بورل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای دوشنبه با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت بروکسل آماده همکاری با دولت جدید ایران است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمادگی این اتحادیه را برای همکاری با دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌جمهور منتخب ایران اعلام کرد.

جوزپ بورل در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: «ما روند انتخابات در ایران را به دقت دنبال کردیم و از پیروزی ابراهیم رئیسی مطلع هستیم.»

وی در ادامه گفت: «اتحادیه اروپا آماده همکاری با دولت جدید ایران است. همزمان، ادامه تلاش‌های فشرده دیپلماتیک برای بازگرداندن برجام به مسیر مهم است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه پیش‌بینی کرد دولت جدید ایران، مسیر مشابهی با دولت قبلی در حوزه مذاکرات برجام دنبال خواهد کرد.

او گفت: «دلیلی ندارم که تصور کنم دولت جدید ایران موضع متفاوتی در خصوص مذاکراتی که به نفع مردم و کشورشان است اتخاذ کند. دلیلی ندارم که به این معتقد باشم، با وجود این باید منتظر باشیم و ببینیم.»

کشورهای اروپایی در کنار آمریکا، چین و روسیه از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کردند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    6 0
    یکی از دولت های اروپای غربی به رییسی تبریک نگفت اونوقت این بول چی میگه واسه خودش
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    4 0
    شما به همان وعده هایتان به دولت قدیم عمل کنید کافی است؛ دروغگوهای بزدل بی اراده!
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    2 0
    مرگ بر غرب وغربزده درود بر مردان انقلابی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس