کد خبر 1233187
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
ظریف

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای عراقی در آنتالیا ضمن استقبال از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، به ترکیه سفر کرد، با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ظریف ضمن ابراز خرسندی از توافقات مربوط به همکاری‌های ریلی شلمچه - بصره، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری لزوم افزایش همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای همسایه در برقراری امنیت منطقه‌ای، از آغاز مذاکرات امنیتی منطقه‌ای استقبال کرد.

وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات، ضمن سازنده خواندن همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و عراق، از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه این همکاری‌ها قدردانی کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا به این شهر ترکیه سفر کرد. وی در بدو ورود در اظهاراتی گفته بود که با همتای عراقی خود امروز دیدار خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) از عزیمت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه برای حضور در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا بنا به دعوت مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ظریف در این اجلاس درباره دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست‌های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد.

خطیب زاده همچنین افزود: وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس با تعدادی از مقامات عالیرتبه و وزرای امور خارجه شرکت کننده دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و در اجلاس سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و افغانستان نیز شرکت خواهد کرد.

گفتنی است مجمع دیپلماسی آنتالیا فردا (جمعه) ۲۸ خرداد با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه افتتاح خواهد شد.

این نشست با حضور مقامات عالی رتبه کشورها، وزرای امور خارجه، روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و دیپلمات‌های برجسته برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    47 1
    با اجازه کی؟!!! موضوعات امنیتی و منطقه‌ای به مردان میدان و فرمانده کل قوا مربوط میشه نه دولتی که وظیفش خدمت به مردم کشور هست. دارین چه غلطی میکنین تو این روزهای انتخاباتی؟؟؟
    • FR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      4 0
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. برجام خسارت محض موجب افزایش عمر تحریم ها شد و خیانت ظریف و عراقچی و روانی در تحمیل برجام به کشور بجز ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم و نابود کردن اقتصاد کشور نتیجه ای نداشته. مجلس باید مانع سفرها و مذاکرات خیانت بار ظریف و عراقچی شود.
  • فارغ التحصیل شریف IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 0
    همسرش را به چه دلیل با خودش برده؟ چون آنتالیا بوده؟ آنهم با هواپیمای اختصاصی! و خروج بدون پاسپورت!
  • حیدر صالح IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 0
    شاید اگر ظریف را در یک باغ خوش آب وهوا با امکانات فراوان اقامت کند و استراحت و تفریح و خوش گزرانی کند تا دولت بعدی زمام امور را بگیرد کمتر ضرر می کنیم
  • FR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 0
    ظریف موضوع مذاکره مخفی اش با جان کری در واتیکان را باید افشا کند. خیانت جدید برجامیون و زد و بند مخفی آنها با جان کری چیست؟ چه فتنه جدیدی با کمک آمریکایی ها قرار است شروع شود؟
  • FR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 0
    ظریف و عراقچی و روانی دیگر منتخب مردم نیستند و حق مذاکره از ایشان توسط مجلس تا تشکیل کابینه دولت مردمی جدید باید گرفته شود.
  • FR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    بجز خیانت ظریف در مذاکرات مخفی با جان کری در واتیکان ، ظریف برای ایجاد بستر مذاکرات وین ابتلا به کرونا و تلفات کرونا را در امسال عمداً بالا برده است. ظریف برای ادامه مذاکرات خسارت بارش عامل فوت تعداد زیادی از هموطنانمان شده است. نظرات دبیر کمیسیون بهداشت مجلس افشا کننده خیانتهای ظریف و عراقچی و حسن روانی است. خانم فاطمه محمدبیگی نماینده مجلس و دبیر کمیسیون بهداشت مجلس: بسیار ناگوار است که در این شرایط سخت مقصر را عدم رعایت مردم معرفی می‌کنند در حالی که مقصر نخست چنین وضعیتی بی تدبیری و اشتباهات مسلم شخص رئیس‌جمهور و تصمیم‌گیرندگان ستاد ملی کرونا است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در همین باره طی مکاتبه‌ای با رئیس دستگاه قضا شکایت خود را از رئیس جمهور اعلام کرده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس