اسرائیل

وزیر امور خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی خود با همتای صهیونیست خود درباره برقراری صلح در دوره قدرت کابینه جدید تل‌آویو ابراز امیدواری کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه عمان، امروز (پنجشنبه)، اعلام کرد که «بدر بن حمد بن حمود البوسعیدی» وزیر امور خارجه این کشوری تماسی از «یائیر لاپید» همتای عمانی خود دریافت کرده است.

طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت رسمی وزارت خارجه عمان، وزیر امور خارجه این کشور در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرده است که کابینه جدید تل‌آویو رویکرد صلح در پیش بگیرد و گام‌های ملموسی در جهت آرمان ملت فلسطین مبنی بر تشکیل کشور مستقل برای فلسطینیان به پایختی قدس بردارد.

بر اساس این بیانیه بدر بن حمد البوسعیدی همچنین بر اصول مبتنی بر صلح سیاست‌های کشور عمان بار دیگر در این تماس تأکید کرده است.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی هنوز بیانیه‌ای در ارتباط با جزئیات این تماس صادر نکرده است.

این اولین تماس تلفنی علنی میان بدر البوسعیدی و یائیر لاپید وزیر امور خارجه جدید رژیم صهیونیستی است که قرار است تا دو سال دیگر سمت نخست‌وزیر را در فلسطین اشغالی به دست بگیرد.

کابینه جدید رژیم صهیونیستی پس از کش و قوس‌های فراوان یکشنبه‌ شب هفته گذشته (۳۰ خرداد ماه) از کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) رأی اعتماد گرفت و مقرر شد «نفتالی بنت» منصب نخست‌وزیری این رژیم را در اختیار بگیرد.

بنت قرار است به مدت دو سال نخست‌وزیر شود و پس از او، در خرداد ۱۴۰۲ یائیر لاپید از حزب «یش عتید» نخست‌وزیری را در سرزمین‌های اشغالی برعهده بگیرد؛ البته به شرطی که کابینه فعلی بتواند با توجه به ائتلاف احزاب مختلف و بعضا متضاد دوام بیاورد.

با بر سر کار آمدن کابینه جدید در فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو»   پس از دوازده سال از ریاست کابینه رژیم صهیونیستی کنار گذاشته شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس