روحانی نمایه

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول ۸ سال گذشته مردم مسئولیت سنگینی برعهده داشته اند، گفت: بر همه ما واجب است که با ترسیم سند های لازم، کار و تلاش مردم، مقاومت و موفقیت مردم را در مقابل مشکلات تشریح کنیم.

به گزارش مشرق،حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: باید با ترسیم سند تشریح کنیم که اگر تلاش دولت در سال اول فعالیت خود ، مقاومت ملت و ارشاد و راهنمایی های رهبری معظم نبود و برجام صورت نگرفته بود شرایط کشور امروز چگونه بود و همچنین اگر تحریم نبود و برجام در سال ۹۷ توسط یک بیمار روانی به نام ترامپ دچار مشکل نمی شد، وضعیت کشور چگونه می شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه چرا در ایام تبلیغات انتخابات هیچکس از جنایت های آمریکا حرفی نزد و اسمی از ترامپ نبرد، اظهار داشت: ما سه سال و نیم با جنگ اقتصادی توام با تروریسم اقتصادی در کشور مواجه بودیم و لازم است سندی ترسیم و برای مردم روشن شود که همه بدانند از سال ۹۷ تا امروز چه خسارت هایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ایران تحمیل شده و اگر این خسارت ها نبود وضعیت کشور چگونه می توانست باشد.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی این دولت در مقابله با جنایات آمریکا و جنگ اقتصادی، تصریح کرد: این دولت با تدبیر خود در بسیاری از موارد تهدید ها را از بین برد و یا تهدید را به فرصت تبدیل کرد که کار بسیار بزرگی بوده است.

رئیس جمهور افزود: طراحی بودجه بدون نفت برای نخستین بار در کشور از جمله این موفقیت ها است و اینکه دولتی در دوران جنگ اقتصادی یک ریال از پایه پولی کشور و بانک مرکزی استفاده نکرده است، اهمیت بسیار بالایی دارد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تدبیر این دولت و ایستادگی و مقاومت مردم باعث شده که امروز طرف های برجام به اشتباه خود اذعان کرده اند و سر به زیر در وین برای بازگشت به برجام با ایران مذاکره می کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر دولت تدبیر و امید نبود و دیگران به جای ما بودند، امروز حتماً در فصل ۷ سازمان ملل متحد، همه قطعنامه‌ها علیه ملت ایران اعمال می‌شد، گفت: این دولت بود که توانست مسیر را با تدبیر ادامه دهد و همزمان برجام را حفظ کرده و اجازه ندهد قطعنامه‌ها مجدداً اعمال شود و همزمان توانمندی هسته‌ای را نیز گسترش دادیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت مشکلات و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، اظهار داشت: روزی ناچار بودیم بنزین ناسالم تولید و یا وارد کنیم اما امروز به جایی رسیده‌ایم که در تولید بنزین خودکفا شده و حتی صادرکننده باشیم و روزانه ۷۶ میلیون لیتر بنزین یورو۴ عرضه می کنیم و از پول بنزین برای ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی ماهیانه می پردازیم.

ببینید:

فیلم/ روحانی از افتخارات اعجاب‌برانگیز دولتش گفت!

رئیس جمهور با اشاره به گزارش روز گذشته بانک مرکزی در جلسه ستاد اقتصادی دولت درخصوص رشد اقتصادی سال ۹۹، اظهار داشت: سال گذشته در بسیاری از کشورهای پیشرفته و مهم دنیا رشد اقتصادی منفی وجود داشت و رشد اقتصادی به طور متوسط در جهان حدود منهای ۴ درصد بود درحالی است که آنها با جنگ اقتصادی مواجه نیستند اما در کشور ما سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد اقتصادی مثبت ۳.۶ بوده است و این رشد اقتصادی از افتخارات بزرگ ملت ایران است که به واسطه ایستادگی و مقاومت حاصل شده است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی بخش صنعت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رقم ۷.۱ درصد و بخش کشاورزی در همین بازه زمانی ۴.۵ درصد بوده است و در بخش خدمات نیز با اینکه شرایط مناسبی نداشتیم اما در عین حال رشد ما منفی نشده است.

رئیس جمهور گفت: رشد اقتصادی کشور در بخشهای مختلف باعث شد که امروز آمریکا به وین آمده و در میز مذاکره حاضر شود، آمریکایی که با اعمال فشارهای حداکثری به دنبال سرنگونی نظام بود.

دکتر روحانی با اشاره به دستاوردهای کشور در مقابله با کرونا در مقایسه با سایر کشورها اظهار داشت: مدافعان سلامت و شرکتهای دانش بنیان و صنعتی اقدامات بزرگی در این عرصه انجام دادند و در  این دوره موفق شدیم تخت‌های بیمارستانی را به دو برابر افزایش دهیم و اگر محدودیت‌های ناشی از تحریم نبود می‌توانستیم ۱۳ هزار تخت بیمارستانی دیگر را با تجهیزات کامل افتتاح کنیم و طرح تحول سلامت انقلابی در حوزه سلامت در تاریخ کشور بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این ایام ظلم بزرگی در حق این دولت شده و سخنان عجیبی بیان گردیده است، گفت: گفته می شود مقام معظم رهبری فقط به این دولت اجازه مذاکره با آمریکا دادند درحالی که خودِ ایشان اعلام کردند قبل از این دولت اجازه دادند با آمریکا مذاکره شود و این مذاکرات در عمان انجام شد اما در عین حال شما که اجازه داشتید مذاکره کنید و هفت سال آن را انجام دادید به جز قطعنامه تحریم چه دستاوردی داشتید؟

دکتر روحانی گفت: خیلی از آقایانی که در رسانه‌ها حرف می‌زنند صاحب مسند حکومتی در کشور هستند و اگر مشکلی در نظام است آنها هم باید پاسخگو باشند اما جالب است که طلبکاری می‌کنند.

رئیس جمهور آمار رشد اقتصادی فصل چهارم سال ۹۹ را اعجاب‌انگیز توصیف کرد و گفت: مهمترین رشد اقتصادی متعلق به این فصل بوده و رشد ناخالص داخلی به ۷.۷ درصد رسیده است. تشکیل سرمایه ناخالص نیز در فصل سوم ۲.۲ درصد و فصل چهارم ۸.۴ درصد بوده و در مجموع ۲.۵ درصد رشد مثبت داشتیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: در دولت الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز فقط در سال گذشته ۱.۲ میلیارد تبادل اطلاعات انجام شده و پیش بینی می‌شود که امسال این رقم به ۲.۵ میلیارد برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران کار بزرگی در طول هشت سال گذشته و ۳.۵ سال جنگ اقتصادی انجام دادند و توقع می‌رود که یک کار بزرگ دیگر را در روز انتخابات انجام دهند، اظهار داشت: همه باید جمهوریت را پاس بداریم چرا که از دستاوردهای بزرگ انقلاب و یادگار امام راحل و از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

ببینید:

فیلم/ روحانی: قهر باصندوق رای، مشکلی را حل نمی‌کند

دکتر روحانی گفت: راه گله کردن قهر از صندوق نیست و قهر با صندوق هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، پای صندوق رفتن در این شرایط موجب  استحکام و قدرت نظام است. اگر مشکلی وجود دارد راه حل آن باز هم رفتن پای صندوق است. اگر گله‌ای از دستگاههای مختلف وجود دارد با صندوق و اصل ۵۹ می‌توان همه آنها را برطرف کرد و قانون اساسی منشور ملی است که همه اصول آن باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس جمهور گفت: در میان افرادی که نامزد انتخابات هستند فردی را که به انتخاب خود نزدیک می‌دانید  برگزینید، بدانید انتخاباتی که حضور مردم در آن نباشد به نفع کشور، نظام و خودمان نخواهد بود و هر مشکلی که وجود دارد باید از طریق صندوق رای برطرف شود و راه حل دومی وجود ندارد.

دکتر روحانی با تاکید به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و نظار انتخابات مبنی بر صیانت از آرای مردم گفت: آرا حق‌الناس مردم است و نباید حتی یک رای جابجا و کم و زیاد شود و باید دقت شود که از همه آرا به خوبی حراست شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه به رای و انتخاب مردم احترام می گذاریم، گفت: امیدوارم روز ۲۸ خرداد هم به عنوان روز خوب در تاریخ کشور ثبت شود.

دکتر روحانی گفت: تردید ندارم که تا آخر این دولت، هم درمورد شرایط کرونا و هم شرایط ناشی از خشکسالی و تحریم به نقطه مناسبی خواهیم رسید و امیدوارم دولت را با مهار کرونا و کمترین خسارت خشکسالی و پایان یافتن تحریم که در نقطه پایانی است، به دولت بعد ارائه دهیم.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ایام میلاد باسعادت مولای ما حضرت علی‌بن موس‌الرضا(ع)، خواهر مکرمه‌شان حضرت معصومه(س) و برادر عزیزشان احمدبن موسی که با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده، خدمت مردم بزرگ ایران که این سه عزیز میهمان مردم بزرگوار کشورمان هستند، مردمی که عاشق خاندان ولایت و رسالت هستند،تبریک می گویم.

این ایام مهمترین مساله‌ای که روز جمعه  ۲۸ خرداد پیش رو داریم،انتخابات هست و همیشه روز انتخابات برای ما مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. البته در این انتخابات همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند ممکن است در بررسی احراز صلاحیت ‌ها ظلمی صورت گرفته باشد، در جریان تبلیغات انتخاباتی که در این مدت شاهد آن بودیم حتما ظلم‌های فراوانی رخ داده است. همه ما باید خودمان را موظف بدانیم به رفع آن ظلم‌ها و جبران آنها و این کار شدنی است.

به نظر من مردم بزرگ ایران در طول این هشت سال بار مسوولیت سنگینی را بر دوش داشتند و در مراحل مختلف این مسوولیت را به خوبی انجام دادند این بر ما لازم و واجب است که کار مردم، فداکاری مردم و موفقیت مردم را به خوبی برای مردم باز و تشریح کنیم.

اولین موضوع در آغاز این هشت سال بود و آن اینکه باید ترسیم کنیم اگر با رهبری رهبر معظم انقلاب و ارشادات ایشان و حضور و حمایت مردم و تدبیر دولت نبود و برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد و همان وضع به همان سیر ادامه پیدا می‌کرد، شما در نظر بگیرید که در سال ۹۳، ۹۴ چه وضعی می‌داشتیم.

صادرات نفت به طور کلی قطع می‌شد چون هر۶ ماه یک بخشی از صادرات نفت قطع می‌شد، روابط بانکی ما که با دنیا قطع بود و مردم با یک شرایط بسیار سختی مواجه می‌شدند حتما مسوولین امر این را باید در یک سندی ترسیم کنند که اگر برجام نبود در سالهای بعد چه می‌شد؟ این یک سند است که کار بزرگ ملت ماست.

سند دوم اینکه باید ترسیم شود اگر برجام در سال ۹۷ توسط یک فردی که دارای بیماری روانی بود و متاسفانه در آمریکا مسوولیت کاخ سفید را به دست گرفته بود، اگر این بیمار روانی نمی‌آمد و یک آدم سالم رئیس جمهور می شد روند سال ۹۴ و ۹۵ اگر ادامه پیدا می‌کرد چه می شد، این ترسیم از لحاظ اقتصادی با مدل‌های علمی کار سختی نیست.

شرایطی که اواخر سال ۹۴، ۹۵، ۹۶ در این دو سال و چند ماه داشتیم را در نظر بگیریم و با همان شرایط ترسیم کنیم که وضع رشد اقتصادی چه می‌شد، وضع تورم چه می‌شد، نقدینگی به کجا می‌رفت؟ اشتغال و کار چه؟ اینها خیلی آسان و ساده است و این هم سند دومی است که باید در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم بدانند که اگر جنایت آمریکا نبود، چه می شد.

برای چه تاکید می‌کنم؟ برای اینکه در این ایام تبلیغات هیچ کس از جنایت آمریکا حرف نزد، یک نفر اسم ترامپ را نبرد، مثل اینکه ما وسط جنگ تحمیلی بودیم، جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و می‌خواستیم انتخاباتی برگزار کنیم و یک کسی هم می‌خواست راجع به امنیت ایران صحبت کند، اسم جنگ و اسم صدام را نمی‌برد، اصلا می‌شد؟ اصلا این شدنی بود؟ آیا این حرف یک حرفِ منطقی بود؟

در شرایطی که یک جنایتکاری آمده اقدام تروریستی انجام داده جنگ اقتصادی توام با تروریسم اقتصادی، هر دو با هم بوده است یعنی حتی در دارو، حتی در مواد غذایی. خیلی جالب بود دیروز یک مقامی در سوئیس اعلام می‌کرد که با آقای بایدن ملاقات کرده و او گفته اگر سوئیس می‌خواهد در زمینه دارو و غذا اقدام کند ما مخالف نیستیم، خیلی چیز عجیبی است. بعد از سه سال و نیم تازه رئیس جمهور جدید که می‌بایست در اولین لحظه، دستور می‌داد همه این تحریم‌های تروریستی فوری قطع شود تازه بعد از چند ماه می‌گوید از نظر ما بلامانع است. این چیزی است که در خبرها آمده بود.

سند دیگری که باید ترسیم توسط همین دولت ترسیم و منتشر شود تا همه ببینند، اینکه از سال ۹۷ تا امروز چه خسارت‌هایی در اثر اقدام تروریستی آمریکا و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران به ملت ایران تحمیل شده است؟ این را هم دستگاه‌ها می‌توانند بنویسند، کاری ندارد، وزارت نفت، وزارت صنعت، وزارت راه می‌توانند بنویسند، همه وزارتخانه‌های مربوطه می‌توانند بنویسند که در این مدت خسارت مستقیم ما چقدر بوده، خسارت غیرمستقیم ما چقدر بوده، مثلا سه سال نتوانستیم نفتی که می‌خواستیم بفروشیم، میعاناتی که می‌خواستیم بیاوریم در بازار بفروشیم، چقدر به ما خسارت زده شده است؟ این روشن است.

اینکه حدودا چقدر می‌توانستیم نفت صادر کنیم، قیمت نفت هم حدودا معلوم بوده، ۹۷، ۹۸، ۹۹، امروز هم که ۱۴۰۰ است باز معلوم است و می‌شود اینها را محاسبه کرد. در بخشهای دیگر هم می‌شود محاسبه کرد، ضررهای غیرمستقیم را هم می‌شود محاسبه کرد.

اگر تحریم و جنایت ترامپ نبود لااقل ۵۰، ۶۰ میلیارد دلار اعتبار از کشورهای دیگر می‌گرفتیم و در اینجا سرمایه‌گذاری می‌شد، همه اینها قطع شد. کسی باید توضیح دهد تا می‌خواهند توضیح دهند می‌گویند ما به بیرون کار نداریم، خیلی جالب است. ۲۸ مرداد را چه کسی برای ما درست کرد؟ بیرون بود یا داخل بود؟ بیرون ۲۸ مرداد درست کرد، در جنگ جهانی دوم چه کسی آمد کشور ما را اشغال کرد؟ از بیرون آمدند اشتغال کردند، در جنگ تحمیلی هشت ساله مگر از بیرون نیامدند؟ از بیرون وارد کشور ما شدند. جنایتکاران افلقی.

دائم می‌گویند بیرون است، جنایت کسی که به ما جنگ تحمیل می‌کند این را از که باید نگاه کنیم، جنایتکار را که باید نشان دهیم، باید بگوییم صدام چه کرده، بگوییم ترامپ چه کار کرده، یا سکوت کنیم بگوییم در جنگ هشت ساله کاری به بیرون نداریم، صدام حمله کرده که کرده ما کاری نداریم بحث ما داخل است در داخل بحث کنیم که نیروهای ما خوب تجهیز شدند یا نه، خوب جنگیدند یا نه، این چیزها، ما کاری به آنها نداریم، اگر کشورهای دیگر آمدند علیه ما در جنگ تحمیلی هشت ساله بر علیه ما اقدام کردند به آنها کار نداریم.

در تجاوز خارجی و در جنگ تحمیلی که باید بیرون را به عنوان جنایتکار نگاه کنیم، کسی که علیه ما جنایت کرده است. ما باید برآورد خسارت کنیم، باید بگوییم در این سه سال چه خسارتی به ملت ما خورده است، باید بگوییم اگر این خسارت نبود چه می‌شد؟ باید بگوییم این خسارت چه مقدار است.

می‌خواهم یک نکته دیگر بگویم و از ملت و دولت، از همه ‌آنهایی که اقدام کردند سپاسگزاری و تشکر کنم و آن اینکه در این سه سال و نیم ما در بسیاری از مقاطع تهدید را به نوعی تبدیل به فرصت کردیم و یا تهدید را از بین بردیم و این مساله بسیار مهمی است.

در این سه سال و نیم نتوانستیم از نفت برای بودجه استفاده کنیم. در سال گذشته چقدر از نفت برای بودجه استفاده کردیم؟ مثلا ۱۲هزار میلیارد تومان، ۲.۵ درصد بودجه ما از نفت بود و ببینید مردم در چه فشاری  بودند. در این شرایط بودجه بدون نفت را طراحی کردیم و کسی فکر نمی‌کرد در این کشور بشود بودجه‌ای را بدون نفت طراحی کرد، بدون نفت طراحی و اجرا و عمل شد .

توانستیم از راه دیگر جبران کنیم، به جای نفت سهام دولت را شش برابر سال قبل فروختیم، کار بسیار عظیم و بزرگی بود که انجام گرفت. شش برابر سهام دولت را در بازار فروختیم. اوراق مالی را چند برابر استفاده کردیم، به میدان آمدیم و نگذاشتیم از پول بانک مرکزی استفاده شود، این خیلی مهم است دولتی در جنگ اقتصادی باشد برای بودجه خود یک ریال از پایه پولی از بانک مرکزی استفاده نکند، کار عظیم و بزرگی بود انجام گرفته است.

ملت، دولت در کنار هم اقدام و تلاش کردند، در همین ایام سخت توانستیم همسان‌سازی حقوق بازنشسته و شاغل را به انجام برسانیم، در وسط جنگ آمدیم این کار عظیم و بزرگ را انجام دادیم، ترمیم حقوق‌ها را انجام دادیم، علاوه بر اینکه وسط جنگ، کرونا هم اضافه شد و آن هم مشکلات خاص خودش را داشت. هزینه‌هایی وسط این جنگ به ما اضافه و تحمیل شد، وسط این جنگ درآمدهایی از دست ما رفت، صادرات ما در ماههای اولیه سال ۹۹ دچار مشکل شد و از دست ما رفت، برخی از واردات دچار مشکل شد.

دیروز وزیر صمت گزارشی داد که خوشحال‌کننده بود، گفت در سه سال و نیم جنگ تحمیلی هیچ واحد صنعتی به خاطر عدم واردات مواد اولیه تعطیل نشده، یک وقتی در جنگ اقتصادی واردات نمی‌تواند به خوبی انجام بگیرد، ممکن است ۱۰۰ کارخانه به خاطر اینکه مواد اولیه نمی‌رسد تعطیل شود. ایشان گزارش داد در ستاد اقتصادی دولت گفت یک واحد تولیدی هم به خاطر نرسیدن مواد اولیه و واردات مواد اولیه تعطیل نشده، همه به موقع رسیده و این خیلی مساله مهمی است.

اینکه ما در این مقطع توانستیم جای نفت پتروشیمی و فولاد را بگذاریم. برای اینکه کالا وارد کنیم، برای اینکه دارو وارد کنیم، برای اینکه مواد غذایی وارد کنیم و سایر نیازمندی‌های ضروری‌مان را به ارز نیاز داشتیم. نفت نبود، دلار از کجا بیاوریم، ارز از کجا بیاوریم؟ البته همه دستگاهها تلاش کردند، کشاورزی هم تلاش کرده، دیگران هم تلاش کردند ولی عمدتا پتروشیمی و فولاد بوده در این صحنه آمده و این کار عظیم و بزرگ را انجام داده، این فرصت‌هایی بوده که ایجاد کردیم.

چطور کسی بیاید بگوید در این سه سال و نیم چطور دولت توانست اداره کند؟ عجیب است در تبلیغات این روزها یکی نیامد بگوید در شرایط جنگ اقتصادی و بسته شدن تمام دروازه‌ها به روی کشور چطور ملت توانست نفس بکشد؟ ملت رنج فراوانی برد، ملت سختی‌های بسیار زیادی کشید اما در عین حال توانست در برابر دشمن مقاوم بایستد و همین ایستادگی باعث شد که امروز آنها آمدند سربه زیر در وین با ما مذاکره می‌کنند، سرشان بالا نیست، خودشان هم قبول دارند که کار دولت قبلی غلط و اشتباه بوده است. سر به زیر مذاکره می‌کنند، این شرایطی است که امروز ما داریم.

مردم این نکته را بدانید اگر این دولت دوازدهم نبود و دیگران جای ما بودند حتما امروز در فصل هفت سازمان ملل متحد همه قطعنامه‌ها روی سر ما ریخته بود، هیچ شک نکنید. آن کسی که توانست مسیر را آنچنان دقیق و با تدبیر ادامه دهد که برجام را حفظ کند، نگذارد قطعنامه‌های سازمان ملل دومرتبه برگردد، در عین حال قدم به قدم کاهش تعهدات هم انجام دهد، توانمندی هسته‌ای خود را از همیشه قوی‌تر کند، این دولت بود.

تدبیر عظیم و بزرگی در این کشور انجام گرفته است و ما مشکلات و تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم یک روزی بود ما هم ناچار بودیم بنزین وارد کنیم، هم ناچار بودیم بنزین ناسالم پتروشیمی به مردم بدهیم، آمدیم کاری کردیم مردم در بنزین خودکفا باشند روی پای خود بایستند و امروز یکی از صادرکننده‌های بنزین باشیم و بنزین ما بنزین یورو۴ باشد، ۷۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در روز تحویل مردم داده می‌شود یعنی بنزین سالم تولید شود، بنزین صادر شود، بنزین وارد نشود و از پول این بنزین هم یک کمک معیشتی جدید برای ۶۰ میلیون نفر پیش‌بینی کنیم، ۶۰ میلیون نفر امروز کمک معیشتی ماهانه از پول همین بنزین دریافت می‌کنند.

البته نمی‌خواهم بگویم طراحی فقط مال دولت بوده، مال سه قوه بوده، روسای سه قوه با هم تصمیم گرفتند، از مقام معظم رهبری کمک گرفتیم، همه دست به دست هم دادیم اما در عین حال یک تهدید را به یک فرصت بزرگ تبدیل کردیم و این مساله مساله بسیار مهمی است.

نکته دیگری می‌خواهم بگویم و بعد وارد نکته اساسی شوم. دیروز بانک مرکزی ما گزارش رشد اقتصادی سال ۹۹ را برای من فرستاد نمی‌دانم منتشر هم کرده یا نکرده به هرحال منتشر می‌کند ولی گزارش رسمی را دیروز برای من فرستاد. رشد اقتصادی سال ۹۹ یکی از افتخارات این دولت است. سال ۹۹ در بسیاری از کشورهای مهم و پیشرفته رشد اقتصادی آنها منفی بوده، گاهی منفی ۳، گاهی منفی ۱۰، گاهی منفی ۱۵، سر جمع به طور متوسط رشد اقتصادی جهان حدود منهای ۴ درصد بوده است.

در این شرایط جهانی، تا الان دنیا جنگ اقتصادی هم نداشته، ما غیر از کرونا جنگ اقتصادی هم داشتیم. علاوه بر جنگ اقتصادی و کرونا، سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد اقتصادی ما مثبت ۳.۶  بوده است، رشد اقتصادی ۳.۶ که بانک مرکزی ما اعلام می‌کند یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است اگر ملت ایران مقاومت و ایستادگی نمی‌کرد، صبور نبود نمی‌شد، همین‌ها صنعت را تکان دادند، همین ملت بودند کشاورزی را به حرکت درآوردند،.

رشد گروه صنعت ما در سال ۹۹ نسبت به ۹۸، ۷.۱ است ، در گروه کشاورزی ما سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ رشد اقتصادی آن ۴.۵ درصد است. البته در خدمات شرایط ما مناسب نیست در عین حال خدمات هم صفر است یعنی باز هم منفی نیست، منفی ۱، منفی ۲ اینها نیست ولی خدمات رشد نداشته و صفر بوده است.

این رشد اقتصادی ۳.۶ دهم درصد یکی از افتخارات بزرگ کشور ایران در این شرایط است. این است که آمریکا را به وین آورده است.آن کسی که آمریکا را به وین آورده این رشد اقتصادی و رشد صنعت کشور است. این رشد در تمام فعالیت‌های زیربنایی است. در بنزین و فرآورده صادرکننده  در منطقه هستیم این باعث شده است. آمریکا دید با همه فشارها که می‌خواست نظام را سرنگون کند فروپاشی اقتصاد درست کند. ۳.۶ دهم درصد رشد مثبت در سال کرونا با این همه سختی و مشکلات ایجاد شده است.

در کرونا هم در مقایسه با کشورهای دیگر پزشکان و پرستاران و مدافعان سلامت، تمام شرکت‌های دانش بنیان و صنعت ما اقدامات بسیار بزرگ و مهمی انجام دادند. اینکه در دوره کرونا موفق شدیم تخت‌های ویژه را در شرایط جنگ اقتصادی در همین دوره کرونا به دو برابر افزایش دهیم کار بزرگی است، همین هفته هم افتتاح‌های فراوانی در بخش بیمارستانی خواهیم داشت.

اگر این تحریم نبود، در همین روزها ۱۳ هزار تخت بیمارستانی دیگر را افتتاح می‌کردیم. ۱۳ هزار تخت بیمارستانی آماده است روی تجهیزات‌اش بخاطر نبود ارز در موقع لازم الان یه مقدار عقب هستیم.  یعنی دولت توانسته ۱۳ هزار تخت را آماده کند در این شرایط خاص و حساس از تحول سلامت که یک انقلاب در تاریخ کشور ما بود، این هم در این ایام چه ظلم بزرگی شد به تحول سلامت.

بعد هم حرف‌های عجیب و غریبی زدند گفتند مقام معظم رهبری فقط به این دولت اجازه داد که با آمریکا مذاکره کند. خود آقا در سخنرانی‌شان صریحاً فرمودند قبل از این دولت اجازه دادم با آمریکا مذاکره کردند. در عمان مذاکره می‌کردند. چرا دروغ می‌گویید چرا حرف راست نمی‌گویید چرا همه را بالا و پایین حرف می‌زنیم.

 اجازه، اجازه، بفرما. شما که اجازه داشتید ۷ سال رفتید آمدید چه به دست آوردید جز قطعنامه‌های تحریم. شما که همه امکانات در دست‌تان است. همه هم جوری حرف می‌زنند مثل اینکه در این کشور هیچ مسئولیتی نداشتند. خیلی از آقایانی که امروز دارند در رسانه‌ها حرف می‌زنند. صاحب مسند حکومتی هستند. جواب بدهند در بخش خودشان. اگر مشکلی در نظام است، آنها هم باید پاسخگو باشند.

شما دیدید یک FATF رفت آنجا چه مشکلاتی برای ما درست کرد. ریسک‌پذیری کشور را بالا آورد روابط بانکی ما را دچار مشکل بیشتر کرد. خیلی جالب است چیزی هم طلبکار هستند.

آنچه می‌خواهم بگویم این است که مردم بزرگوار در طول این مدت ایستادگی‌ و مقاومت‌شان نتیجه‌اش این آمار دیروز بانک مرکزی است که بخوبی می‌گوید شرایط ما چیست، فصل چهارم ۹۹، فصل چهارم سال گذشته یعنی زمستان. اصلاً آمارش اعجاب‌انگیز است. از اول ۹۶ فصل‌ها را حساب کنیم، مهم‌ترین رشد اقتصادی برای فصل چهارم پارسال است. از ۹۶ حساب کنیم، همه ۹۷، همه ۹۸، در ۹۹ رشد ناخالص داخلی در فصل چهارم ۹۹، ۷.۷ دهم درصد است. این نشان تلاش کارگرها، مهندسین، کشاورزان و مدیران است که همه تلاش می‌کنند که امروز به این نقطه رسیدیم.

تشکیل سرمایه که از سال ۹۷ مرتب رشد منفی داشته در فصل سوم سال ۹۹، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص ما ۲.۲ دهم درصد و در فصل چهارم ۸.۴ دهم درصد بوده است. در مجموع پارسال ۲.۵ درصد رشد مثبت داشتیم.

کار عظیم و بزرگی که این ملت بزرگ در مدت سختی جنگ تحمیلی به خوبی انجام دادند. دیروز جلسه دولت الکترونیک داشتیم گزارش‌هایی که در این جلسه داده شد، واقعاً افتخارآمیز است. تصمیماتی که دیروز برای دولت الکترونیک اتخاذ شد، موارد وتبادل اطلاعاتی که در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفته فقط در سال گذشته ۱.۲ میلیارد تبادل اطلاعات با دولت الکترونیک در یکسال صورت گرفته و امسال پیش‌بینی این است که به ۲.۵ میلیارد می‌رسد.

دیروز وقتی آمارها را شنیدیم که چقدر خدمات الکترونیک شده، جایی که در سال ۹۲ صفر بودیم در ۹۹  ۱.۲ دهم میلیارد تبادل اطلاعات شده است. این نشان می دهد حرکت ما چقدر به دولت الکترونیک کمک کرد و انقلاب دیجیتال در بحث کرونا  چقدر کمک کرد. امروز دیروز دیدیم که بچه‌های پیش‌دبستانی ما قبل از اینکه قلم را بتوانند در کاغذ ببرند با انگشتان و کیبرد خودشان طراحی انجام می‌دهند. این طراحی‌ها، این سواد دیجیتال، این سواد جدیدی که ایجاد می‌کند این مهارت دیجیتالی که ایجاد می‌کند، فردا این بچه‌ها به دبیرستان برسند، کار و شغل دارند با این روند بچه‌های دبیرستان شغل، کسب و کار و فعالیت و طراحی و مهندسی. اصلاً مهندسی ساختمان را بچه دبیرستانی با این روندی که به جلو می‌رود از مهندس امروز قوی‌تر و دقیق‌تر با کامپیوتر ترسیم و انجام و محاسبه می‌کند. این کار بزرگی است که در این مدت انجام گرفته است.

می‌خواهم به این ملت بزرگ عرض کنم که شما یک کار عظیم و بزرگی در طول ۸ سال در طول این ۳.۵ سال جنگ تحمیلی اقتصادی انجام دادید، این کار بزرگ شما بوده است. یک کار بزرگ دیگر هم از شما توقع است و آن روز جمعه ۲۸ خرداد است.

اینکه گله داریم. اینکه نظر و نقد داریم سر جای خودش. هر کسی ممکن است نقد و انتقادی داشته باشد. بگوید اگر آنجوری می‌شد بهتر بود. چرا اینجوری و چرا آنجوری شد. می‌خواهم عرض کنم خدمت مردم عزیز، جمهوریت را همه باید پاس بداریم. جمهوریت یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب ماست. یکی از یادگارهای امام راحل ماست. یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری ماست نگذاریم جمهوریت ما صدمه ببیند. اگر گله داریم، این گله را چه جوری می‌شود انجام داد.

گله از یک فرد و نهاد و اقدامی و حتی اگر از دولت گله داریم. آیا حالا راه گله این است که ما با صندوق قهر کنیم؟. راهش این نیست. راه‌های بهتری داریم.  خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم. قهر با صندوق هیچ مشکلی را برای ما حل نمی‌کند. ممکن است بعضی‌ها بگویند خیلی سخت‌مان است خیلی مشکل است. عیب ندارد. با مشکلات با اکراه برید پای صندوق. پای صندوق رفتن در این شرایط، استحکام نظام ماست قدرت ما را بیشتر می‌کند. هیچ نفعی به حال ما ندارد که یک انتخابات است کسی پای صندوق نرود، چه خاصیتی برای ما دارد. خاصیت‌اش چیست.

به هر حال انتخابات تمام می‌شود، یک فردی انتخاب می‌شود و رئیس جمهور و رئیس دولت می شود. اگر نرفتیم پای صندوق، ببینیم آثارش چیست. خودمان محاسبه کنیم. با وجدان و عقل خودمان محاسبه و بررسی کنیم، ببینیم راهش چیست.

عرض این خادم کوچک خودتان را گوش کنید. اگر مشکلی وجود دارد راه‌حل آن مشکل باز هم صندوق است. باز هم باید متوسل بشویم به اصل ۵۹ قانون اساسی برویم پای صندوق با آن حل می‌شود.

همه این گله‌هایی که داریم برخی‌اش به دست مجلس حل می‌شود، برخی به دست دولت حل می‌شود و برخی هم به دست نهادهای دیگر حل می‌شود آن مشکل‌های بزرگی که در ذهن شما خلجان پیدا می‌کند آن هم آخرش با صندوق حل می‌شود. آن هم با اصل ۵۹ حل می‌شود.

این قانون اساسی منشور ملی مهم ماست. همه قانون اساسی را پاس بداریم از آن اصل اول تا آن اصل آخر همه را. اینکه یک اصل را بچسبیم و یک اصل را رها کنیم، نمی‌شود.

«أَ َتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ» درست نیست که بخشی را قبول کنیم و بخشی را قبول نکنیم. برویم پای صندوق آراء و خوب را در میان افرادی که هستند انتخاب کنیم. ممکن است ما افراد دیگری می‌خواستیم آنها نیستند. بین اینهایی که امروز هستند، یکی را برگزینیم آنی که به ما نزدیک‌تر است. ممکن است صد در صد مورد قبول ما نباشد. آنی که به ما نزدیک‌تر است. برویم برگزینیم و انتخاب کنیم رونق دهیم، حضور پیدا کنیم.

بدانید انتخاباتی که سرد باشد، حضور مردم در آن نباشد و پای صندوق ما خلوت باشد، نفع نمی‌بریم کشور و خودمان و نظام ما نفع نمی‌برد.

نقد و انتقاد ما راه دارد باید حل کنیم معضلی که در ذهن مان است باید حل کنیم. راه دارد. به نظر من هر مشکلی که شما اسم ببرید را آخرش باید از طریق صندوق حل کنیم، راه دومی برای حل مسأله وجود ندارد.

نکته دومی که می‌خواهم اینجا به وزارت کشور، استاندارها، فرماندارها، بخشدارها و نظار و به همه تاکید کنم اینکه این صندوق، امانت مردم است. این آراء حق الناس مردم است. نباید بگذاریم یک دانه از این آراء جابجا شود. کم و زیاد شود.

قبل از این صحبت، وزیر کشور اینجا حضور داشت، آنجا صریح گفتم. قبلاً هم چند بار با وزیر کشور صحبت کرده ام. وزارت کشور، استاندارها، فرماندارها، همه متعهد هستند و می‌دانند وظیفه سنگین و سختی بر دوش آنهاست. دقت کنیم از تمام آراء به خوبی حراست بکنیم و با حراست دقیق، ان‌شاء الله و با حضور مردم جمعه بسیار خوبی پیش رو داشته باشیم، ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم به عنوان یک روز خوب در تاریخ کشور ما ثبت شود.

ان‌شاء الله هر چه رضای خداست و هر چه خواست مردم و رأی مردم است. به رأی مردم احترام می‌گذاریم و امیدواریم شرایط و مسیر کشور ما که تردیدی ندارم  تا آخر این دولت هم شرایط کرونا به مراتب بهتر و کنترل خواهد شد و هم در خشکسالی همه تلاش‌مان را انجام می‌دهیم البته سال بسیار سختی داریم. در این ۵۰ سال سخت‌ترین سال ما در ۵۰ سال گذشته است، ان‌شاء الله وزارت نیرو، همه تلاش‌های خودش را بکار می گیرد. با این شرایط سخت هر روز یک افتتاح را شاهدیم.

همین دیروز نودمین تصفیه‌خانه فاضلاب افتتاح شد. هر روز سد و فاضلاب و تصفیه‌خانه افتتاح می‌شود وکار انجام می‌گیرد. ان‌شاء الله بتوانیم نگذاریم مردم در این تابستان دچار سختی و مشکل بشوند.

 در تحریم هم در نطقه پایان تحریم هستیم. نمی‌دانم این قلم یک مقدار کند شده. یعنی این قلم باید برسد به کلمه، نقطه و پایان تحریم. یک مقدار این قلم کند شده و ان‌شاء الله دعا کنید این قلم به حرکت در بیاید. ان‌شاء الله تا پایان این دولت. امیدواریم دولتی با مهار کرونا، کمترین خسارت خشکسالی، دولتی با پایان یافتن تحریم و شرایط اقتصادی مناسب در اختیار دولت بعد قرار بگیرد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • میثم IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    20 42
    مشکل تویی به خدا
    • سوخته IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      2 3
      حرف اضافه موقوف خائن
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      3 9
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      8 3
      به کوری چشم ‌شیخ بنفش در انتخابات پرشور و پرشعور شرکت میکنیم و به رئیسی رأی می دهیم و منافقین را به زباله دان تاریخ می فرستیم و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      5 2
      امیدوارم ملت ایران احمق نشن و به همتی یا رضایی رأی ندهند
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      5 0
      مگر روحانی از دماغ فیل افتاده اینهمه کبر و غرور و تکبر داره ؟ عین هاشمی رفسنجانی
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      3 0
      دلیل قهر بخشی از مردم ایران عملکرد بسیار ضعیف دولت اقای روحانی و حمایت احمقانه جریان اصلاحات از ایشان میباشد واقعا خائن به وطن نیما زم درست گفت که حمایت امریکا و اروپا از اقای روحانی ضعف عملکرد ایشان میباشد اقای زم گفت اگر اقای رئیسی بجای روحانی رئیس جمهور شده بود مردم ایران در جایگاه حقیقی خود قرار داشتند واینگونه به مردم فشار نمی امد تا دشمنان کشور و مردم خوشحال شوند
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    7 1
    باید مراقب مهندسی دولت بود چطور رئیس جمهور باید اجازه داشته باشد هر روز یکساعت بصورت زنده از صدا و سیما به تبلیغ برای جناح خود بپردازد و دیگر جناح ها را با بدترین الفاظ بکوبد کسی پیگیر این مسئله نیست آیا این است برابری تبلیغ در انتخابات که رئیس جمهور هر روز نقش ستاد تبلیغاتی اصلاحات را ایفا کند.این سخنان تفرقه برافکنانه و تحریک کننده به چه منظور باید هر روز از صدا و سیما بصورت زنده پخش شود آیا به کاندیداهای دیگر اجازه پاسخگویی در همین حد نه فقط ده دقیقه ای را میدهید کدام دوره را بیاد دارید که رئیس جمهور هر روز مستقیم در تلویزیون رقبا را بکوبد و برای جناح خودش با ترساندن مردم رای جمع کند
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 1
    باید مراقب مهندسی دولت بود چطور رئیس جمهور باید اجازه داشته باشد هر روز یکساعت بصورت زنده از صدا و سیما به تبلیغ برای جناح خود بپردازد و دیگر جناح ها را با بدترین الفاظ بکوبد کسی پیگیر این مسئله نیست آیا این است برابری تبلیغ در انتخابات که رئیس جمهور هر روز نقش ستاد تبلیغاتی اصلاحات را ایفا کند.این سخنان تفرقه برافکنانه و تحریک کننده به چه منظور باید هر روز از صدا و سیما بصورت زنده پخش شود آیا به کاندیداهای دیگر اجازه پاسخگویی در همین حد نه فقط ده دقیقه ای را میدهید کدام دوره را بیاد دارید که رئیس جمهور هر روز مستقیم در تلویزیون رقبا را بکوبد و برای جناح خودش با ترساندن مردم رای جمع کند
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    18 38
    پای صندوق اشتباهی رای دادیم و احمقی مثه تو انتخاب شد
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      11 5
      خدا کنه مملکت دست امثال شما با این ادبیاتتون نیفته...
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      6 2
      8سال دست شما پدرسوخته ها بود وضع الان کشور این شد بگذار 8 سال هم دست ما باشه تا عزت و بزرگی ایران رو به رخ جهانیان بکشانیم
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    16 35
    آخ که الهی .... هم تو هم کابینه ی خبیثت
  • واو IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    16 39
    رای من رئیسی
  • امین IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 0
    اولا اصلا بحث سر این نیست که اگر برجام نبود چی مشد. بحث سر اینه که ذره ای نتونستی به وعده هات عمل کنی. ما ملاک رو حرف های شما و اصلاح طلبان و وعده هاتون میدونیم. کارنامه شما پر است از بی تدبیری و تنبلی. اینا چه ربطی به آمریکا داره؟! ثانیا: خب این از ضعف شماست که هنوز آمریکا و غرب را نشناختید. مگر تجربه سال های قبل رو نداشتید؟ چقدر منتقدین به شما ایراد وارد کردند که راه این نیست؟ چقدر عجله و چقدر حماقت داشتید؟ ای کاش، صدا وسیما بپذیرد که برجام و ضعفهای شما را به مناظره جدی بگذارند تا ضعف و زبونی شما نمایان شود.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    20 42
    عامل اصلی قهر با صندوق خود تویی
  • فهیم IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 2
    زمینه اثر گذاری تحریم علیه کشور شما ها و مدیرانتان فراهم کردید .بی توجهی به مردم مانع تراشی در توانایی کشور و انتخاب امثال اخوندی کشور را بیچاره کردید
  • رضا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 7
    اقای روحانی ای کاش از مردم عذرخواهی می کردید .ای کاش استعفا می دادید تا اینقدر ما اذیت نمی شدیم .بچه های مارا هم نابود کردید
  • مقدس IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 1
    شیطان بنفش مگه کوری این همه اعتراض را به تو و دولت تبهکارت را نمیبینی ؟؟؟؟ اعتراض به تو جنایتکار و دولت و عوام انصار وطن فروشت بعنوان عوامل و غلامان حلقه به گوش امریکا یعنی اعتراض به شیطان بزرگ .
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    بری جهنم
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    باید به مشکلات اعتراف و از مردم عذرخواهی می کردی، اگرم تحریم ها برداشته میشد ، بالاخره تنها هنرت همین بود که نتونستی انجام بدهی
  • علی اکبری IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    چرا در انتخابات دخالت میکنی؟؟؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    میشه چند روز حرف نزنی؟
  • شایان IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    5 9
    جمعه همه تو میدون / خداحافظ فریدون
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    اين چي ميگه!!!؟؟كانديدا در تبليغات از تو تعريف كنند!!!؟. واقعا به مشاعر و سلامت ذهن ايشان بايد شك كرد!!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    بخواب بابا لحاف یخ کرد
  • محمد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    حالم خوب نیست، احساس ناامیدی می کنم.زندگی جاذبه ای نداره ، افسرده شدم ، کاش می شد دیگه این آدم رو نبینم . کاش این سالها هیچ وقت تکرار نشه، کاش حتی این کابوس از حافظه من پاک بشه.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 1
    شمابه کدخداامیدواربودیدوحساب میکردید.
  • کارشناس IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 2
    خوب کاسه کوزه کاسبان تحریم رو بهم ریختی. ایول به درایتت. بعد از انتخابات و برداشت تحریم ها همه چیز حل خواهد شد
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 0
      کاسبان تحریم همین دولت بود.که ۸ سال به بهانه تحریم مملکتو غارت کردند.شما هم مثل اینکه خیلی بهت این ۸ سال حال داده
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 0
      خاک دو دستی بر سرت شما ها 8سال مجانی به روحانی سواری دادید
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 0
      خدا امثال تو رو لعنت کند
    • یک استقلالی IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      1 0
      کاسب تحریم خودتی بی شرف
  • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    مردم خودشون میدونند باید رای بدند لطفا اسامی گیرندگان ارز ۴۲۰۰تومانی را کامل اعلام بفرمایید
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    باید مراقب مهندسی دولت بود چطور رئیس جمهور باید اجازه داشته باشد هر روز یکساعت بصورت زنده از صدا و سیما به تبلیغ برای جناح خود بپردازد و دیگر جناح ها را با بدترین الفاظ بکوبد کسی پیگیر این مسئله نیست آیا این است برابری تبلیغ در انتخابات که رئیس جمهور هر روز نقش ستاد تبلیغاتی اصلاحات را ایفا کند.این سخنان تفرقه برافکنانه و تحریک کننده به چه منظور باید هر روز از صدا و سیما بصورت زنده پخش شود آیا به کاندیداهای دیگر اجازه پاسخگویی در همین حد نه فقط ده دقیقه ای را میدهید کدام دوره را بیاد دارید که رئیس جمهور هر روز مستقیم در تلویزیون رقبا را بکوبد و برای جناح خودش با ترساندن مردم رای جمع کند
  • امیرو IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    4 6
    خدا را شکر میکنیم زمان دوری از شما نزدیک شده.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    حرف بی عمل دیگه بسه فقط بروووووووووووووو وووووووووووووووو ووووووووووووووو ووووووووووووو
  • رضا IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    از آمریکا که کسی انتظار نداره ارز ۴۲۰۰ تومانی رو کی خورد
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    به آقای رئیس جمهور بفرمائید تبلیغ برای کاندیدای اصلاح طلبان و کوبیدن کاندیدای اصول گرا هااز ساعت هفت صبح روز پنجشنبه 27خرداد ممنوع است در این روز تکرار میکنم تبلیغات بر طبق قانون خلاف میباشد .دیگر در روز پنجشنبه رئیس جمهور نباید مثل هر روز که کاندیداهای اصول گرا را متهم میکردند و از کاندیداهای اصلاح طلب دفاع میکردند و به تبلیغ برای آنها از صدا و سیمای دولتی میپرداختند بپردازند ولی طبق اصولی که این طیف به آن اعتقاد دارند یعنی قانون شکنی خواهید دید که رئیس جمهور مجددا"بر خلاف قانون مجددا"قانون شکنی خواهند کرد و از صدا وسیما به تبلیغ برای کاندیدایی خاص و محکوم کردن دیگر کاندیدها و ترساندن مردم در این خصوص که اگر به کاندید اصلاحات رای ندهید به دوران پارینه سنگی برخواهید گشت دقیقا"مثل همین امروز خواهند پرداخت مسئول برخورد با تخلفات مشهود کیست خدا داند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    از آمریکا حرف زدند کر و کور بودی گفتند به آمریکا دل نبندید تازه سوء مدیریت جنابعالی مخربتر از آمریکا بود. دشمنی آمریکا ملت را مصمم تر میکرد تو نا امید نکردی
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    اگر فهیم باشیم از یک سوراخ چند بار گزیده نخواهیم شد
  • رضا IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 1
    اتفاقا مردم با صندوق قهر نیستند با اونهایی قهرند که ارز ۴۲۰۰ تومانی رو آزاد فروختند و میخواند ماست مالی کنند انشاالله حق مردم را انقلابیون خواهند گرفت
  • رضا IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    صحبت ارز ۴۲۰۰ تومانی رو بکن کیا گرفتند و آزاد فروختند نگران صندوق نباشید مردم به اصلح رای میدند
  • رضا IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    صبح جمعه که از خواب پاشدید میبینید مردم تو صف هستن برا انتخاب اصلح
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 0
    فکرکنم استادا رو خسته کردی بلاخره مجبور شدن دکترا رو بهت بدن با این حال خسته نباشی دلاور تا تریبون دستته از برجام تعریف کن
  • . IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    به خدا !
  • ناشناش IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    تو که مرگ بر آمریکا میگی . چرا اپل دستت میگری برادر .
  • ناشناش IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    خیلی جالبه . زندگی تمام ایرانی گره آن فقط فقط به دست آمریکا باز میشه ؟ چرا ؟ تحریم ها گرانی ها درذ ی ها اختلاس ها . خدا کند رابط مان با آمریکا خوب شود . از دست اینها خااص شویم دست به دعا شویم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس