کد خبر 1237113
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مکه

شب گذشته متولیان مسجدالحرام در کنار غبارروبی پرده خانه خدا، به صورت سنتی اقدام به شست‌وشوی اطراف کعبه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 0
    حیف خانه خدا نیست تو عربستان پیش این آل فهد آل سعود لعین باشد.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 2
      در صحبت های شما عقده و کینه مشهود است
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 0
      کی به حجاج که مهمان خانه خدا بودند تجاوز کرد دهه 60 کی به نوجوان کم سن سال رحم نکرد تو فرودگاه جده کی رو جسد حجاج راه رفت که زیر پا بودند شما از حیوان پست ترید.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 3
    این شیعه رافضی است که به اسلام ضربه میزند به اصحاب (رض) و همسران پیامبر (ص) توهین و فحاشی میکند و بدعت های در اذان و وضو و نماز بوجود آورد
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 1
      لعنت به بن سلمانت.من بخدا نه از حکومتم نه دو آتشه فقط بیزارم از شما عربستانی ها.یعنی بیشتر مردم متنفرند از حکومت سعودی وبعضی مردمتون.
    • سید IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      فحش و توهین و ناسزا گفتن به اصحاب پیامبر و همسر پیامبر کار بسیار ناپسندی و غیر انسانی است و موجب کدورت و ناراحتی عزیزان اهل سنت میگردد. اما بدعت ها و تغییر سنت پیامبر ( صل الله علیه و آله و سلم) از زمان خلیفه دوم جناب ابوبکر آغاز شد همان موقع که از نحوه احترام اسرا خوشش آمد و دستور داد آنطور نماز اقامه گردد در موضوع وضو هم که در مفهوم آيه 6 از سوره مائده: «فاغسلوا وجوهكم و ايديكم الي المرافق و امسحوا برءوسكم و ارجلكم الي الكعبين» سوال كردند و اين كه چرا با وجود آياتي بدين صراحت، مسلمانان در گرفتن وضو تا اين اندازه اختلاف نظر دارند. اين سوال زمينه نگارش مقاله حاضر را فراهم كرد كه نتايج زير حاصل اين تحقيق است: اعراب «ارجلكم» از ديدگاه نحوي با استدلال به نقد كشيده شده و ممتنع بودن عطف «ارجلكم» بر «وجوهكم» با ادله فراوان از قرآن و ادب عربي به اثبات رسيده است. همچنين، نگاه تازه اي به «الي المرافق» در آيات بالا شده است. دو واژه «اغسلوا» و «امسحوا» از زواياي محتلف بررسي شده و نظر كساني كه دو واژه را مترادف مي دانند رد شده است. علاوه بر آن، اثبات شده كه شستن پاها به جاي مسح به دلايل متعدد با سياق قرآن در تضاد است و تنها تعصب، موجب خطا در فهم آيات شده است. ضمن اين كه انتساب مسح كفش ها به جاي پاها به پيامبر - صلي اله عليه وآله و سلم - با استدلال رد شده است. قواعد نحوي به هيچ عنوان شستن را به جاي مسح تاييد نمي كند. بنابراين انتساب شستن پاها به پيامبر - صلي اله عليه و آله و سلم - و اين كه جبرئيل مسح را نازل كرده ولي سنت آن حضرت شستن پاها بوده، كاملا بي اساس است. متاسفانه لجاجت و سر سختی علمای اهل تسنن باعث شده اصلاح این امر غیر ممکن بنظر برسد
    • سید IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      7 0
      شما در اول جمله ای که گفتی به شیعیان توهین کردی و شیعیان رو رافضی دانستی!! این چه منطقی است که شما ها دارید؟ چرا هر کسی که افکاری غیر از شما دارد را رافضی و تکفیر میکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس