۴۰ درصد کارآفرینان و تسهیل‌گران بنیاد برکت را زنان و دختران تشکیل می‎‌دهند

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از کسب و کارهای خانوادگی حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: در قالب طرح حمایتی و اشتغال‌زایی برکت، از کسب و کارهای خانوادگی به شکل ویژه و به منظور راه‌اندازی و پایدارسازی حمایت می‌شود.

مرتضی نیازی خاطرنشان کرد: این طرح حمایتی شامل کسب و کارهایی می‌شود که حداقل ۵۰ درصد از سهام‌داران یا صاحبان آن را اعضای یک خانواده تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید:

بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق روستایی

وی با اشاره به تفاوت‌های میان کسب و کارهای خانوادگی با خانگی گفت: کسب و کارهای خانگی معمولاً کوچک هستند و قابلیت اجرا در منازل و محیط‌های کوچک را دارند اما کسب و کارهای خانوادگی شامل همه مشاغل از کوچک تا بزرگ می‌شوند.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت خاطرنشان کرد: طرح حمایتی اشتغال‌زایی بنیاد برکت از کسب و کارهای خانوادگی برای اولین‌بار در سال جاری و به صورت پایلوت در شهرستان گرمسار استان سمنان برگزار می‌شود و در صورت موفقیت، قابلیت عملیاتی شدن در مناطق دیگر کشور را هم دارد.

نیازی در تشریح جزئیات این طرح حمایتی اظهار داشت: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به ارائه خدمات منتورینگ و مشاوره رایگان برای صاحبان کسب و کارهای خانوادگی می‌کند و از شروع کسب و کار تا رسیدگی به پایداری و ثبات، به شکل مستمر در کنار آنها می‌ماند. در واقع، کارآفرین با حفظ استقلال خود از خدمات و اعتبارات بنیاد برکت استفاده می‌کند.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، بوم کسب و کار، مالی و مالیاتی، بازاریابی و فروش، دیجیتال مارکتینگ، ساختارسازی و سازماندهی، تیم‌سازی و منابع انسانی، مطالعه بازار، تأمین مالی و مجوزها و حقوقی از جمله سرفصل‌های آموزشی و مشاوره‌ای است که در طرح حمایتی اشتغال‌زایی برکت به صاحبان کسب و کارهای خانوادگی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح شامل کسب و کارهایی می‌شود که نیازمند تسهیلات و حمایت‌های مالی نیستند و فقط به دریافت مشاوره‌ها و آموزش‌های لازم جهت راه‌اندازی پایداری و به ثبات رسیدن کسب و کارشان علاقه‌مند هستند.

نیازی درباره اهداف برگزاری طرح حمایتی اشتغال‌زایی برکت نیز توضیح داد: خانوادگی بودن یک کسب و کار نوعی مزیت برای آن محسوب می‌شود اما بسیاری از این کسب و کارها پس از مدتی فعالیت تعطیل می‌شوند و طرح‌حمایتی اشتغال زایی برکت به منظور کمک در استمرار و پایداری این مشاغل اجرا می‌شود.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت مدت این طرح را ۶ ماه اعلام و یادآور شد: علاقه‌مندان و دارندگان کسب و کارهای خانوادگی می‌توانند در طرح حمایتی اشتغال‌زایی برکت شرکت و از امکانات و خدمات پیش‌بینی شده در این طرح بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    ما یک مجوز مشاغل خانگی می‌خواستیم بعد از یک سال سر دواندن، دیگه منصرف شدیم، حالا خانوادگی اش پیشکش! به قول آقای جلیلی مملکت با نمایش درست نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس