کد خبر 1232845
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
ناتو؛ تهدیدی برای امنیت جهان یا برقرار کننده امنیت!

خنده دار است پیمانی نظامی مانند ناتو درباره امنیت، ثبات و صلح بین المللی و تعهد کشورها به قطعنامه های سازمان ملل سخن می گوید در حالی که این پیمان خود بزرگترین تهدید برای امنیت و صلح بین المللی بوده...

به گزارش مشرق، خنده دار است پیمانی نظامی مانند ناتو درباره امنیت، ثبات و صلح بین المللی و تعهد کشورها به قطعنامه های سازمان ملل سخن می گوید در حالی که این پیمان خود بزرگترین تهدید برای امنیت و صلح بین المللی بوده و بیشتر از همه قطعنامه های سازمان ملل و قوانین بین المللی را نقض می کند و نگاهی سریع به رسوایی این پیمان در لیبی، عراق، افغانستان و بسیاری از کشورها تاکیدی بر این گفته است.

این پیمان به رهبری امریکا، همه قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا گذاشته و آشکارا همه هشدارهای سازمان بین المللی را نادیده گرفته و برای حمله به کشورهای دیگر و نقض حاکمیت آنان و انجام جنایت ها برای کشتن صدها هزار نفر، به دروغ و فریبکاری روی آورده و از ان جایی که زیر نظر امریکاست خود را فراتر از قوانین بین المللی می داند و هیچ حد و مرزی برای حرص و طمعش وجود ندارد.

هر زمان آمریکا حس کرد قوانین بین المللی در برابر طمعکاریهایش قرار دارد عصای پیمان ناتو را در برابر قوانین بین الملل و هر کسی علم کرد که جرات ایستادن در برابر طمع کاریهایش را پیدا کرده بود و برای اینکه این عصا قدرتمندتر و بازدارنده تر باشد هنوز آمریکا به انتشار سلاح هسته ای و موشک های قاره پیمای خود در بسیاری از کشورهای جهان برای تروریسم و ترساندن مردم به بهانه مقابله با تهدیدات روسیه و چین ری آورد در حالی که همه جنگهایش پس از جنگ جهانی دوم تا کنون مردم و دولتها را هدف قرار داده و هیچ تهدیدی برای امریکا و اعضای پیمان ناتو نبوده است.

رهبران پیمان ناتو دو روز پیش در بروکسل جمع شده و بیانیه ای صادر کردند و در آن به تعهد خود در جلوگیری از توسعه هر گونه سلاح هسته ای ایران اشاره کرده و از تهران خواستند محور مقاومت را برای تقویت نیروی نظامی خود کمک نکند و از ایران خواستند بر اساس قطعنامه 2231 برنامه موشکی خود را متوقف کند و خواهان بازگشت متقابل به توافق هسته ای ایران و امریکا شدند.

هیچ تحلیلگری برای فهمیدن اینکه این بیانیه از ابتدا تا انتها به نفع رژیم صهیونیستی است نیاز به هوش بالایی ندارند به ویژه که این بیانیه از نگرانی پیمان به موشک های بالستیکی سوریه نیز خبر داد.

مشخص است که این پیمان برای جلوگیری از توسعه سلاح هسته ای ایران نیاز به تلاش ندارد زیرا چنین سلاحی در دیدگاه نظامی ایران جایگاه ندارد و به این دلیل ایران برای دست یافتن بر تواق هسته ای سالها مذاکره کرده است.

و همانگونه که به اصطلاح این پیمان اقدامات تضعیف کننده ثبات در واقع قدرت گروههای مقاومت است که پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی پس از بمباران و کشتار و آواره کردن مردم است که بیش از 70 سال بدون هیچ بازدارنده ای با حمایت غرب و در راس آن آمریکا در پیش گرفته است.

اما قطعنامه 2231 که اعضای پیمان برای آن گریه می کنند امریکا اول ان را نقض کرد و فقط ایران به قطعنامه 2231 و توافق هسته ای پایبند بود زیرا موشک های بالستیکی ایران هرگز برای حمل کلاهک های هسته ای نبوده همانگون که در قطعنامه 2231 اشاره شده زیرا این موشک هایی بالستیکی قدیمی است.

اما درخواست اعضای پیمان از امریکا و ایران برای بازگشت همزمان به توافق هسته ای در واقع نفاق است زیرا ناتو میان قربانی و جلاد تساوی برقرار کرده و همه دنیا می داند که امریکا و نه ایران که علیرغم کاهش تعهدات هسته ای و در پاسخ به خروج امریکا ، رسما از توافق هسته ای خارج شد ه است.

امریکا و پیمان ناتو عادت کرده اند به دنیا به عنوان روستایی نگاه کنند که فقط یک شهردار دارد و این شهردار نیز پیمان ناتو به رهبری امریکاست و اجازه نخواهند داد قدرت دیگری شکل بگیرد تا تهدیدی برای این شهردار حریص و ستمگر باشد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس