عراق ورود خود به معادله قدس را اعلام کرد

گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق با لبیک گفتن به معادله دبیرکل جنبش‌ حزب‌الله لبنان درباره قدس و هشدار در خصوص تعرض به مقدسات اسلامی، تأکید کرد که شکست را به رژیم صهیونیستی خواهد چشاند.

به گزارش مشرق، کتائب حزب‌الله عراق، عصر امروز (چهارشنبه)، درباره فراخوان سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای صادر کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود پس از پایان نبرد «شمشیر قدس» ضمن اعلام معادله‌ای جدید، خطاب به رژیم صهیونیستی هشدار داد که هر گونه تعرض به مقدسات در قدس اشغالی برابر با جنگ منطقه‌ای خواهد بود.

بر اساس گزارش «شبکه الاعلام المقاوم»،   بیانیه گروه مقاومت کتائب حزب‌الله عراق بدین شرح است:‌ «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. إِذْ یُوحِی رَبُّکَ إِلَی الْمَلَائِکَةِ أَنِّی مَعَکُمْ فَثَبِّتُوا الَّذِینَ آمَنُوا سَأُلْقِی فِی قُلُوبِ الَّذِینَ کَفَرُوا الرُّعْبَ (انفال: ۱۲). رژیم صهیونیستی طی دهه‌های گذشته سعی کرد معادله امنیتی جدیدی را تحمیل کند و با استفاده از آن بتواند با هر قدرتی که از داخل و خارج خاک فلسطین اشغالی موجودیتش تهدید می‌کند، رویارویی کند».

در ادامه این بیانیه آمده است که این رژیم «با استفاده از حمایت آمریکا و حکام خیانتکار متحد این کشور به خود اجازه تعرض به فلسطینیان را داد و به منظور اجرای این معادله، جنایت‌های بزرگی در حق مردم منطقه مرتکب شد؛ از جمله کشور عراق که [این رژیم] به آن تجاوزهای متعددی داشت و همچنان تهدید به انجام تعرض‌های بیشتر به فرزندان این کشور می‌کند افزون بر تلاش‌های این رژیم برای ایجاد هرج و مرج، بحران‌افکنی و بی‌ثبات کردن [عراق] ».

کتائب حزب‌الله ادامه داد:‌ «وحشیگری صهیونیست‌ها تنها محدود به مردم بی‌گناه فلسطینی نبود بلکه به دیگر نقاط منطقه رسید. [این رژیم] سران و رزمندگانی را که با داعش جنایتکار می‌جنگیدند، ترور کرد؛ امری که افراد آزاده عراقی را در برابر گزینه دفاع از مردم و مقدساتشان قرار داد به‌ویژه در برابر مسجد الاقصی اولین قبله [مسلمانان]، حرم سوم [آنان] و همچنین محل عروج خاتم الانبیاء و المرسلین (ص)».

این گروه مقاومت عراقی اضافه کرد: «مردم منطقه اکنون یقین دارند که با وجود این دشمن از امنیت برخوردار نخواهند شد و نابودی این رژیم سرآغازی بر مرحله‌ای جدید برای گسترش اسلام حقیقی و آرامش در سراسر منطقه خواهد بود».

کتائب حزب‌الله عراق افزود: « [گروه] مقاومت اسلامی کتائب حزب‌الله تأکید می‌کند که بر عهد خود برای پاسداری از مقدسات و کوتاهی نکردن در این مسیر با دفاع از این مقدسات باقی است و ورود خود را به معادله بازدارندگی سید حسن نصرالله (دام عزه) درباره اینکه "هر خطری قدس را تهدید کند، این به معنای جنگ منطقه‌ای است" اعلام می‌دارد».

در ادامه این بیانیه آمده است که کتائب حزب‌الله «با یاری خداوند متعال، خفت، شکست، ناامنی و ناتوانی را به صهیونیست‌ها خواهد چشاند و همانطور که با سروران آمریکایی‌شان [برخورد کرد]، پایه‌های آن‌ها را در نبرد با مردان سست خواهد کرد».

کتائب حزب‌الله عراق در پایان، این بیانیه را با ذکر آیه ۶۱ سوره صافات «لِمِثْلِ هذَا فَلْیَعْمَلِ الْعَامِلُونَ» (باید اهل عمل برای چنین جایگاهی عمل کنند) به پایان برد.

پس از اعلام معادله جدید از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت از جمله جنبش جهاد اسلامی فلسطین پایبندی خود را این معادله اعلام کردند.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این خصوص تأکید کرده بود:‌ «ما بر آنچه سید [حسن] نصرالله گفت، تأکید می‌کنیم درباره اینکه منطقه و مقاومت در موضعی یکپارچه قرار دارد. همه ما در مقاومت بر این باوریم که قدس ترازوی رفتار تمام کشورهای دنیا در قبال آرمان فلسطین است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بیوک حسن زاده IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    12 0
    سلام درود به رهبر فرزانه رهبر مقاومت سلام درود بر سردار دلها جانش را نثار مقاوت کرد ما تا قیامت مدیون سردار هستیم روحش شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس