کد خبر 1237110
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
اتحادیه اروپا

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر ضرورت اتخاذ تدابیری هماهنگ و قاطع، از جمله با استفاده از اعمال تحریم‌های اقتصادی، برای پاسخ‌گویی به ادامه اقدامات "تهاجمی، غیرقانونی و مخرب" از سوی روسیه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان نخستین روز نشست خود در بروکسل به کمیسیون اروپایی پیشنهاد کردند تا تدابیر احتمالی از جمله اعمال تحریم‌های اقتصادی برای پاسخ‌گویی به هر نوع اقدام احتمالی از سوی روسیه، در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید:

تلاش سران آلمان و فرانسه برای بهبود روابط اروپا و روسیه

در پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست سران بروکسل در این باره آمده است: «شورای رهبران اتحادیه اروپا بر ضرورت پاسخ هماهنگ و قاطع این سازمان و کشورهای عضو آن به هر نوع اقدام شرورانه، غیرقانونی و مخرب از سوی روسیه که در آینده تکرار شود، تأکید داشته و در این راستا باید تدابیر لازم، از جمله استفاده از کلیه امکانات اتحادیه اروپا، مانند اعمال تحریم‌های اقتصادی، اتخاذ شود.»

ضمن اینکه بسیاری از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پیشنهاد صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه در خصوص برگزاری نشست سرانی با حضور "ولادیمیر پوتین" مخالفت کرده‌اند.

پیش از این، "جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا گفته بود که در راهکار سیاست خارجی جدید این سازمان در روابط با روسیه، دو عامل بازدارنگی و همکاری بطور همزمان مورد توجه قرار گرفته است.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این مسئله اعلام کرد که استراتژی جدید اتحادیه اروپا در روابط با روسیه "عقب نگهدارنده، بازدارنده و تنش‌زا" بوده و گویای ظهور منطق قرون وسطایی در قاره اروپاست و چنین برخوردی، نه از سوی یک کشور و نه سازمانی متحد کننده کشورها، در قرن 21 مناسب و سازنده نیست. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس