شمارش معکوس برای تسلط کامل انصارالله بر استان مأرب

از نیمه دوم سال گذشته ائتلاف سعودی در مرکز یمن بر روی نوار شکست افتاد و با رسیدن رزمندگان به حومه شهر استراتژیک مارب در آستانه از دست دادن مهم ترین پایگاه تحت اشغال است.

سرویس جهان مشرق؛ از اواخر مهرماه سال گذشته تحولات و معادلات میدانی در مرکز یمن با شروع عملیات پاکسازی مناطق غربی و مرکزی استان مارب (مهم ترین پایگاه در اشغال ائتلاف سعودی) و پیشروی رزمندگان وارد مرحله جدیدی شد.

نیروهای یمنی با دستور کار از پیش مشخص شده اتاق فرماندهی عملیات، آرام آرام و پیوسته عناصر ائتلاف را عقب راندند و در گام نخست مناطق شرقی و جنوب شرقی بخش «مجزر» و مناطق غربی و مرکزی بخش «رغوان» را از اشغال خارج و به کنترل درآوردند.

در نیمه آبان ماه سال ۹۹ پایگاه راهبردی «ماس» در مرکز بخش «رغوان» کانون درگیری ها بود و در نهایت این رزمندگان یمنی بودند که پس از چند روز نبرد سنگین و نفس گیر موفق شدند این مقر نظامی استراتژیک را باز پس بگیرند.

مروری بر ۸ ماه عملیات سنگین و نفسگیر در مرکز یمن/ رزمندگان با شهر استراتژیک «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس
وضعیت میدانی استان «مارب» _مهر ماه سال ۹۹

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن پایگاه «ماس» را پس از آزادسازی مناطق غربی و جنوب غربی بخش رغوان پاکسازی و ضربه مهلک را بر پیکره ائتلاف سعودی وارد کردند که مقدمه ای برای کسب پیروزی های بزرگتر در مرکز یمن شد.

به گزارش مشرق، با آزادسازی و تثبیت مواضع در پایگاه نظامی «ماس»، ائتلاف سعودی بازوی چپ خود را در غرب استان مارب از دست داد و در ادامه هم مناطق حومه این مقر بسیار مهم یکی پس از دیگری از اشغال خارج و امن شدند.

رزمندگان یمنی با پاکسازی کامل بخش «مجزر، مدغل» و ۵۰ درصد از بخش «رغوان»، مناطق مهمی از جمله «سه راه هیلان، مجزع، وادی حلحلان، صباری، صغیران، آل عایش، سه راه الکسارات، کوه الخشب، پایگاه ماس و ...» را به کنترل درآورند.

مروری بر ۸ ماه عملیات سنگین و نفسگیر در مرکز یمن/ رزمندگان با شهر استراتژیک «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

در مجموع عملیات های متوالی در استان مارب که در حال حاضر ادامه دارد پیشروی هایی در محور شرقی و جنوب شرقی بخش «صرواح» صورت گرفت و مناطق حائز اهمیت دیگری همچون «دحوان، اطهف، حمار، خولان، طلعه الحمراء، الزور و...» از اشغال خارج شدند.

نیروهای یمنی در جریان عملیات پاکسازی بخش «صرواح» حدود ۲۵ درصد دیگر از مساحت مناطق اشغالی شرق و جنوب شرق را پاکسازی کردند؛ با بازپس گیری این نقاط، مجموع مناطق آزادشده در بخش صرواح به حدود ۹۰ درصد رسید.

از مهر ماه سال گذشته تاکنون حدود هزار و ۳۲۰ کیلومتر مربع از مناطق غربی استان مارب شامل بخش های «مجزر، مدغل» و ۵۰ درصد از خاک بخش رغوان و ۹۰ درصد از بخش صرواح را پاکسازی و امن کنند و خود را به دروازه های ورودی شهر مارب برسانند.

مروری بر ۸ ماه عملیات سنگین و نفسگیر در مرکز یمن/ رزمندگان با شهر استراتژیک «مارب» چند کیلومتر فاصله دارند؟ + نقشه میدانی و عکس

براساس آخرین اخبار به دست آمده، در حال حاضر درگیری ها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در حومه شهر مارب (هم مرز با شرق مدغل و صرواح) در محور کوه الخشب، کوه البلق، سد مارب و ... جریان دارد و متوقف نشده است.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی از نزدیکی منطقه شعفان (محور مرکزی بخش رغوان) منطقه وادی نخلا (شرق بخش مدغل) و محور ایدات الراء و کوه الاثبه (شرق بخش صرواح) با شهر مارب به ترتیب حدود ۳۹، ۱۲، ۱۱ کیلومتر  فاصله دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    55 2
    خدایارتان انصارالله
  • ایران سربلندتر از همیشه IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    37 2
    خدا همه آزادگان رو حفظ کنه
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    28 1
    انشاءالله پیروزی نهائی برادرانمان در یمن،صلوات.
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 3
    خسته نشدید!!!!!؟؟؟؟؟
    • بابک IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      2 1
      پسر خوب سه سال طول کشید تا ما خرمشهرو آزاد کردیم تازه اون موقع ما یکی از برترین قدرت نظامی جهان بودیم اما انصارالله با دست خالی این همه مناطق رو آزاد کرد و به زودی مارب رو هم آزاد خواهد کرد انشالله
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    18 1
    خداوندا دوستانت را با تمام و کمال یاری فرما
  • محمد خاشعی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    16 1
    به یاری خدا بزودی شاهد آزاد شدن مارب خواهیم بود
  • خلیلی هستم IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 1
    خداوندیاورتان باشد
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    23 1
    واقعیت . حضور نظامیان آمریکائی و انگلیسی بااستفاده از همه گونه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در اختیار و انواع تسلیحات بکمک نیروهای منصور هادی و ائتلاف عربستان منجمله مزدوران اجاره ای . در میدان جنگ بمنظور پیشگیری از سقوط مأرب بدست نیروهای یمنی .شوند . و با محاصره اقتصادی و تحمیل گرسنگی و گسترش انواع بیماری ها مردم یمن را مجبور به صلح تحمیلی برای جلوگیری از شکست و آبروریزی ائتلاف عربی نمایند . اما تا کنون دولت و مردم و نیروها زیر باز باج خواهی ها نشده . و خواستار رفع محاصره و گشایش فرودگاه صنعا بمنظور رساندن کمک های امدادی . برای جلوگیری از فجایع انسانی هستند .
  • امیرو IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    14 4
    ان شاءالله اولش مارب و در ادامه ریاض و جده. دور نیست
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 0
      بابا اینجا که نمیشه حرف زد،، همه تو رو دشمن میگیرن... انشاءا... به حرفتون برسیم، ولی تیتر مشرق میره رو اعصاب ادم، هی میگه دروازه مآرب، بابا این شهر چندتا دروازه داره که هر هفته یکیش داره باز میشه
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
      0 0
      در پاسخ به ۲۳:۵۳: عزیزم جنگ پیچیده ایه بازی یه قل دوقل نیست که
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    فرصت دادن به صهیونیست های مارب ممنوع
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    گول مذاکرات را نخورید ممکن است بازیگران دیگری وارد معرکه شوند، به حول الهی مأرب را بگیرید و گوش به خرف کسی ندهید.
  • ح ر IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    3 0
    آقا این قدر اخبار متناقض منتشر نکنید از پارسال پیارسال می نویسید رزمندگان تا مارب ۷ کیلومتر فاصله دارند امروز تازه نوشتید ۹ و۱۲ ووو حال ملت را بهم. دید با این خبرهای دوزاری
  • یا ناصر IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    می توانیم دعا بکنیم پس ... دعای مرزداران مکرر همه روزه إن شاء الله المعین .
  • ایمان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 0
    از موقعی که تروریستهای تحت حمایت ترکیه وارد کارزار شدند روند پیشروی های انصارالله کند شده. اللهم انصرالاسلام والمسلمین و اخذل الکفار و المشرکین
  • حسام IN ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    مشرق چی شما نه سر پیازید نه ته پیاز مقاومت در آستانه پیروزی نهایی به ثمن بخس داده نشده فروخته شد .قبلا نیز نوشتم مارب را آزاد کنید بعد مذاکره ولی چه کردید مارب تقریبا آزاده شده درمقابل هیچ از دست دادید یاد تاکتیک های جنگ با عراق می افتم جنوب را خالی به شمالغرب رفتید وسرنوشت جنگ را عوض کردید.
  • بابک IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    مارب آزاد بشه یعنی شکست سعودی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس