کد خبر 1237429
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

به گزارش مشرق وحید عظیم نیا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

این خبر را با دقت چند بار بخوانید: «عالی‌ترین مقام ایران واکسن ایرانی تزریق کرد». «واکسن ایرانی». ساخت ایران . اما «ایرانی» بودن آن چرا مهم است؟

ابوبکر محمد بن زکریای رازی نخستین پزشک ایرانی تفاوت «سرخک» و «آبله» را نوشته بود اما کشف واکسن «آبله» در پایان سده ۱۸ دقیقاً سال ۱۷۹۶ میلادی به نام «ادوارد جنر» پزشک انگلیسی ثبت شد.

سَدهٔ ۱۸ یعنی بین سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلادی به دلیل اکتشاف‌های نو، سده روشنگری نام گرفت و در این سده، سررشته پول و سرمایه و قدرت علمی دست بورژوازی افتاد؛ طبقه‌نوپای مرفه که با به کارگرفتن دیگران ثروتمند می‌شد.

تمدن بورژوازی از همان زمان با پشرفت‌های گسترده در زمینه‌های علمی، فنی، فکری و کلاً امور مادی زندگی، استعمار کشورها و بهره‌کشی از دیگر ملت‌ها و به عبارت بهتر «جنایت علیه انسان» را آغاز کرد.

طلایه‌داران عصر روشنگری در گفته‌ها و نوشته‌های خود به ناروا و به دروغ به جهانیان باوراندند که جهان آن‌سوی مرزهای اروپا (وبعدها آمریکا) از مردمی وحشی تشکیل شده و تنها اروپاست که در بردارندهٔ بالاترین! تمدن‌هاست و شایستگی دارد به همه امور جهان چیره‌گی یابد.

این توطئه به سه طریق انجام می‌شد: ۱. سکوت در برابر شکوه و عظمت تمدن‌های غیراروپایی،۲. وارونه جلوه دادن ارزش‌های دیگر تمدن‌ها و ۳. وانمود کردن این گزاره به جهانیان که «دورشدن از سُنت‌ها و عادات کهنه»! اروپا را از دیگران برتر کرده است نه لزوماً دست‌یابی به دانش و فن و کارشناسی!

با همین توطئه سوم، دیگر ملت‌ها را از دست‌یابی به دانش منع و راه پیشرفت‌ آن‌ها را دورانداختن هویت و فرهنگ و سنت معرفی می‌کردند! شوربختانه در آغاز اوج استعمار بورژوازی، نخستین سفرای ایران در اروپا مانند عسگرخان رومی، میرزا ابوالحسن خان ایلچی و میرزاصالح شیرازی فراماسون شدند و واقعیت ماجرا را به مردم خودشان نگفتند که راه سعادت ملت از «دانش بومی» می‌گذرد نه «وابسته شدن به دیگر ملت‌ها».

متأسفانه این پیروی کورکورانه از غرب از حدود ۲۰۰ سال قبل عامل بدبختی و تیره‌روزی این ملت بوده و سعادت و رفاه ایران مستلزم کَندن ریشه این فکر نکبت است.

ساخت واکسن «ایرانی» کرونا، نشانه بزرگ ابطال توطئه غرب است و نشان داد می‌شود ضمن حفظ فرهنگ‌ و هویت و اعتقاد «پیشرفت» هم کرد و ای بسا، معتقدان به ظرفیت‌های داخلی، عاملان توسعه و پیشرفت این کشور هستند، که هستند.

باید به تمدن نوین اسلامی اعتقاد داشت و برای توسعه آن تلاش کرد. «واکسن ایرانی» و حامی اصلی آن که امروز تزریق کرد، نشان داد در مسیر این تمدن هستیم؛ ان‌شاءالله.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • احمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    26 1
    درود بر ایران و ایرانی و دانشمندانش و فرهنگش و تمدنش . درود بر شما و متن زیبایتان
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    آقای وحید عظیم نیا به شما تعظیم می کنم بخاطر ذهن روشن و خوشفکری تان . این نوع نگاه این روزها که همه همان چرندیات 300 شبکه ماهواره ای را کورکورانه قبول و تکرار می کنند کمیاب است. مثلا عده ای ریشه عقب ماندگی ایران را دین و مذهب می دانند! لابد در زمان شاه که حکومت بی دین بود ایران خیلی پیشرفته بود و حالا که حکومت دینی شده ما پسرفت کردیم! اونموقع در اون حکومت ضددینی کاباره و عرق فروشی و دیسکو و جینگولی خانه داشتیم و سیم خاردار و گلوله خمپاره (ساده ترین مهمات) را کشتی کشتی از اسرائیل وارد می کردیم . حالا ماهواره بر و زیردریایی و ناوجنگی می سازیم و در چند رشته علمی جزو 10 کشور سرآمد دنیا هستیم. البته برای عده زیادی اینها هیچ اهمیتی ندارد و هدفشان در زندگی مرغ خوردن است! افسوس که دشمن با تبلیغات پرفشار هر دروغی را توی حلق جماعت ساده لوح و کم سواد فرو می کند.
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 16
    لطفا از این توهم بیرون شوید؛ زیرا همه انسانها بنده خدا هستند ایرانی وغیر ایرانی هم ندارد
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      2 1
      اگر ایرانی بودن مهم نیست چرا از شروط تصدی پست های مهم در جمهوری اسلامی ایرانی بودن است !؟ درضمن اگر برای شما مهم نییست لطفا هر چه سریع تر گم خود را از ایران گم کنید
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      3 0
      بله انسانها در پیشگاه خداوند یکی هستن ، ولی در دنیا در جوامع انسانی هویت های جمعی که هویت ملی که یک ملت و کشور براساس ان شکل می گیرد مهم است و اگر هویت ملی تضعیف شود آن ملت و کشور نابود می شود
    • RO ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      3 0
      مطلبو نگرفتی میگه عبارت«ایرانی» روی یک کالا یا علم میتونه به معتبری برچسب«اروپایی» و یا حتی بهتر از اون باشه
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      1 1
      جدی؟
  • FR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    14 0
    .....هنوز متاسفانه رسما از غربگرایان بعنوان روشنفکر نام میبریم ! در صورتیکه در خود غرب روشنفکران واقعی از این تفکر عبور کرده اند و مجددا در راه بدست آوردن هویت خود از راه سنت ها هستند
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    چون کشورها با حب وطن است که آباد می شوند به فرموده مولا امیرالمومنین اگر حب وطن نباشد نه وطن آباد می شود بلکه بی وطنی و وطن فروشی رواج یافته و وطن ویران می شود
  • پیرمرد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 14
    چه اهمیتی داره؟برای آمریکایی هم آمریکایی بودن مهمه.
    • عزت IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 0
      مطلب همینه دیگه، برای هر کسی وطنش مهم است، برای ما هم ایران و ایرانی بودن مهم است
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    با سلام در دانشگاه جوانان علاقمند به رشته های انسانی از جمله علوم سیاسی با مجموعه بحث های متنوعی روبرو می شوند که فی ازجمله آنها را بنام علم و علمی ارائه می دهند و جوانان معصوم ما ناچارند آنها را یاد گرفته و ذهن خلاق خود را با آنها سویچ کنند. مقاله حاضر یک نگاه نافذ و بین رشته ای در افشای ابعاد فریبکارانه و غیر علمی بودن برخی نظریات غربیان دارد. این مقاله کوتاه قابل تحسین است و بایستی انگیزه ای برای نقادی گفته های غربی ها در کشور مانند دکتر رحیم ازغدی پور و دکتر حسن عباسی شکل داده شود.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    کارت ملی ما رو هم بدبد لطفا
  • عزت IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    این جمله را هر که گفته خوب گفته: وطن را وطن پرستان می سازند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس