کد خبر 1228014
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
تخم مرغ

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباه علت گرانی تخم مرغ گفت: دولت به مرغ‌های با سن بالای ۹۰ هفته نهاده نمی‌دهد.

به گزارش مشرق، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در ۵ ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان جوجه ریزی ۸ تا ۹ میلیون قطعه کاهش یافته است.

 ناصر نبی پور با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۱۵ هزار و ۲۰۰ تا ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان است.
 

وی با اشاره به اینکه حدود ۳ ماه و نیم نرخ تخم مرغ زیر قیمت مصوب بود و تولیدکنندگان به شدت زیان کردند، افزود: وقتی قیمت تخم مرغ پایین بود هیچ کس یاد تولیدکننده نمی‌افتاد، اما الان که قیمت بالا رفته، به طور مداوم تماس می‌گیرند و ما را بازخواست می‌کنند.

نبی پور با اشاره به دلایل این گرانی افزود: دولت به مرغ‌های با سن بالای ۹۰ هفته نهاده نمی‌دهد و با توجه به شرایط تولید و بازار نهاده، تولیدکنندگان نیز مرغ‌های بالای ۹۰ هفته را به کشتارگاه می‌فرستند ضمن اینکه به دلیل شرایط تولید و زیان شدید تولیدکنندگان، آنان مرغ‌های با سن کمتر و حدود ۸۵ هفته را نیز به کشتارگاه فرستادند و فقط در اردیبهشت ماه ۲ تا ۲.۵ میلیون قطعه مرغ به کشتارگاه رفت که موجب کاهش تولید شده است.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: همچنین میزان جوجه ریزی طی ۵ ماه اخیر (دی، بهمن، اسفند و فروردین و اردیبهشت ماه) نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸ تا ۹ میلیون قطعه کاهش یافته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    کار این دولت تبعیض و اجحافه از مرغ تا انسان
  • یاکوزا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    به مرغ های پیر نهاده تعلق نمیگیرد حتی شما مرغ عزیز
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    همش دلیل تراشی.خستمون کردین.یعنی هیچ راه چاره ای پیدانمیشدکه جلوی گرون شدنش روبگیرید؟نشستین تاگرون بشه بیاین دلیلشوبگین؟حالامثلاماچکارکنیم؟نمیدونم چراتوکشورماهرکی نمیتونه خودش نمیره تازمانیکه کاردبه استخوان مردم برسه مجبوربه استئفاء بشه یااخراجش کنن
  • حیدری IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    0 0
    چون دولت عرضه هیچ چیزی رو غیر دروغو کلک نداره.
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
    1 0
    خدا وکیلی شما بگویید چرا بالا نرود ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس