چرا رهبر انقلاب واکسن ایرانی زدند؟

رهبر معظم انقلاب صبح دیروز دوز اول واکسن «کوو ایران برکت» را دریافت و تاکید کردند:‌ باید این افتخار ملی (تولید واکسن ایرانی) را پاس بداریم.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب صبح دیروز دوز اول واکسن «کوو ایران برکت» را دریافت و تاکید کردند:‌ باید این افتخار ملی (تولید واکسن ایرانی) را پاس بداریم. تولید واکسن ایرانی که بتواند در برابر ویروس منحوس کرونا کارایی داشته و هموطنان را به دور از نیاز به واکسن‌های خارجی در برابر این بیماری ایمن کند، از چند ماه گذشته آغاز شده بود. درحال‌حاضر ۶واکسن در مراحل اخذ مجوز قرار دارند که البته واکسن کووبرکت ایران که از سوی ستاد اجرایی فرمان امام راحل(ره) ساخته شده، توانسته است مجوز مصرف اضطراری را دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

زبان بدن رهبر انقلاب در زمان واکسیناسیون

اما مهم‌ترین خبر این است که حالا رهبر معظم انقلاب هم به دستاوردهای جوانان دانشمند ایرانی اعتماد کرده و واکسن ایرانی را تزریق کرده‌اند. چند روز قبل نیز دکتر علیرضا مرندی، رییس فرهنگستان علوم پزشکی این خبر را داده و گفته بود که رهبر معظم انقلاب در روزهای آینده واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد.

ببینید:

فیلم/ واکنش روحانی به دریافت واکسن ایرانی توسط رهبر انقلاب

وی در سخنانی اظهار داشته بود: رهبر معظم انقلاب دو شرط مهم برای تزریق واکسن داشتند؛ نخست آنکه واکسیناسیون ایشان خارج از نوبت انجام نگیرد. دوم اینکه فقط واکسن ایرانی استفاده خواهند کرد. اما واکسیناسیون رهبر معظم انقلاب که صبح دیروز انجام شد واکنش‌های بسیاری به‌دنبال داشت. کاربران بسیاری این امر را افتخاری برای جامعه مسلمانان جهان و ایرانیان دانستند. از سوی دیگر، رسانه‌های معاند و کاربران ضدانقلاب و سلطنت‌طلب هم که توان دیدن این افتخار بزرگ را نداشتند، شروع به تخریب و شایعه‌پراکنی کردند. این در حالی است که تاکنون هیچ‌یک از کشورهای اسلامی حتی در مرحله تولید واکسن کرونا هم قدم نگذاشته‌اند و واکسن‌های مورد استفاده آن‌ها نیز واکسن‌های تولید کشورهای غربی بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز (جمعه ۴تیرماه) دوز اول واکسن «کووایران برکت» را دریافت کردند. این واکسن که محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان ایرانی است، به‌تازگی مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرد و ایران به یکی از ۶کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل شد.

ببینید:

فیلم/ دستور رهبر انقلاب به وزیر بهداشت

رهبر انقلاب اسلامی پس از تزریق واکسن، با تشکر از همه دست‌اندرکارانی که با دانش، تجربه و کوشش علمی و عملی خود کشور را از این افتخار ملی برخوردار کردند، گفتند: از وزیر محترم و همه مجموعه بهداشتی و درمانی کشور، از آقای مخبر و همکاران‌شان که در این قضیه نیز همچون مسائل دیگر با دلسوزی، علاقه‌مندی، ابتکار و توانایی ظاهر شدند و از آقایان دکتر مرندی و دکتر سجادی به‌دلیل مراقبت‌های همیشگی از وضع سلامتی بنده، صمیمانه تشکر می‌کنم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اصرارهایی که از چندماه قبل برای تزریق واکسن به ایشان وجود داشت، خاطرنشان کردند: من اولا مایل نبودم از واکسن غیرایرانی استفاده کنم؛ بنابراین گفتم منتظر واکسن ایرانی می‌مانم؛ چراکه باید این افتخار ملی را پاس بداریم و تا وقتی امکان پیشگیری و علاج در داخل وجود دارد، چرا از آن استفاده نکنیم؟

ایشان افزودند: البته وقتی نیاز باشد، استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی نیز ایرادی ندارد اما باید به واکسن ایرانی احترام بگذاریم و از همه دانشمندان جوان، پرتلاش و فعال در تولید این واکسن و سایر مراکزی که در کشور مشغول تولید واکسن هستند، تشکر کنیم.

تزریق واکسن در نوبت طبیعی

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: علاوه بر اصرار به استفاده از واکسن ایرانی، تاکید داشتم که دریافت واکسن در نوبت طبیعی خود انجام شود که امروز بحمدالله افراد بالای ۸۰سال و هم‌سن بنده، اغلب واکسن را دریافت کرده‌اند.

ایشان همچنین بر ضرورت ثبت اسناد علمی و انتشار مقالات مربوط به واکسن تاکید کردند و افزودند: در کنار تولید قوی، سریع و بهنگام واکسن، اسناد و مقالات علمی آن را نیز برای آگاهی دنیا از کار بزرگ خود آماده و منتشر کنید.

در ادامه آقای دکتر نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با تشکر از حمایت‌های رهبر انقلاب، به مدیریت خوب پیک چهارم کرونا در کشور در مقایسه با کشورهای دیگر و ثبت مدل درمان ایرانی اشاره کرد و گفت: درخصوص واکسن، از ابتدا برای خرید و همچنین انتقال دانش فنی اقدامات خوبی انجام شد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز علاوه بر واکسن در تامین ماسک و دستگاه اکسیژن‌ساز همکاری بسیار مناسبی انجام داد.

بیشتر بخوانید:

اولین رهبر جهان اسلام که واکسن بومی زد

دکتر نمکی با اشاره به رسوا شدن آمریکایی‌ها در ادعای نبود محدودیت در انتقال تجهیزات و دارو به ایران گفت: پس از آنکه ما مجوز واکسن صادر کردیم، رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد امکان انتقال واکسن به ایران وجود دارد که نشان داد حرف‌های قبلی آن‌ها دروغ بوده است.

وزیر بهداشت گفت: تا پایان مرداد گروه‌های آسیب‌پذیر، بیماران صعب‌العلاج و افراد بالای ۶۰سال واکسن دریافت خواهند کرد و پس از آن دانش‌آموزان و عوامل مدارس در نوبت تزریق قرار می‌گیرند. دکتر نمکی همچنین از فعالیت یک گروه ویژه برای ثبت مستندات علمی واکسن‌های مختلفی که در کشور در حال تولید هستند و ارائه این مستندات به سازمان‌های جهانی خبر داد.

وی درباره رعایت‌های لازم پس از تزریق واکسن نیز گفت: همچنان باید از ماسک استفاده شود، چراکه واکسن احتمال بیماری سخت را پایین می‌آورد اما همچنان احتمال ابتلا وجود دارد.

همچنین آقای مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز تزریق واکسن به رهبر انقلاب اسلامی را اتفاقی منحصربه‌فرد و ترجمه عملی اعتمادبه‌نفس داخلی و اتکا به جوانان و تلاش‌های بیش از ۲۰۰جوان متخصص با میانگین سنی زیر ۳۰سال دانست. مخبر با اشاره به تلاش‌های محققان شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید انبوه ونتیلاتور و داروهایی مانند رمدیسیور، گفت: تا پایان شهریور بخش عمده‌ای از نیاز کشور به واکسن تامین خواهد شد.

واکنش کاربران به تزریق واکسن ایرانی

واکسیناسیون رهبر معظم انقلاب با یکی از واکسن‌های تولیدشده ازسوی جوانان و دانشمندان ایرانی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی نیز داشت. بسیاری از رسانه‌های منطقه و جهان تنها دقایقی بعد از انتشار این خبر اقدام به بازنشر آن کردند؛ البته بیشتر این رسانه‌ها در گزارش‌های خود سعی کردند به شیوه‌های قدیمی خود ذهن مخاطبان را از این دستاورد بزرگ منحرف کرده و اقدام به شائبه‌افکنی کنند. این در حالی است که کاربران فضای مجازی نگاه جزئی‌تری به این مساله داشتند؛

چه آنکه یک کاربر خانم عراقی در توییتر خود این اقدام را افتخاری برای جهان اسلام دانست و نوشت: «ایران تنها کشور اسلامی است که واکسن کرونا را ساخته است. همه مسلمانان به آن افتخار کنند چون افتخار اسلام است.»

اما در کشور نیز رستم قاسمی، وزیر سابق نفت هم در توییتی نوشت: «مقام معظم رهبری واکسن ایرانی زدند تا به همه مسوولان بار دیگر گوشزد کنند که راه برون‌رفت از مشکلات اعتماد به داخل و نخبگان ایرانی است نه دست دراز کردن به‌سوی غربی که تمدن و علمش را از ما گرفته است.»

حجت نیکی‌ملکی، رییس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در توییتی نوشت: «خبر خوب؛ خبر افتخار. رهبر عزیز انقلاب به دانشمندان جوان کشورمان اعتماد کردند و واکسن ایرانی برکت را تزریق کردند. افتخاری برای تیم تولید واکسن برکت. از رهبر عزیز که بزرگ‌ترین پشتیبان و حامی پیشرفت کشور از طریق توسعه علم و فناوری هستند برای این اعتماد سپاسگزاریم.»

حجت‌الاسلام کازرونی هم کاربر دیگری بود که با اشاره به تزریق واکسن کرونای ایرانی ازسوی رهبر انقلاب در توییتی نوشت: «با افتخار ایرانی در آن نگاه و مشت و بازویت هزار حرف دارد بر وطن‌فروشان مدعی.»

علی بهادری جهرمی هم در توییتی نوشت: «رهبر انقلاب حمایت از تولید ملی و اعتماد به دانشمندان ایرانی را در عمل به مسوولان و مردم نشان دادند.»

منبع: صبح نو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    فدای نگاه و رفتار آقا که پر از حرف هست. الحمدلله
  • ح ر IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 3
    این که کشورهای اسلامی را با ایران کهن و متمدن صاحب اصلی بسیاری از علوم و فنون مقایسه می کنید اصلا کار درستی نیست
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      3 1
      سکوت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس