کد خبر 1236260
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۸
لوزارتان در کاهش احتمال بستری شدن بیماران کرونایی موثر نیست

محققان تشخیص دادند که داروی فشار خون رایج به نام لوزارتان، در کاهش احتمال بستری بیماران مبتلا به نوع خفیف کووید۱۹ موثر نیست.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا در بررسی بالینی چند مرکز، به بیمارانی که در بیمارستان بستری نبوده و اخیراً مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند، لوزارتان یا دارونما داده و به مدت ۱۵ روز تحت نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

ترکیبات دارچین در بهبود کرونا موثر است

نتایج این مطالعه نشان داد اگرچه لوزارتان احتمال بستری شدن در بیمارستان را کاهش نمی‌دهد، اما به نظر نمی‌رسد که این دارو علائم کووید ۱۹ را بدتر کرده یا عوارض جانبی قابل توجه و مضری در بیماران کرونایی خفیف داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

واکسن انستیتو پاستور در مقابل همه گونه‌های کرونا توان مقاومت دارد

«مایکل پوشکاریچ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «بر اساس نتایج ما، شروع لوزارتان برای بیماران سرپایی تازه تشخیص داده شده به کووید ۱۹ هیچ فایده‌ای ندارد، اما کسانی که برای بیماری قبلی خود از این دارو استفاده می‌کردند، باید با اطمینان به مصرف آن ادامه دهند.»

فرضیه‌های متناقض از ابتدای شیوع پاندمی، این تیم تحقیقاتی را بر آن داشت تا لوزارتان را به عنوان یک گزینه درمانی بالقوه بررسی کنند. در حالی که برخی از متخصصان معتقد بودند داروهایی مانند لوزارتان ممکن است التهاب را کاهش داده و به بهبودی افراد مبتلا به کروناویروس کمک کند، برخی دیگر نگران بودند که این دارو علائم کووید ۱۹ را تشدید کند.

همین تیم در حال انجام آزمایش دیگری بر روی بیماران است تا ارزیابی کند که آیا لوزارتان از آسیب ریه در بیماران بستری در بیمارستان با پنومونی (ذات الریه) ناشی از کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند. آنها ثبت نام از شرکت کنندگان را به پایان رسانده اند و در حال تجزیه و تحلیل داده‌ها هستند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    غلط عنوان را اصلاح نمایید
  • FR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    مشرق جانم درست کن تیتر رو در درمان کرونا نه درکان....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس