کد خبر 1235601
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
تیراندازی

آمارهای جدید نشان می‌دهد دست‌کم ۷ نفر بر اثر تیراندازی‌های کور آخر هفته در سراسر ایالات متحده جانشان را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه‌ای که آمارهای مربوط به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را دنبال می‌کند تیراندازی‌های کور آخر هفته در سراسر آمریکا ۷ کشته و ۴۴ زخمی برجا گذاشته است.

موسسه «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» (Gun Violence Archive) ۱۰ تیراندازی کور که در روزهای شنبه و یکشنبه در ۹ ایالت آمریکا اتفاق افتاده را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش این موسسه که یافته‌های خود را بر اساس گزارش‌های رسانه ای اعلام می‌کند، حداقل یک کودک و یک نوجوان در بین آمار تلفات تیراندازی در آمریکا هستند.

این موسسه در گزارش خود آورده است که در سال جاری میلادی ۲۹۴ مورد تیراندازی کور در ایالات متحده رخ داده  و۲۰۶۹۴ نفر در نتیجه خشونت با اسلحه کشته شده اند. ۱۱۳۵۲ نفر  از این آمار با اسلحه خودکشی کرده‌اند.

۷ کشته بر اثر تیراندازی‌های کور آخر هفته در آمریکا

نتایج یک تحقیق در آمریکا که اخیرا منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور است. نتایج تحقیق مشترک دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال گذشته میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال گذشته، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

از سوی دیگر، یافته‌های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده‌اند. بر همین اساس، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۹ درصد از خانواده‌های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۱۶، ۳۲ درصد بود.

نتایج تحقیقات دیگری که چندی پیش منتشر شد نشان می‌دهد، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر به دلیل جراحت‌های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده‌اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیاردها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می‌کند.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.  

علاوه بر این، آمارهای مرکز تحقیقات کنگره آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی از (۴۸٪) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس