کد خبر 1230214
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
FREMM

نیروی دریایی اندونزی ۶ فروند ناو محافظ کلاس FREMM را به شرکت ایتالیایی Fincantieri سفارش داده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، کشور اندونزی در ادامه برنامه مدرن سازی نیروی دریایی خود اعلام کرد که از شرکت ایتالیایی Fincantieri تعداد ۶ فروند ناو محافظ کلاس FREMM را خریداری می کند. این خبر توسط شرکت ایتالیایی هم تایید شده است و البته جزییاتی در خصوص زمان تحویل شناورها ، هزینه قرارداد و نوع دقیق سیستم های تسلیحاتی منتشر نشده است. پیش از این کشورهای مصر ، مراکش و آمریکا در کنار خود نیروی دریایی آمریکا از جمله خریداران طرح FREMM برای نیروهای دریایی خود بودند. همچنین اعلام شده است که نیروی دریایی اندونزی دو فروند ناو محافظ Maestrale نیروی دریایی ایتالیا را بعد از خروج خدمت و مدرن سازی توسط شرکت Fincantieri به خدمت خواهد گرفت.

اندونزی 6 ناو محافظ از ایتالیا خرید+عکس

کلاس FREMM

اندونزی 6 ناو محافظ از ایتالیا خرید+عکس

کلاس Maestrale

شناورهای ایتالیایی کلاس FREMM  در حدود ۶۹۰۰ تن وزن داشته و طول آنها ۱۴۴ متر و همچنین عرض آنها در حدود ۲۰ متر است. این شناورها در مدل های چند ماموریتی ۱۹۹ نفر و در مدل های خاص جنگ ضد زیردریایی ۲۰۱ نفر خدمه دارند. سیستم پیشران مدل ایتالیایی از ترکیبی از موتورهای دیزل الکتریکی و همچنین موتورهای الکترونیکی است که بخش دیزل الکترونیک با همکاری بین ایتالیا و آمریکا و موتورهای الکترونیکی نیز ساخت ایتالیا است و در کنار آن ۴ ژنراتور دیزل نیز وجود دارد.

برد این شناورها در حدود ۱۲۳۰۰ کیلومتر با سرعت ۲۷ کیلومتر بر ساعت بوده و سرعت نهایی آنها نیز ۵۵ کیلومتر بر ساعت است. رادار اصلی این شناور مدل Selex MFRA  ساخت ایتالیا است که یک رادار آرایه فازی فعال در باند C است و توان شناسایی اهداف تا فاصله حدود ۴۰۰ کیلومتری و هدایت موشک به سمت آنها را نیز دارد. رادارهای کنترل آتش توپ و جستجوی سطحی این شناور هم ساخت ایتالیا است. سامانه پرتاب موشک عمودی Sylver ساخت فرانسه برای شلیک موشک های ضد هوایی Aster ۱۵ و Aster ۳۰ با بردهای ۳۵ و ۱۲۰ کیلومتر در این کشتی نصب شده است.

این شناورها ۱۶ تیر از این دو نوع موشک حمل می کنند. ۴این موشک های ضد هوایی به صورت مشترک توسط ایتالیا و فرانسه توسعه پیدا کرده است. تیر موشک کروز ضد کشتی و حمله به اهداف زمینی Otomat با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر در مدل های چند منظوره این شناور نصب شده و در مدل های مخصوص جنگ ضد زیردریایی ۴ تیر موشک ضد زیردریایی MILAS  نصب شده است.

در بحث توپها نیز در مدل های چند ماموریتی یک قبضه توپ ۱۲۷ میلی متری ساخت شرکت ایتالیایی Oto Melara به همراه یک توپ ۷۶ میلی متری ساخت همین شرکت نصب شده است. در مدل ۱۲۷ میلی متری از گلوله های هدایت شونده سری Vulcano  استفاده می شود که می تواند اهداف را تا فاصله ۱۲۰ کیلومتر هدف قرار دهد. در مدل ضد زیردریایی نیز ۲ قبضه از توپهای ۷۶ میلی متری ساخت شرکت Oto Melara وجود دارد که می تواند گلوله های هوشمند را تا فاصله ۴۰ کیلومتری پرتاب کند. این شناور در مدل ایتالیایی توان حمل ۲ فروند بالگرد را نیز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    11 5
    ما به شناورهایی از این دست نیاز مبرم داریم(روسی) ناوگان ما بشدت نیاز به نوسازی و تجدید قوا دارد اگر میخواهیم کماکان قدرت اول خلیج فارس و دریای عمان باشیم.
    • دانشجو IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      4 0
      با آنچه دارید بسازید تا خود همه چیز بسازید. حضرت امام (ره). بایستی خودمان بسازیم: اینگونه صنایع بومی هم شکوفا و بهره ور و اشتغال زا خواهد شد. خرید تسلیحاتی ناوچه از نزدیکترین دوستان ایران هم از نظر اقتصادی، به صرفه نیست. خودمان باید بسازیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس