کد خبر 1235495
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
رزمایش روسیه در بخش مرکزی اقیانوس آرام آغاز شد

مسکو - ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ روسیه نوین، ناوگان اقیانوس آرام در حال انجام تمرینات در قسمت مرکزی اقیانوس آرام است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: رزمایش ناوهای ناوگان اقیانوس آرام روسیه در فاصله ۲هزار و ۵۰۰ مایل دریایی (حدود ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتری) جزایر کوریل جنوبی جریان دارد.

در این رزمایش دریایی، ۲۰ ناو و ناوچه و زیردریایی و کشتی های پشتیبانی ازجمله ناو موشک انداز «واریاگ» ناو اصلی ناوگان اقیانوس آرام روسیه و رزمناو «مارشال شاپوشنیکوف» و ناوچه های موشک انداز «الدار سیدنجپوف» ، «سوورشنی» و «گرومکی» شرکت دارند. 

در رزمایش روسیه در اقیانوس آرام، دهها فروند هواپیمای نظامی ازجمله بمب افکن های ضد ناو «توپولف-۱۴۲ ام۳» و «ایل ۳۸»، شکاری های «میگ-۳۱ بی.ام» و هواپیماهای ویژه سوختگیری هوایی «ایل-۷۸» و بالگردهای «کا-۲۷» شرکت می کنند. 

ناو ها و هواپیماهای شرکت کننده در این رزمایش، چند تاکتیک و حرکت نظامی ازجمله نابودی گروه ناوهای هواپیمابر ضربتی دشمن فرضی را تمرین کرده و به اهداف زمینی با موشک حمله کردند. 

این رزمایش تحت فرماندهی دریادار سرگئی آواکیانس فرمانده ناوگان اقیانوس آرام برگزار می شود.  

این رزمایش روسیه در واقع قدرت نمایی دربرابر آمریکا است که در اقیانوس آرام حضور گسترده دارد و این اقیانوس را محدوده منافع راهبردی خود می داند. 

آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود که مالکیت روسیه بر بخشی از خلیج پتر کبیر (در خاور دور روسیه) را نمی پذیرد و این محدوده دریایی باید برای کشتیرانی آزاد باشد. 

فرماندهی نیروهای زیردریایی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا  ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) از رزمایش دریایی این کشور با عنوان «خنجر چابک» ( Agile Dagger ۲۰۲۱) برای ارزیابی آمادگی رزمی و توسعه توانایی نیروهای ترکیبی خود در اقیانوس ارام خبر داده بود.

ارتش آمریکا اعلام کرد: به عنوان بخشی از این تمرین، زیردریایی های پرل هاربر (هاوایی)، برمرتون (واشنگتن) و سن دیگو (کالیفرنیا) فوراً برای نشان دادن آمادگی رزمی، چابکی و کشندگی خود به دریا اعزام می شوند.

دریادار جف جابلون، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده خاطرنشان کرد: "نیروی زیردریایی اقیانوس آرام همیشه آماده است. "

وی گفت: این تمرین استقرار زیردریایی ها را در مناطق مختلف اقیانوس آرام آزمایش می کند. فرماندهی آمریکا خاطرنشان کرد: این تمرین باید نشان دهد که نیروهای زیردریایی آمریکا در اقیانوس آرام همچنان آماده انجام مأموریت های جنگی در سطح جهانی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس