بشار جعفری

معاون وزیر خارجه سوریه اظهارات پدرخوانده مافیای ترکیه درباره قاچاق سلاح به سوریه برای کمک به گروه تروریستی جبهه النصره را تایید کرد.

به گزارش مشرق، بشار جعفری معاون وزیر خارجه سوریه در گفتگو با دویچه وله ترکی درباره ادعاهای سدات پکر، پدرخوانده مافیای ترکیه که گفته بود، مقامات امنیتی ترکیه در سال ۲۰۱۴ در قالب کمکهای انساندوستانه به ترکمانهای سوریه، اقدام به قاچاق سلاح به سوریه و کمک تسلیحاتی به جبهه النصره می کردند، گفت: ما سالها پیش اسناد این کمکها را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده بودیم.

وی افزود:  ما بیش از ۱۰۸ سند محرمانه از سو استفاده دولت اردوغان از وضعیت سوریه و کمک تسلیحاتی به تروریستهای النصره را به شورای امنیت سازمان ملل، دبیرخانه عمومی و کمیته های فرعی مبارزه با تروریسم سازمان ملل ارائه داده ایم. همه اظهارات مطرح شده از سوی سدات پکر درباره قاچاق سلاح به سوریه را تایید می کنم.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه همچنان که سدات پکر گفت، دولت ترکیه-همچنین برخی اعضای خانواده اردوغان- در سرقت منابع نفت و گاز و معادن و غلات سوریه نقش داشته اند، اظهار داشت: ما در سال های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ شاهد به سرقت رفتن منابع نفت و گازمان از سوی گروههای مختلف از جمله داعش و بلال اردوغان، فرزند اردوغان بودیم. چنین ادعاهایی در گذشته از سوی روسیه نیز تایید شده است.

جعفری درباره حملات صورت گرفته با گاز سارین در برخی مناطق سوریه نیز گفت: در سال ۲۰۱۳ از لیبی ۲ لیتر گاز سارین به استانبول آمده و توسط یکی از نیروهای سازمان اطلاعات ترکیه(میت) که اصلیتی سوری دارد از طریق استانبول به غازی عنتاپ و از آنجا به مرزهای سوریه منتقل شد که با مشایعت عناصر میت صورت می گرفت. این گازها به دست عناصر النصره رسید که در حلب موجب کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان غیر نظامی در حلب شد. البته که هدف از این عملیات، متهم کردن دولت سوریه به استفاده از مواد شیمیایی در جنگ بود.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه ترکیه در شمال سوریه سیاست "تُرک سازی" منطقه را دنبال می کند، اظهار داشت: ترکیه در مناطق شمالی و شمال غربی سوریه که خاک کشورمان را اشغال کرده، به سیاست ترک سازی غیر قابل قبول روی ‌آورده است. در آن منطقه، لیره ترکیه است، به جای پرچم سوریه پرچم ترکیه است، مدارس، خیابانها و میادین تغییر کرده اند و صنایع نساجی و مواد آن را سرقت کرده و به ترکیه برده اند که این موارد غیر قابل تحمل است.

سدات پکر پدر خوانده مافیای ترکیه که به امارات فرار کرده است، طی بیش از ۱۰ فایل ویدئویی که منتشر کرده به ابعاد فسار در بین دولتمردان ترکیه پرداخته که یکی از آنها اقدامات ترکیه درباره سوریه، لیبی و جمهوری آذربایجان بوده است. این ویدئوها بیش از ۱۰۰ میلیون بار در ترکیه دیده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    9 40
    حرفای رییس مافیا رو ببین کی داره تایید میکنه خخخ
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    10 5
    کسیکه به ملت خود اسلحه بکشد و خون ملت را برای حاکمیت چند روزه این دنیا بریزد سخنانش اعتباری ندارد
    • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      32 7
      کسی هم با تکیه بر مافیا و گروههای تروریستی حکمرانی و لشکر کشی خون مردم منطقه را بریزد عاقبت خوبی ندارد برای منطقه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    5 0
    سوریه؟؟؟؟!!!!
  • علی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    55 7
    شاید بعدها وابستگی اردوغان به صهیونیستها وسیا افشا بشود ولی خوبه الان این ویدیوها درباره فساد خانواده اردوغان ودارودسته اش دراختیارمردم قراربگیرد درافشای ماهیت وابسته وفاسد اردوغان که بصورت پیشران جریان عربی وعبری وغربی ازسوریه تا یمن راعمل می کندمفید باشد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 0
    این شخص بیان می کند که سازمان ملل این همه قدرت دارد پس چرا برای اخراج نیرو های تروریست امریکایی از سازمان ملل کمک نمی گیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس