کد خبر 1230000
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
ایران و کامبوج

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد تا در هفتمین دیدار خود در مسابقات مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نیمه نخست کامبوج را از پیش رو بردارد.

به ‌گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خود در مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ چین،  از ساعت ۱۹ با قضاوت کیم جونگ هئونگ از کره جنوبی به مصاف کامبوج رفت که این دیدار در نیمه نخست با برتری چهار بر صفر شاگردان دراگان اسکوچیچ خاتمه یافت.

ملی‌پوشان ایران که در بازی قبلی موفق شده بودند بحرین را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند، تا پیش از این بازی با ۱۲ امتیاز در رده دوم گروه قرار داشتند.

گل:علیرضا جهانبخش(16 پنالتی)، شجاع خلیل‌زاده(23)،مهدی طارمی(27)، سور روتانا( 32 گل به خودی) برای ایران

ترکیب تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش(کاپیتان)، احمد نورالهی، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی.

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی کامبوج: کئو سوکسلا، کن چانسوفیک، سئوی ویسال، تس سامبات، لیم پیسوت،سنگ چانتها، کوچ سوکومفک، سوس ساهانا، کئو ساکفینک، سور روتانا و چنگ مینگ

سرمربی: ریو هیروز

شاگردان  دراگان اسکوچیچ در همان دقایق ابتدایی می‌توانستند به گل برسند اما ضربه طارمی را دروازه‌بان کامبوج مهار کرد.

دقایقی بعد نیز تیم ملی صاحب یک کرنر شد که ضربه سر خلیل‌زاده راهی به دروازه کامبوج نداشت.

در دقیقه ۹ این دیدار جهانبخش روی حرکت فردی توپی را به سمت دروازه حریف شلیک کرد که سوکسلا گلر کامبوج آن را مهار کرد.

در دقیقه ۱۴ تیم ملی روی حرکت علیرضا جهانبخش بازیکن کامبوج داخل محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی شد که خود این بازیکن موفق شد به ضربه‌ای محکم و دقیق دروازه حریف را باز کرد تا اولین گل این بازی را به ثمر رسانده باشد.

در دقیقه ۲۱ بار دیگر تیم ملی توسط مهدی طارمی صاحب موقعیت شد که دروازه بان کامبوج آن را مهار کرد.

در ادامه روی سانتر قلی‌زاده از روی نقطه کرنر خلیل‌زاده با ضربه شر دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد.

در دقیقه ۲۷ خط روی پاس دقیق علیرضا جهانبخش پشت مدافعان کامبوج مهدی طارمی موفق شد تا گل سوم ایران را با ضربه دقیق به ثمر برساند.

در دقیقه ۳۳  بازی، روی حرکت انفرادی میلاد محمدی از جناح چپ و سانتر این بازیکن، بازیکن کامبوج به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد تا تیم ملی با ۴ گل پیش بیافتد.

در دقیقه ۳۶ تیم ملی صاحب یک ضربه کرنر شد که سانتر زیبای علی قلی زاده با ضربه سر مرتضی پورعلی‌گنجی همراه بود که ضربه این مدافع پس از برخورد به تیر دروازه کامبوج راهی اوت شد.

یک دقیقه بعد بار دیگر ایران می توانست دروازه کامبوج را باز کند که ضربه راه دور سامان قدوس را دروازه‌بان کامبوج مهار کرد.

در دقیقه 45 مهدی طارمی روی پاس علیرضا جهانبخش صاحب موقعیت شد اما دروازه‌بان کامبوج این بازیکن را داخل محوطه جریمه سرنگون کرد و داور هم برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان داد اما سعید عزت‌اللهی توپ را از روی نقطه پنالتی به تیر دروازه کامبوج زد.

این دیدار در نیمه نخست در نهایت با برتری چهار بر صفر ایران همراه بود.

البته در این نیمه بازیکنان کامبوج هم یکبار به دروازه ایران نزدیک شدند اما آنها در درون محوطه جریمه ایران نتوانستند کاری از پیش ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس