کد خبر 1235773
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶
از رجبی و روشن تا منصوریان و سامره/ آکادمی یا مسلخ بزرگان استقلال

آکادمی باشگاه استقلال در سالهای اخیر با حاشیه‌های فراوانی مواجه بوده و کم نبودند بزرگان تاریخ این باشگاه که به اعتبارشان در آن مجموعه خدشه وارد شده است.

به گزارش مشرق، تنش بین هیأت مدیره و مدیرعامل استقلال جایی به اوج خود رسید که احمد مددی از اجرای مصوبه هیأت مدیره مبنی بر برکناری ناصر فریاد شیران رئیس هیأت مدیره استقلال خودداری کرد. سرانجام پس از کِش و قوس‌های فراوان و استعفای دسته جمعی اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل علیرغم عدم میل باطنی دست به این کار زد تا فردی دیگر با ناکامی از آکادمی استقلال کنار برود.

آکادمی استقلال سالهاست دچار حاشیه شده و می‌توان آن را به مسلخی برای بزرگان تاریخ این باشگاه تشبیه کرد؛ جایی که می‌تواند برای خیلی‌ها ایستگاه پایانی باشد.

در همه سالهای اخیر کم نبودند بزرگان تاریخ باشگاه استقلال که به عنوان مدیر و مربی از یک درب این مجموعه وارد شده و با انبوهی از تهمت از درب دیگر آن خارج شده‌اند.

سعید مراغه چیان آخرین بازمانده از نسل بزرگان استقلال بود که به مسلخ آکادمی استقلال رفت و نقش قربانی را آنجا بازی کرد و هیچ تضمینی نیست که مراغه چیان آخرین قربانی این قتلگاه باشد.

زنده یاد غلامحسین مظلومی با کوهی از سوابق درخشان ملی و باشگاهی که می‌توان او را یکی از اسطوره‌های این باشگاه دانست، در دهه هفتاد و زمان مدیریت علی فتح الله زاده مسئولیت آکادمی استقلال را برعهده گرفت و می‌توان او را به عنوان یکی از آخرین مدیران موفق در آکادمی این باشگاه دانست.

در آن مقطع باشگاه استقلال به اوج سازندگی در آکادمی رسید و بازیکنانی مثل امیر حسین صادقی، خسرو حیدری، پیروزی قربانی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و… از تیم‌های پایه به بزرگسالان تزریق شدند.

مظلومی را شاید بتوان آخرین فرد از بزرگان استقلال دانست که دوران مدیریتی‌اش در آکادمی را در حالی به پایان رساند که هیچ تهمت و افترایی پشت او نبود.

بیشتر بخوانید:

پرداختی ناچیز استقلال به آکادمی

پس از آن و در همه این سال‌ها خیلی از بزرگان استقلال مدیریت این آکادمی را بر عهده گرفتند و با اینکه اندک خروجی‌هایی هم برای تیم بزرگسالان داشتند، اما خروج آنها از باشگاه با مشکلاتی مواجه بود.

رضا رجبی، حسن روشن، علیرضا منصوریان، صادق ورمزیار، اصغر حاجیلو، محمد مؤمنی و سعید مراغه چیان از جمله بزرگان استقلال بودند که هر کدام در مقاطعی مدیریت بر آکادمی را تجربه کردند و با حاشیه‌هایی از آن جدا شدند.

حتی بارها این بزرگان استقلال به صورت رسمی از یکدیگر شکایت کرده و پای هم را به دادگاه باز کردند که از جمله شاخص ترین آنها شکایت‌ها متقابل حسن روشن و رضا رجبی از یکدیگر و شکایت حسن روشن از علی سامره بود. اینها به جز مصاحبه‌ها و جنجال‌های فراوانی بود که دیده شد.

استفاده از دستگاه کارتخوان، کسب مبالغ قابل توجه از بازیکنان، به‌کارگیری مربیان فاقد وجاهت، استفاده از سرپرستان متفرقه، بازی با تیم‌های بانوان و… از جمله حاشیه‌های مهمی بود که در این سال‌ها برای آکادمی آبی پوشان اتفاق افتاد.

حال و بعد از برکناری ناصر فریاد شیران از مدیریت آکادمی استقلال، این مجموعه فاقد مدیر است و در همین مقطع نیز حاشیه‌های دیگری از جمله فسخ قرارداد بازیکنان جوان بر این مجموعه در جریان است.

یکی از راهکارهایی که هیأت مدیره استقلال برای حل این مشکل مد نظر دارد، تعیین یک هیأت امنا متشکل از چند پیشکسوت، یک عضو هیأت مدیره و یک عضو از کادر فنی بزرگسالان است که مدیر آن مجموعه یکی از همین نفرات و زیر نظر کامل هیأت امنا فعالیت خود را ادامه دهد.

باید صبر کرد و دید که آیا هیأت مدیره باشگاه استقلال می‌تواند بعد از سال‌ها معضلات آکادمی این باشگاه را حل کند یا خیر.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس