بلومبرگ: آمریکا سفرهای هوایی به بلاروس را محدود می کند

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد که بعد از حادثه رایان ایر، آمریکا در حال اجرای گام هایی برای محدود کردن سفرهای هوایی به بلاروس است.

به گزارش مشرق، بلومبرگ  نوشت: وزارت حمل و نقل ایالات متحده قرار است در واکنش به حادثه رایان ایر گام هایی را برای محدود کردن سفر هوایی به بلاروس بردارد.

به نوشته بلومبرگ، وزارت حمل و نقل محدودیت های هوایی به بلاروس را سه شنبه (به وقت محلی) اعلام می کند.

در اوایل خرداد ماه مقام‌های بلاروس هواپیمای مسافربری "رایان ایر" متعلق به ایرلند را که از آتن عازم لیتوانی بود، به ظن وجود بمب داخل هواپیما وادار به فرود اضطراری کردند اما اشکار شد که رامان پراتاسویچ روزنامه‌نگار مخالف را که در این پرواز حضور داشت، بازداشت کردند.

این اقدام با محکومیت اروپا و آمریکا روبرو شده است.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا پس از به زمین نشاندن هواپیمای مسافربری رایان ایر توسط بلاروس و دستگیری یکی از مخالفان دولت این کشور تحریم هایی را علیه این کشور شرق اروپا اعمال کردند.

وزارت امور خارجه بلاروس نیز در واکنش به مواضع ایالات متحده با محکوم کردن تحریم های جدید آمریکا در راس اردوگاه غرب علیه بلاروس اعلام کرد که تحریم های کشورهای غربی، تاثیر مورد انتظار آنها را نخواهد داشت.   

در بیانیه وزارت خارجه بلاروس گفته شده است: دولت بلاروس از توانایی برای دفاع از اتباع و مراکز اقتصادی خود برخوردار است و تحریم ها و محدودیت های اعمال شده تاثیر مطلوب برای سفارش دهندگان این اقدامات را نخواهد داشت. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس