کد خبر 1237765
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
اعتراض

مردم رام‌الله در اعتراض به ترور نزار بنات، فعال فلسطینی به‌دست سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان، خواستار برکناری محمود عباس، رئیس این تشکیلات شدند.

به گزارش مشرق، هزاران نفر از مردم فلسطین در شهر «رام‌الله»، مقر اصلی تشکیلات خودگردان فلسطین، در اعتراض به ترور «نزار بنات»، فعال سیاسی فلسطینی به‌دست سرویس امنیتی این تشکیلات به خیابان آمده و شعارهایی ضد تشکیلات و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سر دادند.

مردم این شهر یکپارچه سقوط نظام محمود عباس را می‌خواستند و شعار «الشعب یرید اسقاط النظام» (ملت خواهان سقوط نظام است) را تکرار می‌کردند.

یکی از معترضان فلسطینی با بالا بردن پلاکاردی ترورهای پیشینی را که تشکیلات خودگردان انجام داده بود یادآوری کرد، در این پلاکارد نوشته شده بود «محمد رداد» در سال ۲۰۰۷، «مجد البرغوثی» در سال ۲۰۰۸، «باسل الاعرج» در سال ۲۰۱۶ و «نزار بنات» در سال ۲۰۲۱ ترور شدند، این هدیه نظام به ملت است.

در این میان «قبس بنات»، دختر نزار بنات نیز مراسم عزای پدرش را ترک کرد و در اقدامی نمادین دوربین پدرش را برداشته و به میان مردم رفت.

ترور این فعال فلسطینی در بامداد روز پنج‌شنبه گذشته موجی از اعتراضات فراوان را در میان مردم فلسطین به راه انداخت. گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین نیز در این خصوص واکنش نشان دادند و خواستار مجازات عاملان آن شدند.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نیز در گفت‌وگوی تلفنی با همسر نزار بنات تأکید کرد که این جنایت تعدی به همه ملی‌گرایان و آزادگان فلسطینی و تمامی کسانی بود که علیه فساد مبارزه و از راهکار مقاومت حمایت می‌کنند. اسماعیل هنیه بر ضرورت پیگیری این قضیه و بازخواست و مجازات تمامی کسانی که در این جنایت دست داشته‌اند، تأکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس