دعوت از رئیس جمهور جدید ایران برای شرکت در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل در اسکاتلند

رئیس جمهور جدید ایران برای شرکت در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل که قرار است طی سال جاری در سطح سران کشورهای عضو سازمان ملل در اسکاتلند برگزار شود، دعوت شده است.

به گزارش مشرق، بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل (COP۲۶) قرار است در فاصله ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر سال جاری میلادی (برابر با ۹ آبان تا ۲۱ آبان ۱۴۰۰) در شهر گلاسگوی اسکاتلند برگزار شود. نشست سران هم در تاریخ ۱۰ و ۱۱ آبان ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آراء رئیسی از ۱۸ میلیون گذشت

این کنفرانس در چارچوب دستور کار سازمان ملل و به میزبانی مشترک بریتانیا و ایتالیا و در شهر گلاسگو برگزار خواهد شد. سران و روسای تعداد زیادی از کشورها برای حضور در این اجلاس دعوت شده اند که تا به امروز بیش از هفتاد رییس جمهور، نخست وزیر و مقام عالیرتبه حضور خود را قطعی کرده اند که با توجه به فرصت باقیمانده تا برگزاری این نشست این تعداد افزایش خواهد یافت.

سران کشورهای جهان از فرصت حضور در این نوع نشستها برای طرح دیدگاههای خود در خصوص موضوع تغییرات آب و هوایی استفاده کرده و همزمان با توجه به فرصت مناسب به وجود آمده ملاقات‌های متعددی در حاشیه این نوع اجلاس ها را با همتایان خود خواهند داشت.

نشست مذکور که قرار بود در آذرماه ١٣٩٩ برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به آبان ۱۴۰۰ موکول شد.

در این میان بر اساس اخبار واصله، از آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران نیز برای شرکت در این اجلاس رسما دعوت به عمل آمده است. با توجه به اینکه این کنفرانس در فاصله زمانی نسبتا کوتاهی پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم برگزار خواهد شد، سئوالی که مطرح است این است که  آیا جمهوری اسلامی ایران در این نشست در سطح رئیس جمهور جدید شرکت خواهد کرد یا نه؟ و اینکه آیا اسکاتلند جزو اولین سفرهای خارجی آیت‌الله رئیسی خواهد بود یا نه.

پیش از این روسای جمهور وقت ایران در سال  ۱۳۸۸ در کپنهاگ، در سال ۱۳۹۳ در نیویورک و  معاون رئیس جمهور کشورمان در سال ۱۳۹۴ در پاریس از جمله شرکت کنندگان در نشست‌های قبلی بوده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    4 0
    انشاءا... "خیر"ه!
  • مهدی درخشانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    به نظرم بهتر قبولل کنه
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    نباید بری دشمن در طی تدارک نقشه هست. روحانی 8 سال از دفترکارش بیرون نمیومد جلسه سران قوا رو لغو میکرد مجلس نمیرفت به بهانه کرونا. حالا 1 هفته نشده 2 بار رفته دیدار رییسی!
  • محمد IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    آقای رئیسی بهتر که نره این انگلیسی های هزار چهره نامرد براش نقشه دارن شرکت در این اجلاس هم هیچ سودی برای کشور نداره
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    آقای رئیسی بهتره تا نروند چون اینگونه اجلاسها دامی برای کشورهای جهان سوم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس