته برگزار شد که طی آن، آخرین تحولات سیاسی و اوضاع کلی در کشور به ویژه روند تشکیل دولت جدید مورد بررسی قرار گرفت.

پیش‌بینی انتخاباتی شورای ائتلاف
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: من بعید می دانم انتخابات به دور دوم کشیده شود و یا آقای جلیلی بماند ولی در هر صورت فرایند رقابت ادامه دارد و نامزد ما همچنان آقای رئیسی است.«پرویز سروری»، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در رابطه با احتمال عدم کناره گیری نامزدهای اصولگرا به نفع رئیسی گفت: تلاش می‌کنیم همه ظرفیت های انقلاب را به کار بگیریم و دعوت می کنیم تا برای همراهی و همکاری آقای رئیسی بیایند تا انسجامی جدی در جریان انقلاب، داشته باشیم ولی نمی توانیم به نامزدها تحمیل کنیم تا به نفع آقای رئیسی کنار بروند.

پسر همتی بازیگر است؟
ستـاد انتخـابـاتـی عبـدالنـاصـر هـمتـی، نـامزد انتـخابات ریاست‌جمهوری درباره انتشار تصویری از فرزند رئیس کل سابق بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد. ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی، در توئیتر نوشت: «در جواب کاربرانی که این تصویر را ارسال کرده و می‌پرسند واقعی‌ است یا نه؟ بله. آقای امیرحسین همتی هستند. البته آتش‌نشان نیستند و این تصویر مربوط به بازیگری ایشان در سریال عملیات ۱۲۵ می باشد.»

دو ماهه کرونا را جمع می کنم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری مساله کرونا را بسیار جدی و اورژانسی توصیف کرد و گفت: دو تا سه ماهه این موضوع را جمع می کنیم. امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: بورس و رمز ارزها بحرانی است و این به معنای این نیست که این برنامه اساسی ما در حوزه اقتصاد است بلکه برنامه اساسی ما در حوزه اقتصاد ایجاد ثبات در قیمت‌ها به صورت دایمی برای کنترل تورم و ثبات در نرخ تورم است.

حمایت مهاجرانی از همتی
سید عطاءا... مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت اصلاحات در توئیتی نوشت: تحلیلم را دباره رهیافت و رویکرد جدید در نظام جمهوری اسلامی به اشاره در همین صفحه نوشتم. به نقد این گرایش و مبانی آن خواهم پراخت، اما: در انتخابات شرکت می کنم. به دکتر همتی رای میدهم. امیدوارم شاهد ۲ خرداد دیگری باشیم و صدای ما که در سخنان و مواضع همتی ظهور دارد، شنیده شود.»

جبهه اصلاحات و مهرعلیزاده
محمد صادقی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تا جایی که من می‌دانم مهرعلیزاده مستقیم به بهزاد نبوی نامه ننوشته و نامه او در فضای عمومی رسانه‌ها منتشر شده است. در جبهه اصلاحات صحبت‌هایی شده، اما در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نشده است. نظر بعضی از اعضاء این است که اگر مهرعلیزاده و همتی تمایل دارند، برنامه‌های خود را به جبهه ارائه کنند، ولی اختلاف‌نظر میان اعضا وجود دارد.

انتخابات سوریه را الگو قرار دهیم
آیت‌ا... سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مشارکت در انتخابات اقدامی ضروری و اجتماعی است. باید برگزاری انتخابات در سوریه را الگو قرار دهیم زیرا در این کشور مردم به‌رغم تعدد مذاهب، حضور حداکثری در انتخابات را رقم زدند و بیش از ۹۵ درصد به بشار اسد رأی دادند.

ادعای احمدی‌نژاد درباره میرحسین
محمود احمدی نژاد می گوید در انتخابات ۸۸ هیچ تقلبی نشده است. وی که برای دومین بار با ردصلاحیت روبه‌رو شد مدتی است که در فضای مجازی هم فعال شده و گفت‌وگوهای متعدد انجام می دهد. او بازهم به کلاب هاوس آمد و اظهاراتی جنجالی داشت. وی گفت: با میرحسین موسوی دوست بودم الان هم دوستم!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس