انتخابات

طیف تندرو اصلاح طلب به شورش علیه مردم سالاری و دهن کجی به مردم و پوزخند زدن به رأی مردم عادت دارد.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

 «قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند  

«میرحسین موسوی» کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ که با دروغ تقلب، رأی مردم را لگدمال کرد و در ادامه با گردن کشی در مقابل قانون، مشارکت ۸۵ درصدی مردم عزیز ایران را به آشوب و التهاب خیابانی بدل کرد، باز هم به مردم سالاری دهن کجی کرد.

موسوی در بیانیه ای، انتخابات ریاست جمهوری را تحقیرآمیز و مهندسی شده توصیف و شرکت در آن را تحریم کرد.

پس از انتشار این بیانیه، «سعید حجاریان» نائب رئیس شورای منحله اول شهر تهران و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ با استقبال از دهن کجی به مردم سالاری در مطلبی نوشت:«مهندس میرحسین موسوی ختم کلام را اعلام کردند و صحنه‌آرایی تحقیرآمیز استصوابی را بر آفتاب افکندند. میخانه اگر ساقی صاحب‌نظری داشت، میخواری و مستی ره و رسم دگری داشت، بیدادگری شیوه مرضیه نمی‌شد، این شهر اگر دادرس و دادگری داشت».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

«مصطفی تاجزاده» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ نیز در مطلب مشابهی نوشت:«"به‌عنوان یک همراه کوچک، در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخاباتهای تحقیرآمیز و مهندسی‌شده به جان آمده‌اند. کسانی که حاضر نیستند تسلیم تصمیمات پشت پرده‌ای برای آینده کشور بشوند." درود بر مهندس موسوی که با بیانیه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ خود مهندسی انتخابات را رسوای تاریخ کرد».

طیف تندرو اصلاح طلب به شورش علیه مردم سالاری و دهن کجی به مردم و پوزخند زدن به رأی مردم عادت دارد، چه آنکه شورای شهر اول تهران- به نائب رئیسی حجاریان- به دلیل جنگ قدرت میان اصلاح طلبان، در نهایت منحل شد. نکته قابل تأمل اینجاست که در پروسه انتخابات شورای شهر اول هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود.

در سال ۸۸ نیز همین طیف نتیجه انتخابات را نپذیرفته و زیرِ میزِ مردم سالاری زدند و مردم کشورمان را ماهها دچار التهاب کرده و سفره مردم را کوچک کردند.

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

نکته قابل توجه اینجاست که اعضای ارشد ستادهای موسوی و کروبی از سال ۹۲ تاکنون در قوه مجریه- با امکانات و اختیارات گسترده- حضور دارند اما این طیف اکنون بجای ارائه گزارش به مردم، با شامورتی بازی از صندلی پاسخگویی بلند شده و بر صندلی پرسش کننده نشسته و در پی آن است تا صورت مسئله را پاک کرده و ردپای بانیان وضع موجود را نیز از بین ببرند.

اینجاست که بی بی سی فارسی- رسانه حامی تحریم و تحقیر و توهین به مردم ایران- از اقدامات «قاتلانِ مردم سالاری» به وجد آمده و اظهارات این افراد را با آب و تاب منتشر کرده است.

«کوثری» گزینه اجماعی شورای وحدت و ائتلاف شد

 امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد:«محمداسماعیل کوثری» به عنوان گزینه شورا برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس در تهران انتخاب شد.

وی افزود:«سوابق درخشان کوثری ازجمله نمایندگی ادوار مجلس در کنار تجارب مدیریتی باعث شد تا شورای ائتلاف ایشان را که از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس نیز محسوب می‌شوند به عنوان گزینه نهایی معرفی کند».

سخنگوی ائتلاف افزود:«امروز باید تلاش کنیم نماینده‌ای وارد مجلس انقلابی شود که در کنار دیگر نمایندگان سختکوش، با کاستن از حاشیه‌ها موجبات کارآمدی بیش از پیش جهت خدمت به مردم باشد. محمد کوثری مورد وثوق نیروهای انقلاب با نظرات مختلف ست و ان‌شاءالله شاهد وحدت در حمایت همه جانبه از ایشان خواهیم بود».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

گفتنی است شورای وحدت نیز به گزینۀ ائتلاف نیروهای انقلاب رجوع کرد و کوثری کاندیدای مورد اجماع میاندوره ای مجلس یازدهم از تهران شد.

لازم به ذکراست در پس درگذشت فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس یازدهم، بر اساس قانون، با برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه تهران به شکل همزمان با انتخابات ریاست جمهوری تکلیف یک صندلی باقی مانده مجلس مشخص خواهد شد.

بیانیه ۵۸ اقتصاددان: رئیسی قادر به تغییر وضع موجود است

۵۸ اقتصاددان با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند آیت الله رئیسی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری قادر به تغییر وضع موجود است.

در بخشی از این بیانیه آمده است:«بر این باوریم که از میان نامزدهای حاضر در صحنه که برخی از آنان از بانیان و کارگزاران وضع موجودند و متأسفانه از آنچه به بار آورده­‌اند، پشیمان و شرمنده نیستند، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای رئیسی دولت جوان و انقلابی که ایشان آن را شکل خواهند داد قادر به تغییر وضع موجود به‌سمت وضع مناسب با توجه به مقدورات و اقتضائات امروز کشور، می‌باشند».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:«ساده‌زیستی، پاک‌دستی و عدم گرایش به اشرافی‌گری؛ مردمی بودن و دلسوزی و تلاش برای بهبود زندگی طبقات مستضعف، ایجاد امید و تحرک در مردم، بسیج نیروها برای ایجاد تغییرات اقتصادی بایسته، ایجاد شفافیت و برگزاری علنی دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی؛ قاطعیت در برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور؛ پاک‌سازی درونی قوه تحت مدیریت خود و شناسایی دقیق ریشه‌های فساد و رشوه و موارد متعدد دیگر از مزیتهای مشهود ایشان است».

لازم به ذکر است سید ابراهیم رئیسی در سومین مناظره انتخاباتی خطاب به کاندیداهای منتسب به اصلاح طلبان گفت:«برجام را یک دولت مقتدر می تواند اجرا کند، نه شما».

کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی گفت:«من خطاب به آقای روحانی که مناظرات را مورد تفقد قرار داد، می‌گویم که در این جمع کسی حاضر نیست عملکرد دولت را به گردن بگیرد؛ شما از دفترتان بیرون بیایید و من حاضر هستم در صدا و سیما با شما در موضوع کرونا و هر موضوعی مناظره کنم».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

قاضی‌زاده هاشمی افزود:«ما پیش بینی کردیم که دولت را به مردم واگذار کنیم در این راستا اختیارات اجرایی به فرمانداران، بودجه‌های تجمیع شده برای فرمانداری‌ها و اختیار عزل و نصب مدیران برای مردم را پیش بینی کردیم به گونه‌ای که اگر یک سوم مردم از مدیری ناراحت باشند دولت موظف است او را عزل کند. از نظر ما همه شهرستان ها پایتختند و اختیارات هیات وزیران را دارند».

روحانی اقتصاد بلد نبود که همتی را رئیس بانک مرکزی گذاشت

«علیرضا زاکانی» کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره سوم گفت:«اینکه کشور ما به این وضعیت افتاده دلیلش در این است که آقایان بلد نبودند یا نخواستند و نتوانستند. دولت اقدام و اصلاح براساس تولید داخل کشور را اداره کرده و عملا تحریم ها را بی اثر می کند لذا هر چه در مربوط به حوزه تولید باشد همچون بحث کشاورزی و روستایی یا صنایع دریایی را مد نظر قرار خواهیم داد».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

زاکانی افزود:«عده ای از این آقایان علاقه ندارند با من بحث کنند چون یاد داده اند که با من بحث نکنند. یک بار به ایشان گفتم که حاضرم که در کلاس درست حضور پیدا کنم و بگویم که تنها یک بار حرف درست زدی و آن هم این بود که آقای روحانی همه چیزش خوب است جز اینکه اقتصاد بلد نیست. من هم این را قبول دارم چون روحانی اقتصاد بلد نبود که شما را رئیس بانک مرکزی کرد».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

وی در ادامه گفت:«من آمده ام تا فریاد اعتراض مردمی باشم که در صف گرفتن سبد کالا تحقیر شده و گرانی ها را تحمل کردند و در مقابل عده ای نورچشمی با ارز ۴۲۰۰ واردات انجام دادند».

نسبت به تبادلات بانکی ۱۱ طرح داریم

«سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی گفت:«نسبت به تبادلات بانکی ما ۱۱ طرح داریم که می‌توان تحریم را بی‌اثر کرد. بانک مرکزی بیاید یک طرح بدهد بگوید برای این تبادلات مالی چکار کرده است».

جلیلی افزود:«شما در همان زمانی که به قول خودتان در گفت‌وگو و مذاکره موفق بودید، چه شد که تحریم‌ها از ۸۰۰ تحریم به ۱۵۰۰ تحریم رسید و دلار سه هزارتومانی ۳۰ هزار تومان شد. شما حتی نتوانستید مذاکره کنید. در روابط جهانی باید تهدید و فرصت را با هم دید. همانطور که فرصت‌ها را حداکثری می‌بینید، تهدیدها را هم باید دید».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

وی در ادامه گفت:«در همین عراق که همسایه ماست، ۱۲ میلیارد دلار روابط اقتصادی با ما وجود دارد که ۱۰ میلیارد آن سهم بخش خصوصی است و پولش را هم می‌گیرد دو میلیارد دلار دیگر مربوط به دولت است».

برجام را جدی خواهیم گرفت، اما نه با دیپلماسی التماسی

«محسن رضایی» کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در سومین و آخرین مناظره نامزدهای این دوره از انتخابات گفت:«دولت من  حتماً موضوع برجام را جدی خواهد گرفت و ما آمریکا را وادار خواهیم کرد با یک دیپلماسی واقعی و نه یک دیپلماسی کاغذی و التماسی به سمت  اجرای تعهداتش می‌کشانیم؛ من کشور را معطل مذاکرات نخواهم کرد و کشور ر روی ریل تولید، درآمد و اشتغال خواهیم انداخت و وقتی آمریکایی‌ها احساس کنند ما فرمول پیشرفت را در دوران تحریم یاد گرفته‌ایم و همانطور که در دوران گذشته از پس تحریم‌های شدید برآمده و روی پای خود ایستاده بودیم و با کمک مردم سرزمین‌های خود را آزاد کردیم آمریکایی‌ها وقتی متوجه قدرت ایران شوند آنها از ایران برای مذاکره التماس خواهند کرد».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

رضایی افزود:«این نفوذی‌ها و آلودگی‌های امنیتی که پشت صحنه با ایجاد نمایش و دعواهای زرگری وقت و انرژی شما را و توانایی‌های دولت را به انحراف می‌کشاند را در دولتم از پستوها بیرون خواهم آورد و اجازه  نخواهم داد این آلودگی‌های امنیتی با  انتشار یک نواری به یکباره یک نفر کنار رفته و فرد دیگری جای او قرار گیرد و مگر می‌توانیم سرنوشت یک ملت بزرگ را به بازی گرفت».

تقلید مهرعلیزاده از روحانی در ایجاد دوقطبی های کاذب

مهرعلیزاده و همتی در مناظره های انتخاباتی با تقلید از ترفند روحانی در سال های ۹۲ و ۹۶، در پی ایجاد دوقطبی های کاذب بودند.

در همین رابطه «محسن مهرعلیزاده» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سومین مناظره انتخاباتی خطاب به رئیسی گفت :«حالا که با مردم مهربان شده‌اید، دستور دهید فیلترینگ برداشته شود و از رهبر درباره افرادی که در آبان ۹۸ بازداشت شدند و تعداد آنها هم مشخص نیست، درخواست عفو بگیرید».

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

رئیسی در پاسخ گفت:«خوب شد که من اینجا هستم که انتقاد کنید. آقایان چیزی در این جلسه نگفتند کلا من را خطاب قرار دادند که البته برای من چیز بدی نشد ، در جلسه مناظره باید بیایید و برنامه بگویید از اول تا آخر این حرف‌ها را می زنید، مردم من و شما را می شناسند، مردم به شما اقبال ندارند چه کار می کنید به عملکردتان نگاه کنید به داخل مردم بروید و ببینید مردم از عملکرد چه کسانی ناراضی هستند مساله پیچیده ای نیست، همان عده ای که می‌گویند پای صندوق نمیایند از آنان هم سوال کردم آنان از دولت ناراحت هستند، این دولت با مردم، جوانان و تولیدکنندگان چه کرده است؟»

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

وی افزود:«در ارتباط با فضای مجازی مردم می‌دانند من قول صادق دارم نگاهشان به من این است که صادقانه حرف می‌زنم، هیچ فیلتری در قوه قضاییه در زمان من انجام نشده است من گفتم دسترسی به اینترنت برای همه حتی فقرا آزاد بشود چرا فضاسازی می‌کنید اگر تصمیم گرفتید دو قطبی ایجاد کنید که با شماها این قضیه راه نمی‌افتد. این یک مقداری دور از انصاف است. هیچ روزنامه ای در زمان من بسته نشد و هیچ رسانه ای زمان من محدود نشد».

رئیسی در ادامه درباره عفو متهمان آبان ۹۸ گفت:‌»ما مدت‌ها قبل عفو دادیم و همه کسانی که در این رابطه بودند خدمت مقام معظم رهبری مطرح شد و غیر از کسانی که موضوع خاص داشتند یا با خارج در ارتباط بودند، ایشان عفو فرمودند».

در بخش دیگری از این مناظره، زاکانی گفت:«آقای همتی کامنت‌های زیر اینستاگرامت را بستی و جرات نداری با مردم مواجه شوی، آن وقت از فیلترینگ انتقاد می‌کنی».

نامزدهای منتخب جامعه مدرسین برای خبرگان استان تهران

مهدی اسلامی رئیس ستاد مرکزی انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نامزدهای منتخب خود رابرای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران اعلام کرد.

«قاتلانِ مردم سالاری» BBC را به وجد آوردند/ کسی حاضر نیست عملکرد دولت روحانی را به گردن بگیرد

در بیانیه شماره چهار ستاد مرکزی انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: «در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ و ایام تبلیغات نامزدهای انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به این وسیله ضمن دعوت عموم مردم به شرکت با شکوه در انتخابات ، به اطلاع عموم مردم می رساند نامزدهای منتخب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران حضرت آیت الله علیرضا اعرافی ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین احمد دانش زاده مومن و حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی هستند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 0
    همتی به معنای واقعی پوچ ترین کاندیدای انتخابات بعد از انقلاب است
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    5 1
    احمق اگه شورای نگهبان یکی مثل احمدی نژاد رو تایید می کرد که باز هم باید شاهد جیغ های دردناک شما بودیم
  • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    ملت سرافراز ایران نیازی به مشارکت و همراهی مزدوران و فتنه گرانی همچون میرحسین موسوی و زیباکلام و تاجزاده و حجاریان و حامیان نادان و ابله ایشان ندارد، همچنان که نیاز به یاری و همراهی منافقان و سلطنت طلبان و بهائیان نداشته است! آن که به همراهی این خائنین و حامیان ابله شان نیاز دارد صهیون ها هستند که به لطف ابلیس از این موهبت هم برخوردار شده اند!!
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 3
    مرحبا به مير شجاع و ساقى صاحب نظر ما ! انصافاً ديگه حرفى براى گفتن باقى نذاشته .
  • ایرانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    سران فتنه باید محاکمه و اعدام بشن. تاکی باید برای نظام هزینه سازی کنن این خناسان؟؟!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 1
    خاتمی میلارد ها تومان پول بیت المال را صرف نخات و معالجه حجاریان کرد و از مرگ نجاتش داد که بلای ان انقلاب شود و ناله و نفرین خانواده شهدا را برای خودش خرید
  • امیر IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 1
    آقای میر حسین موسوی ساقیت کیه؟
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    اخه این .. با آن قیافه ... کی هست که انتخابات تحریم بکند یا نکند. اینها هیچ عددی نیستند قیافه این افراد را می بینیم باید کفاره بدیم تاحمایتشان کنیم بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • امیرو IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    تمام شد اصلاح طلبان در گور دائمی برای ابد خفتند
  • انرژی هسته ای IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    مرگ بر فتنه گر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس