آمریکا: حملات سایبری را با روش های خاص خود پاسخ می دهیم!

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، روایتی یک جانبه از هشدارهای سایبری واشنگتن به مسکو، ارائه داد.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» گفته است چنانچه هکرهای باج افزاری روس به حملات بی امان شان علیه زیرساخت های آمریکا ادامه دهند؛ عواقبی در پی خواهد داشت.

جیک سالیوان به اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در ژنو گفت: بایدن به پوتین گفته است «چنانچه مشخص شود که روسیه قادر نیست مجرمانی را که از خاک این کشور اقدام به حمله سایبری می کنند مهار کند»، ایالات متحده روش های «قابل ملاحظه» ای برای پاسخگویی (به این حملات) دارد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: روسیه باید بسیار محتاطانه با بایدن همکاری کند

سالیوان در ادامه این ادعا افزود : «این یک تهدید نیست. این فقط یک پیام واقع بینانه از آن چیزی است که رئیس جمهور آماده است برای دفاع از منافع کشور در موارد خاصی که به زیرساخت های مهم و حیاتی مربوط است؛ انجام دهد. اکنون وارد جزئیات بیشتر نمی شوم، اما رئیس جمهور ظرفیت های ما و اراده اش برای به کار گیری آن ها را بسته به ضرورت و شرایط به روشنی مشخص کرد».

پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ژنو، اعلام کرده بود نباید به بخش‌های خاصی از زیر ساخت های دولت حمله کرد و این بخش‌ها باید خارج از محدوده حملات سایبری باشند.

البته بایدن به طور واضح توضیح نداده بود چه بخش‌هایی از زیرساخت ها باید از حملات سایبری مصون بمانند، اما به گفته او ۱۶ بخش زیرساخت باید از خارج از محدوده حملات سایبری باشند. احتمالاً این امر اشاره به ۱۶ بخشی است که طبق اعلام آژانس امنیت ملی آمریکا حیاتی هستند، مانند زیرساخت های ارتباطی، خدمات درمانی، مواد غذایی و انرژی.

این در حالی است که اخیراً آمریکا با حملات سایبری متعددی از جمله حمله باج افزاری به شرکت خط لوله سوخت کلونیال پایپ لاین و شرکت فراوری محصولات گوشتی JBS روبرو شده است. مقامات آمریکایی مدعی اند گروه‌های هکری در روسیه این حملات را انجام داده‌اند. هرچند روسیه مرتباً این ادعاها را تکذیب کرده است.

ادعاهای سالیوان در حالی است که روز گذشته، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از آمریکایی ها خواست، با لحنی جانبدارانه دیدار پوتین و بایدن را روایت نکنند.

لاوروف در این باره گفته بود: من نظرات مقامات آمریکایی از جمله افراد دخیل در این نشست را مطالعه کرده ام. آنها مدعی هستند که «ما (آمریکا) گفتیم بازگشت کارکنان برای تضمین کار سفارتخانه ضروری است، روسیه باید پاسخگوی اتهامات سایبری باشد، آمریکایی های بازداشتی باید آزاد شوند». اما این آن رویکردی نیست که رؤسای جمهور دو کشور درباره اش صحبت کردند. از آنهایی که این قبیل اظهارنظرها را می کنند؛ انتظار داریم که حرف های ما را هم بشنوند مبنی بر اینکه هیچ بازی یک طرفه پیش نمی رود. رئیس جمهور روسیه بدون تردید از پیشنهاد همتای آمریکایی برای رسیدگی به مسائل بر مبنای توافق متقابل حمایت کرد. این تنها راه پیشبرد امور است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    پنجاه و دو نقطه را می زنیم؛ به روش خاص خودمان به حملات مجازی پاسخ می دهیم؛ نمی گذاریم متحدان مان در غرب آسیا تنها باشند؛ نمی گذاریم حماس و حزب اللّه به اسرائیل حمله کنند؛ اجازه نمی دهیم ایران به نفوذش در منطقه ادامه دهد؛ نمی گذاریم ایران به کشتی های ما در خلیج فارس تعرض کند؛ اجازه نمی دهیم ایران به ونزوئلا سوخت و اسلحه برساند؛ اجازه نمی دهیم ناوهای جنگی ایران به حیاط خلوت ما بیایند؛ نمی گذاریم نفت ایران به سوریه برسد؛ اجازه نمی دهیم .................. ! در مقابل شیرجوان یک پیرکفتار فقط زوزه می کشد و دندان نشان می دهد، البته شیر هم بی واهمه به آن می نگرد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس