کد خبر 1230515
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
رئیسی نمایه

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در دومین بخش از سومین مناظره گفت: ما ۵ ماه است که می خواستیم به خوزستان برویم، اما به صحبت‌های ستاد مبارزه با کرونا گوش کردیم و نرفتیم.

به گزارش مشرق، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رابطه با نقد خود به سخن سایر نامزدها، تاکید کرد: نکته اول نسبت به مسأله خوزستان است که اشاره شد؛ مرجع قانونی در ارتباط با سفر خوزستان، ستاد ملی مبارزه با کرونا است که از این ستاد اجازه گرفته شد و اگر اجازه نمی‌دادند انجام نمی‌شد. هم از ستاد کرونای مرکز و هم ستاد استان اجازه گرفته شد. دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم برای این اجتماع پروتکلی نوشت.

ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز سفر به اهواز را داد

رئیسی اضافه کرد: همه مقدمات لازم انجام شد. بالاخره این قضیه یک مرجع قانونی دارد و مرجع قانونی اجازه داد. ما که به حرف کارشناسی گوش کردیم. پنج، شش ماه است که قصد دارم به اهواز بروم و اهواز یکی از استان‌های بود که من به آنها بدهکار بودم زیرا در دوران قوه قضائیه به همه استان‌های کشور رفته بودم اما اینجا نرفته بودم.

روحانی به حرف‌های کارشناسی در مورد سفرهای نوروزی اهمیت نداد

وی عنوان کرد: ما که گوش کردیم، شما که این قدر ناراحت هستید چرا به کسانی که به حرف کارشناسی وزارت بهداشت و مسئولین توجه نکردند حساس نشدید؟ در عید ۹۹ در جلسات کارشناسی مسئولین بهداشت درمان گفتند باید محدودیت اعمال شود و آقای روحانی توجه نکرد و باعث خسارات بسیار در کشور شد. این نگاه در عید ۱۴۰۰ هم انجام شد و صدای همه کارشناس‌ها بلند شد و کار به رسانه‌ها کشید. تازه از ۲۵ فروردین شروع به محدودیت کردند. یعنی آقای روحانی به حرف کارشناسی اهمیت نداد و به گزارش‌های عدیده ای که از سوی مردم، مجلس و سازمان‌های مردم نهاد ارائه شد، توجه نکرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا روی این قضیه حساس نشدید؟ خیلی عجیب است. سفرهای من برای بحث کارشناسی و نظر دهی بود و شما می‌توانید بپرسید بخشی که بیشترین همکاری را با کارشناسان وزارت بهداشت دارند، مجموعه ما است.

وی گفت: در رابطه با اسامی که آقای همتی از آن نام بردند باید به مردم بگویم اسامی که در رسانه‌ها دیدید، آیا ما بعنوان دستگاه قضائی به آنها رسیدگی کردیم یا خیر؟ و آیا نتیجه آن را اعلام کردیم یا خیر؟ اسم‌هایی که ایشان (همتی) گفتند، یک به یک در رسانه‌ها هست. به ایشان و سایرین اطلاع دهید که یک مقدار رسانه‌ها را پیگیری کنید و خبرها را داشته باشید.

رئیسی در رابطه با مسأله FATF گفت: FATF یک قراردادی است که در مورد آن توضیح داده شد موارد عدیده آن اجرا شده و یکی دو مورد آن در مجمع تشخیص مطرح است. ما دایر بر مدار منافع مردم هستیم. اگر منافع مردم در این قرارداد تأمین شو، ما از آن حمایت می‌کنیم و اگر تأمین نشود از حقوق مردم نمی‌توانیم بگذریم و این موضوع روشن است.

وی گفت: نسبت به مساله رفع تحریم‌ها چرا تبلیغاتی حرف می‌زنید؟ اتقوالله! ما با مردم که در جریان مسائل هستند داریم حرف می زنیم. این قرارداد قرار بود مشکلات مردم را حل کند. حداقل به حرف‌های رئیس قبل از خودتان توجه کنید که از ایشان سوال کردند نتیجه برجام چه شد، یک کلمه گفتند، «هیچ». این حرف‌های خودتان است، حرف‌های ما که نیست.

برجام را باید یک دولت مقتدر اجرا کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: صریح بگویم، ما به برجام به عنوان یک قراردادی که مقام معظم رهبری آن را با ۹ بند تأیید کردند حتماً به عنوان یک قرارداد و تعهدی که همه دولت‌ها باید به آن پایبند باشند، پایبند هستیم اما برجام را شما نمی‌توانید اجرا کنید. برجام یک دولت مقتدر می‌خواهد که آن را اجرا کند.

رئیسی تاکید کرد: آقایان، اقتدار خارجی امتداد اقتدار داخلی است. مرغ و تخم مرغ و جوجه کشی و مشکلات این چنینی نمی‌تواند اقتدار ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس