ازبکستان

وزارت خارجه ازبکستان با صدور بیانیه‌ای گزارشی را مبنی بر اینکه از آزمایشگاه‌های موجود در این کشور برای تولید سلاح‌های بیولوژیک استفاده می شود، تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ازبکستان ضمن صدور بیانیه‌ای گزارشی را مبنی بر اینکه از آزمایشگاه‌های موجود در این کشور برای تولید سلاح‌های بیولوژیک استفاده می‌شود، تکذیب و اعلام کرد که از آنها فقط در زمینه انجام مطالعات تشخیصی و تنها برای اهداف صلح آمیز استفاده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: اخیرا اظهارات بی اساس نسبت به ازبکستان در مورد همکاری‌های این جمهوری با کشورهای غربی در حوزه ایمنی زیستی که برای کشورهای نزدیک خطری ایجاد می‌کند، زیادتر شده است.  

وزارت امور خارجه ضمن تکذیب این شایعات تاکید کرد: این آزمایشگاه‌ها فقط جهت انجام مطالعات تشخیصی و تنها برای اهداف صلح آمیز اختصاص یافته است. علاوه بر این، ازبکستان عضویی از کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی، منع تولید و ذخیره سلاح بیولوژیک است.

وزارت امور خارجه ازبکستان در پایان این بیانیه عنوان کرد: لازم به ذکر است که هرگونه اظهارات بی‌اساس نسبت به ازبکستان تشنجی در روابط دوجانبه ایجاد و مهم‌تر از همه به دیالوگ بین دولتی لطمه وارد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس