جدیدترین اخبار کرونا در ایران| تب ویروس منحوس بازهم بالا رفت/ مشکلات ادامه‌دار واکسیناسیون / آماده باش مراکز درمانی استان فارس + نقشه و نمودار

بازهم آمارهای رسمی منتشر شده از شرایط همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد تب ویروس منحوس در بازهم درحال بالا رفتن است و نگرانی از آغاز موج تازه کرونا در ایران را افزایش داده است.

به‌گزارش مشرق، درحالی که هفته گذشته روند نزولی همه‌گیری کرونا در پیک چهارم ادامه داشت با آغاز اولین ماه تابستان یکباره تمام آمارها هم همچون درجه‌حرارت هوا روند افزایشی به خود گرفت و به قول معروف دوباره تب کرونا در کشور بالا رفت.

در این زمینه بررسی آمارها روزانه و دوره‌ای کرونا نشان می‌دهد از آخرین روز بهار ۱۴۰۰ یکباره سمت و سوی تازه‌ای شاخص‌ها به خود گرفتند تا جایی که روز گذشته تعداد ۱۱۷۱۶ مورد بیمار جدید شناسایی شد و این روند مستقیم در موارد بستری هم اثرگذاری داشت و ۱۲۷۸ مورد ثبت شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند این روند می‌تواند در روزهای آینده تغییرات معناداری هم در سایر بخش‌ها ایجاد کند و درصورت بی‌توجهی احتمال تشکیل موج پنجم کرونا در کشور وجود دارد.

این گروه همچنین تاکید می‌کنند کندی روند واکسیناسیون در شرایط فعلی می‌تواند مشکلات بیشتری را در شرایط فعلی به نظام سلامت و بهداشت کشور تحمیل کند و لازم است در این زمینه سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,


آمار ابتلای کرونایی در قزوین ۴۰ درصد افزایش یافت

پیمان نامدار، از شناسایی ۱۶۴ مبتلای به ویروس منحوس کرونا در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و اظهار داشت: آمار ابتلای کرونایی در قزوین ۴۰ درصد افزایش یافت و نسبت به روز قبل ۴۶ نفر بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار بیماران بدحال کرونایی زیر دستگاه ونتیلاتور نسبت به روز پیش ۱۶ درصد افزایش یافته و از ۱۹ به ۲۲ نفر افزایش پیدا کرده است. ضمن اینکه در شبانه‌روز اخبر یک فوتی کرونایی هم داشتیم.

نامدار ادامه داد: در ضمن میزان بستری‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته است و در نهایت میزان کل بستری‌های کرونایی استان باز هم به زیر ۲۰۰ نفر کاهش یافته و ۱۹۶ نفر از هم استانی ها در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند.

وی یادآور شد: در ضمن آمار بهبودیافتگان کرونایی در بیمارستان‌ها  و مراکز درمانی استان قزوین ۱۴ درصد بیشتر شده و به ۴۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در نهایت به وضعیت واکسیناسیون کرونایی در استان اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن دوزهای دوم واکسن کرونا سرعت واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال بیشتر شده؛ اما مردم باید صبور باشند و از تجمع بی‌جهت در جلوی مراکز جامع واکسیناسیون دوری کنند.

۸۳۰ مبتلای جدید به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

سیدمحمد هاشمی شهری اظهار داشت: بر اساس آمار آزمایشگاهی تا صبح امروز با شناسایی ۸۳۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان، شمار مبتلایان سیستان و بلوچستان به ۴۷ هزار و ۷۸۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون در مجموع یک هزار و ۴۸۶ نفر از مردم استانی که به کرونا مبتلا بوده‌اند با وجود دریافت خدمات درمانی استاندارد در مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با ابراز تاسف از آمار رو به رشد شیوع کرونا در سطح استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۹۸ بیمار حاد تنفسی و ۲۵۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین تعداد در میان سه محدوده دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است.

تداوم روند افزایشی بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد

ابراهیم سلمانی با اشاره به اینکه آمار ابتلا و بستری‌های کرونا در یزد رو به افزایش است اظهار داشت: هم اکنون ۳۳۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته این آمار ۳۰۲ نفر بوده ادامه داد: از این تعداد، ۷۷ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد ادامه داد: در شبانه روز گذشته، ۱۲۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سلمانی تصریح کرد:  اعتقاد به پایان کرونا کاملا اشتباه است و هرگاه غفلت کنیم افزایش آمار بستری‌های مبتلا به کرونا را به دنبال داشته و هر گاه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در پیش گیریم، آمارها سیر نزولی پیدا می‌کند.

 بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان فارس به حالت آماده‌باش درآمدند

 « اعلام آمادگی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در پی افزایش بیماران کووید۱۹ در فارس» خبری که از سوی مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد و نشان از شروع یک وضعیت جدید دارد، وضعیتی که ممکن است تبدیل به بحران شود. 

در روزهای اخیر شمار مبتلایان در بعضی از شهرستان‌های استان افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند نشانه‌هایی از اوج‌گیری دوباره کرونا و شروع موج پنجم باشد که متولیان بهداشت و درمان استان فارس این موضوع را ناشی از ساده انگاری و عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌دانند. 

در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش موارد مثبت کووید۱۹ در فارس و استان‌های همجوار، از برقراری وضعیت آماده‌باش در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان خبر داد.

وی احتمال بازگشت به وضعیت بحران را مطرح کرده و به همین دلیل آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را خواستار شده است. به گفته لطفی در شرایط فعلی، بهترین راه جلوگیری از انتشار کرونا تعهد عمومی به رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۵۱ هزار و ۶۲۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۲ هزار و ۸۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۰ هزار و ۴۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۳۴ بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۹ هزار و ۲۱۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

هم اکنون  هزار و ۵۵ نفر در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به چهار هزار و ۷۵۴ نفر

جان باختگان کرونایی هرمزگان به ۱۴۰۷ نفر رسید

موج کرونایی هرمزگان روز به روز دامنه گسترده‌تری پیدا می‌کند و تمامی آمارهای مرتبط را دستخوش تغییرات صعودی کرده است. 

در هفته اخیر موارد جان باخته رشد کاملاً محسوسی داشته و از طرفی میزان بیماران قرنطینه در منزل نیز مجدداً از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت تا مهر تاییدی بر شرایط ویژه بحرانی کرونا در هرمزگان باشد. 

از روز گذشته روند واکسیناسیون در استان با ورود محموله جدید از سر گرفته شد و افراد بالای ۷۰ سال در حال دریافت این واکسن هستند، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز از رایزنی برای افزایش سهمیه استان در حوزه تخصیص واکسن خبرداده و گفته است به زودی بازهم به استان محموله جدید واکسن تحویل می‌شود. 

در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا ۳۰۳۷۷۶ رسیده که متاسفانه هر روز بالغ بر هزار بیمار بر بیماران کرونایی استان افزوده می‌شود. 

وی افزود: روند بستری در بیمارستان‌های استان صعودی است و تخت‌های بیمارستانی به حد اشباع رسیده‌اند در حال حاضر ۶۳۵ نفر با تشخیص کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند. 

نوروزیان گفت: ۸۵ بیمار کرونایی در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند که از این تعداد وضعیت ۱۰ بیمار وخیم گزارش شده است. 

وی تصریح کرد: میزان بیماران قرنطینه خانگی بازهم شاهد اوج گیری بوده و از مرز ۱۰ هزار نفر گذشته است، در حال حاضر ۱۰۱۰۶ بیمار در منزل قرنطینه هستند. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در شبانه روز گذشته کرونا جان ۷ بیمار دیگر را شامل چهار مرد و سه زن در محدوده سنی ۲۰ تا ۸۵ سال از شهرستان‌های بندرعباس (۴نفر)، میناب، رودان و بندرلنگه گرفت و شمار جان باختگان کرونایی در این استان به ۱۴۰۷ نفر رسید. 

شمار قربانیان کرونا در استان خراسان جنوبی به ۹۱۶ نفر رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی با ثبت ۲ فوت جدید در شبانه روز گذشته به ۹۱۶ نفر افزایش یافت.

کامبیز مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته همچنین ۳۶ بیمار جدید کرونا در تست‌های مولکولی و ۳۹ بیمار جدید در تست‌های سریع خراسان جنوبی شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹۹ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۶۹ نفر آن‌ها مبتلا به کرونایند، بیان کرد: از این تعداد ۵ نفر در بخش‌های آی سی یو بستری  و حال دو نفر از بیماران کرونای بستری در بخش‌های آی سی یو، وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در خراسان جنوبی تاکنون ۴۲ هزار و ۹۵۴ نفر نوبت اول واکسن و ۷ هزار و ۵۷۴ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس استان خراسان جنوبی نیزاز ارسال اولین واکسن کرونای ایرانی برای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همراه این محموله، بیش از ۱۱ هزار دز واکسن نوبت دوم سینوفارم وارد استان می‌شود که از فردا در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

شریف زاده افزود: واکسن سینوفارم به سالمندان و کادر درمانی که نوبت اول واکسن سینوفارم را دریافت کرده اند تزریق می‌شود که زمان تزریق به واجدان دریافت واکسن، اطلاع رسانی خواهد شد و افراد از مراجعه حضوری خودداری کنند.

وی گفت: درخصوص افرادی که قرار است واکسن کوو ایران برکت را دریافت کنند، هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی خاظرنشان کرد: تاکنون ۴۲ هزار و ۹۵۴ نفر در خراسان جنوبی علیه ویروس کرونا واکسینه شدند که از این تعداد ۷ هزار و ۵۷۴ نفر دوز دوم را هم دریافت کردند.

بستری ۴۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان

طبق آخرین آمار رنگ بندی کرونایی اعلام شده در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان کرمان، ۳ شهرستان جنوبی رودبار، کهنوج و منوجان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان بافت، بردسیر، سیرجان، شهربابک، جیرفت، رفسنجان، زرند، کرمان، بم و قلعه گنج در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان ارزوئیه، رابر، ریگان، فهرج، نرماشیر، راور، فاریاب، کوهبنان و انار در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۸۸ مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۵۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: ۱۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۳۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵۲ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۹۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۲۲ هزار و ۷۴۶ مورد رسیده است.

وی به فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۳ هزار و ۵۱ نفر رسیده است.

شفیعی تصریح کرد: دو استان همجوار ما یعنی هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت نارنجی، قرمز و فوق قرمز قرار دارند و رفت و آمد و مراودات بین این دو استان با استان کرمان نگران کننده است.

بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی رو به کاهش است

با گذشت زمان، وضعیت کرونا در آذربایجان‌غربی به مرور و با سرعت کم رو به کاهش بوده و با رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی و به‌ویژه استفاده از ماسک که تأثیر به‌سزایی در کاهش تعداد مبتلایان دارد، می‌توان امیدوار بود که تعداد بستری‌ها با سرعت بیشتری رو به کاهش رفته و بیمارستان‌ها خلوت‌تر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با بیان جزئیات بیماری کرونا در استان گفت: در شبانه‌روز گذشته تعداد بیماران نسبت به مدت مشابه قبل تغییری نکرده است به‌طوری که دیروز هم ۳۰۹ نفر به ویروس کرونا مبتلاء شده‌اند و تعداد کل مبتلایان در استان به ۱۷۸ هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است.

جواد آقازاده به اعلام کاهشی بودن تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تا پایان وقت دیروز، تعداد بستری‌های سندرم حاد تنفسی به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده و تعداد بستری‌های مشکوک هم برابر با ۳۰۳، تعداد بستری‌های بخش آی‌سی‌یو برابر با ۱۴۱ و تعداد بستری های ونتیلاتور هم برابر با ۲۷ نفر گزارش شده است.

وی با تشریح آمار بستری‌های روزانه در شهرستان‌های استان افزود: در روز گذشته، تعداد بستری‌های روزانه در مرکز استان و شهر خوی ثابت بوده و به‌ترتیب ۵۹ و ۲۲ نفر ثبت شده و شهر سوم در این جدول شهر بوکان است که تعداد بستری‌های روزانه در آن هشت نفر اعلام شده و ۱۴ شهر دیگر استان، آمارهای کمتر از آن داشتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با پایین خواندن تعداد فوتی‌های کرونا در استان تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته چهار نفر در آذربایجان‌غربی در اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند که سه نفر از آن‌ها اهل ارومیه و یک نفر دیگر هم اهل ماکو بوده است که سبب شده تا تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان به چهار هزار ۷۲۳ افزایش یابد.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

کرونا جان ۳ بوشهری دیگر را گرفت

سعید کشمیری از روند افزایشی ابتلا به کرونا در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: تست‌های انجام شده حاکی از صعودی شدن ابتلا به کرونا در استان است به‌گونه‌ای که از یک‌هزار و ۷۰۰ مورد آزمایش در یک‌ روز نتیجه بیش از ۴۰۰ آزمایش آن مثبت کرونا است که نسبت به سه هفته قبل افزایش ۲ برابری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: بیماران بخش بستری بیمارستان‌های استان بوشهر به ۳۴۵ نفر افزایش یافته و شمار مرگ ناشی از کرونا در روزهای اخیر روند صعودی دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند صعودی مبتلایان و فوتی‌های کرونایی را زنگ خطر برای رعایت پروتکل بهداشتی دانست و تأکید کرد: باید رعایت پروتکل بهداشتی شامل استفاده مکرر از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات مورد توجه قرار بگیرد چراکه تنها راه مصون ماندن از ابتلا به کرونا رعایت دستورات بهداشتی است.

وی به طرح واکسیناسیون پرداخت و با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۶۰۰ نفر از قشرهای مختلف بر اساس سند ملی واکسیناسیون این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند تصریح کرد: ۸ هزار دوز دوم واکسن وارد استان بوشهر شده‌ است که به‌تدریج برای دریافت واکسن با قشرهای مورد نظر تماس گرفته می‌شود.

کشمیری با بیان اینکه اکنون ۳۴۵ نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند خاطر نشان کرد: روز گذشته ۱۰۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد ۵۵ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه روز گذشته ۸۴ بیمار با حال عمومی خوب از بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شدند، که از این تعداد ۷۱  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر از بستری ۴۵ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۱۹ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

وی با اشاره به ثبت ۳ مورد فوتی دیگر ناشی از ابتلا به کرونا تصریح کرد: ۳ آقا با سابقه بیماری کلیوی، سرطان و فشار خون در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا جان باختند و تعداد فوتی‌های کرونایی استان به یک‌هزار و ۲۳۶ نفر رسید.

کشمیری با اشاره شناسایی ۵۰ هزار نفر ابتلا به کرونا در ۱۶ ماه گذشته در استان بوشهر بیان کرد: در اجرا طرح واکسیناسیون ۱۷ پایگاه تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر راه‌اندازی شده‌ است.

بهبودی ۵۷۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون۲۸ هزار و ۴۱ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته (از سی و یکم خرداد الی یکم تیر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید - ۱۹در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۶هزار و ۶۳۶ نفر رسیده است و ۲۱هزار و ۴۰۵ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 وی ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کرونا از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و ۷۵۴ نفر رسید.

 ۲درصد جمعیت اصفهان علیه کرونا واکسینه شدند

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان ۱۵۵۶ نفر بودند که ۵۳۴  بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده ۱۸۲   نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت ۱۴۱ بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر  ۹۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۷۱   بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان را ۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶  نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نزدیک به ۲ درصد از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در استان به‌طور کامل علیه کرونا واکسینه شدند و ۲ دوز را دریافت کردند.

رضا فدایی با بیان وضعیت تزریق کرونا در استان، اظهار داشت:  تاکنون حدود ۲۷۰ هزار نفر در استان اصفهان ( به جز کاشان و آران و بیدگل) دوز اول واکسن کرونا و حدود ۹۰ هزار نفر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: میزان پوشش واکسن کرونا بین سالمندان بالای ۷۰ سال استان بین ۶۵ تا ۷۰ درصد است و شماری از سالمندان با وجود ارسال پیامک، برای دریافت واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه نکردند.

فدایی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون کادر درمان و بهداشت آثار خوبی بین کارکنان این کادر از نظر اعتماد به نفس و کاهش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ داشته است، تصریح کرد: هنوز نمی‌توان گفت که واکسیناسیون کرونا در سطح جامعه آثاری داشته است زیرا درصد بسیار کمی نسبت به جمعیت استان، این واکسن را دریافت کردند.

وی با اشاره به تحویل محموله جدید ۵۰ هزار دُزی واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نوع "سینوفارم" ، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر تزریق دُز دوم واکسن کرونا به افرادی که حدود یک ماه پیش دُز اول واکسن را دریافت کردند در حال اجراست و با رسیدن محموله جدید، تعداد بیشتری از افرادی که موعد تزریق دُز دوم آنها رسیده است، واکسینه می‌شوند.

مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بخشی از واکسن‌های جدید نیز برای تزریق دُز اول به افراد مخاطب در گروه‌هایی که تاکنون به منظور دریافت واکسن کرونا معرفی شدند، استفاده می‌شود.

فدایی از مردم خواست تا زمانی که پیامک فراخوان برای دریافت واکسن کرونا را دریافت نکردند از مراجعه به مراکز بهداشت پرهیز کنند و گفت: برای تزریق دُز دوم نیز به گروه‌های سنی مختلف، پیامک ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون به میزان واکسن‌هایی که در اختیار دانشگاه است، بستگی دارد، تصریح کرد: در زمان حاضر سرعت آن در اصفهان چندان مطلوب نیست و ما نیاز به واکسن‌های بیشتری داریم.

تعداد  فوتی‌های استان  ایلام به ۸۰۳ نفر است

محمد کریمیان، با اعلام تجربه روزهای بدون فوتی ناشی کرونا در استان  ایلام گفت: تعداد  فوتی‌های استان  ایلام به ۸۰۳ نفر است.

وی افزود: ۲۶ بستری جدید نیز در مراکز درمانی بستری شدند و میزان بستری های موجود استان ۵۳ نفر است که مهران با هشت مورد جدید دارای بیشترین بستری جدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همچنین ار بستری های جدید ۶ نفر مربوط به ایلام، پنج نفر ایوان، چهار نفر آبدانان، یک نفر دهلران، یک نفر سیروان و یک نفر نیز مربوط به چوار است.

 کریمیان ادامه داد: شهرستان های ایلام، آبدانان، مهران  چوار در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

کاشان بر روی موج کرونا/پیک پنجم دور از انتظار نیست

ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد به نحوی که به نظر می‌رسد بر اساس آمار و ارقام منطقه کاشان از نظر وضعیت کرونایی کاشان از وضعیت قرمز و پیک چهارم کرونا عبور کرده و وجود تعداد پایین بیماران بستری شده و مبتلایان گواه این مطلب است و خوشبختانه آران و بیدگل در وضعیت زرد قرار گرفت.

مهدی دلاوری با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۴ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و چهار بیماری نیز در بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل ۱۸ و حداکثر ۷۶ سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل ۵۷ و حداکثر ۷۹ سال سن بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان بستری شده است.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون ۹۳ بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۷۵ بیمار در شهرستان کاشان و ۱۸ بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری تند.

وی از بستری هفت بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار آقا ۶۸ ساله در شهرستان های کاشان و یک نفر آقا ۹۰ ساله در شهرستان آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست داده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به ۳۳ مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۹ بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و ۹۶۵ نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

مرگ ۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در استان البرز

مهرداد بابایی در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان البرز ، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان البرز بستری و ۶۰ نفر هم با تکمیل فرایند درمان ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه البرز در هفته‌های گذشته از لحاظ تعداد مبتلایان وضعیت نسبتا ثابتی را داشته است ، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹۶ نفر به صورت حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه کردند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و درمانی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸ بیمار  قطعی مبتلا به کرونا در استان البرز جان خود را از دست دادند.

بابایی در مورد رنگ بندی کرونا در استان البرز ، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان اشتهارد و طالقان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان البرز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز به اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان، گفت: در حال حاضر تزریق دوز دوم واکسن به افراد بالای ۷۰ سال در حال انجام است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس