آمریکا

مدیر دستگاه اطلاعات نظامی روسیه در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو هشدار داد آمریکا 400 هزار نیروی نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، مدیر اداره اطلاعات نظامی خارجی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون روسیه GRU اعلام کرده که ایالات متحده ۴۰۰ هزار نیروی نظامی در منطقه آسیا-اقیانوسیه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کاستیاکوف» مدیر دستگاه اطلاعات نظامی روسیه در سخنانی در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو گفت آمریکا نشان داده برای گفت‌وگو با دیگران بر پایه اصل برابری آمادگی ندارد و افزود تحریم‌های آمریکا از جمله تلاش‌ها برای کشاندن هند به یک اتحاد جدید آسیا-اقیانوسیه نشان دهنده تلاش‌های این کشور برای تسلط بر منطقه است.

وی افزود: آمریکا که غرق در هدف سلطه بر جهان است، در حال نشان دادن عدم تمایل خود برای مشارکت در گفت‌وگوی برابر است. در اسناد دکترین آمریکا روابط با دیگر کشورها از موضع قدرت درج شده است.

این مقام نظامی روسیه همچنین به طرح‌های پنتاگون برای ایجاد کارگروه ویژه در اقیانوس آرام بویژه برای مهار چین در جنوب و جنوب شرقی آسیا تا سال ۲۰۲۴ و طرح‌ها برای ایجاد دو تشکیلات با توانایی انجام عملیات سایبری و مسلح شدن به موشک‌های هایپرسونیک در غرب منطقه اقیانوس آرام تا سال ۲۰۲۸ اشاره کرد.

طبق اطلاعات مدیر دستگاه اطلاعات نظامی روسیه، پنتاگون همچنین قصد دارد قابلیت‌های دفاع موشکی خود را در منطقه تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.

دریادار نیروی روسیه در ادامه آمریکا را به افزایش عملیات‌های تحریک‌آمیز موسوم به «آزادی ناوبری» اطراف جزایر مورد مناقشه در اقیانوس آرام متهم کرد.

وی در خصوص امنیت هسته‌ای نیز گفت امتناع کره شمالی از کنار گذاشتن برنامه سلاح اتمی خود با این اعتقاد پیونگ‌یانگ مرتبط است که این سلاح‌ها تنها ضامن واقعی امنیت این کشور است. این مقام روس تاکید کرد رفتار مخرب واشنگتن در خصوص مسئله هسته‌ای کره شمالی وضعیت را به بن بست کشانده است.

کاستیاکوف سپس گفت که آمریکا با استفاده از آنچه تهدیدهای چین و کره شمالی می‌خواند، شرکایش را به خرید سلاح‌های آمریکایی ترغیب می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دولت بایدن عملیات‌های به اصطلاح «آزادی ناوبری» را در دریاهای جنوبی و شرقی چین افزایش داده و در جبهه سیاسی هم تلاش کرده اتحاد بزرگ جدیدی را برای مهار چین تشکیل دهد.

پکن این اقدامات را محکوم و آمریکا را به تلاش برای ایجاد هرج و مرج جهانی متهم کرده است.

پیشتر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه گفت این سازمان به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس