کد خبر 1236134
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
یمن

امروز سه شنبه راهپیمایی بزرگ کودکان در میدان «السبعین» صنعا در محکومیت مواضع شرم آور سازمان ملل در حق کودکان یمن برگزار شد.

به گزارش مشرق، کودکان یمنی با برگزاری تظاهراتی سکوت سازمان ملل در خصوص تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن و حمله به غیرنظامیان و کودکان این کشور را به شدت محکوم کردند.

کودکان یمنی تصاویر کودکان شهید یا زخمی شده بر اثر حملات هوایی ائتلاف سعودی را طی هفت سال از جنگ حمل کردند.

آنها همچنین تصاویر و پلاکاردهایی در محکومیت مواضع سازمان ملل و مواضع آن حمل کردند.

یکی از کودکان کاریکاتور «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل که در دهان آن دلار قرار داده شده است را حمل کرد.

کودکی دیگر هم تصاویری از گوترش در دست داشت که دهانش با چسب بسته بود و این به نشانه محکومیت از مواضع دبیر کل در همسویی با متجاوزان است.

کودکان یمنی یک دقیقه سکوت کردند و سوره فاتحه را نثار روح کودکان قربانی شده یمنی که در حملات ائتلاف سعودی شهید شده اند، کردند.

کودکان یمنی در این راهپیمایی شعارهایی در محکومیت مشارکت سازمان ملل در جنایات دشمن علیه کودکان یمن سر دادند.

در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای از سوی کودکان شرکت کننده بیان شد که در آن تاکید شد که سازمان ملل خود را دشمن کودکان قرار داده است.

در این بیانیه شتاب سازمان ملل به سوی پول کشورهای ثروتمند خلیج فارس محکوم شد.

کودکان یمنی در بیانیه خود اصرار بر مجرم دانستن مظلوم و تبرئه ظالم و چشم پوشی از متجاوز و همسویی با آنرا به شدت محکوم کردند.

همچنین کودکان یمن تن دادن سازمان ملل به فشارهای کشورهای استکباری و بهبود وجهه جانیان با وجود جنایات وحشیانه و چهره کریه متجاوزان را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: سازمان ملل خود را دشمن کودکان یمن قرار داد و سازمان‌های متبوع آن شریک در هر جنایتی که علیه ما شود، است. ما کودکان به طور حتم می‌دانیم که قاتل آن کسی است که با ما جنگ کرد و ما را می‌کشد و تحت محاصره قرار داده و ما را گرسنه نگه می‌دارد. این دبیر کل سازمان ملل از نگاه ما، شما شریک اساسی در این جنایات هستی.

در این مراسم سخنانی از سوی کودکان یمنی شرکت کننده در این مراسم ابراز داشته شد.

این کودکان اعلام کردند: جنان چشمانش را به روی حق ما در ازای دریافت پول بسته و تحت فشار جنایتکاران قرار گرفته است بدون اینک ذره ای شرم و حیا کند. گاهی آنها را از فهرست ننگ خارج و ما را در آن قرار می‌دهند و گاهی هم به آنها حق تحقیق در جنایاتی که علیه ما مرتکب شده‌اند، می‌دهند.

کودکان یمنی تاکید کردند: پس از شس سال بیش از ۳۵۰۰ پسربچه و دختربچه شهید و بیش از ۴۰۰۰ کودک زخمی شده‌اند. دشمن هزاران نفر را یتیم و میلیون ها نفر را از خانه و مناطق ما آواره کرده‌اند.

این کودکان اعلام کردند: ما را تحت محاصره قرار داده و از حق زندگی، آموزش و بهداشت محروم کرده‌اند. آنها ما را از امنیت محروم کرده‌اند و ما پناهگاهی حتی در آغوش مادرانمان که به سبب حملات سعودی شهید شده اند، نداریم.

این کودکان در اظهارات خود در جریان این راهپیمایی به جنایات وحشیانه مرتکب شده از سوی دشمن علیه کودکان اشاره کردند.

کودکان یمنی به سوء تغذیه و مرگ سه نوزاد در هر ساعت به علت محاصره و بیماری‌های واگیردار اشاره و بیان کردند: ۲۱ درصد از مدارس از سوی دشمن هدف قرار گرفته است که برخی از آنها به طور کلی ویران شده اند و در برخی از آنها در حالی که خرابه هستند ما درس می‌خوانیم. آنها ما را از بسیاری از حقوق اساسی و زندگی محروم کرده‌اند.

در این مراسم جنایات مرتکب شده از سوی ائتلاف سعود طی شش سال جنگ محکوم شد و به محاصره اقتصادی و هزاران زخمی و بیمار نیازمند درمان در خارج در سایه موضع شرم آور سازمان ملل که مانع از دوا و درمان کودکان می‌شود، اشاره شد.

کودکان یمنی تاکید کردند که ائتلاف آمریکایی آنها را می‌کشد و مرتکب کشتار علیه آنها می‌شود.

آنها سکوت سازمان ملل در قبال این جنایات را محکوم کردند.

کودکان یمنی در سخنان خود طی این راهپیمایی اشاره کردند که میلیون ها کودک از منازل خود آواره و از امنیت به سبب بمباران محروم شده‌اند. آنها از کمبود غذا و دارو به سبب محاصره رنج می‌برند و از آموزش به علت بمباران دهها مدرسه در یمن رنج می‌برند.

کودکان یمنی از همه آزادگان در دنیا که با ملت مظلوم یمن همنوایی کرده‌اند، تمجید و اعلام کردند: سازمان ملل کودکان را می‌کشد همانطور که سلاح آنها را می‌کشد.

این کودکان ابراز امیداری کردند که وجدان خفته دنیا بیدار شود و کودکان یمن در صلح به سر برند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس