انتخابات نمایه

رئیس ستاد انتخابات کشور آمار اولیه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را اعلام کرد و بر این اساس آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش مشرق، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور صبح امروز (شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در وزارت کشور در خصوص گزارش غیرنهایی و اولیه نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با تشکر از ملت شریف ایران که حماسه ۲۸ خرداد را آفریدند و تشکر از کلیه عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی که حافظ این حماسه بودند، بر اساس تنظیم بیش از ۹۰ درصد از صورتجلسه شعب سراسر کشور و بر اساس تعرفه های مصرفی، ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از هموطنان عزیز در این حماسه مشارکت کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هنوز شمارش و تجمیع آرا خصوصاً در شعباتی که تا بامداد مشغول کسب آرای مردم بودند، اعلام نشده است این نتیجه، نتیجه اولیه تلقی می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در این میان جناب آقای سید ابراهیم رئیسی بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای، جناب آقای محسن رضایی میرقائد بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار و جناب آقای عبدالناصر همتی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای و جناب آقای امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی حدود یک میلیون رای را تاکنون کسب کرده اند.

عرف با بیان اینکه دلیل اعلام نکردن دقیق آرا این است که هر لحظه تجمیع آرا در حال انجام است، تصریح کرد: وقتی آرا نهایی شد آقای وزیر طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.

وی در خصوص مشخص بودن یا نبودن آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای خبرگان و مجلس شورای اسلامی افزود: تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء ریاست جمهوری را تجمیع کنیم، بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شوراها شویم.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: استان‌ها و شهرستان‌هایی که شمارش آرای ریاست جمهوری را به پایان رسانده اند، کار شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا  را آغاز کردند و نتایج آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان‌ها و استان‌ها علام می‌ شودو ضرورت اعلام نهایی ملی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس