مخالفت چین با استفاده از ابزار سیاسی تحریم توسط آمریکایی‌ها

سفیر چین در تهران گفت: با اشاره به خروج آمریکا از برجام و روند مذاکرات پیش‌رو در وین گفت: کاخ سفید با استفاده از ابزار سیاسی و اقتصادی در امور داخلی کشورها دخالت و آنها را نیز تحریم می‌کند.

به گزارش مشرق، «چانگ هوآ» سفیر چین در تهران با سیداحسان خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس این گزارش، خاندوزی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و چین بر اهمیت تداوم روابط مثبت و رو به رشد تهران و پکن در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: روابط دوستانه و پایدار دو کشور پشتوانه محکمی برای ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی ایران و چین است.

وی همچنین بر آمادگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت برقراری روابط با همتایان خود در پارلمان چین به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی مورد نیاز برای همکاری‌های عملیاتی دو کشور تأکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر ضرورت مشارکت بیشتر در اجرای برنامه جامع راهبردی ایران و چین و لزوم تقویت همکاری‌های پارلمانی برای تسهیل روندها و فرآیندهای اجرایی شدن سند ۲۵ ساله، تصریح کرد: تا به امروز گام مهمی در اجرای این سند برداشته نشده است. امیدواریم در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران شاهد ارتقاء در روابط فی‌مابین باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان این دیدار با اشاره به تأثیر تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا در کاهش سطح مراودات اقتصادی دو کشور بیان داشت: پاسخ عملی ایران و چین در بی اثر کردن فشار حداکثری آمریکا این است که بتوانیم ظرف سال‌های آینده حجم مبادلات تجاری فی‌مابین را به دو برابر شرایط فعلی برسانیم.

همچنین «چانگ هوآ»، سفیر چین در تهران نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های ایران و چین، تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور را عامل تحکیم روابط و پیوندهای فی‌مابین دانست.

سفیر چین در تهران در ادامه با اشاره به پنجاهمین سالگرد روابط بین ایران و چین بر راهبردی بودن روابط دو کشور تأکید کرد و افزود: دولت چین از توسعه و تقویت روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و روند مذاکرات پیش‌رو در وین گفت: کاخ سفید با استفاده از ابزار سیاسی و اقتصادی در امور داخلی کشورها دخالت و آنها را نیز تحریم می‌کند. چین قاطعانه با این نوع رفتار مخالف بوده و آمریکا را عامل اصلی وضع موجود می‌دانیم.

سفیر چین در تهران، در پایان این دیدار بر لزوم اجرای برنامه جامع همکاری و تقویت روابط نهادهای مردمی از جمله مجالس دو کشور تأکید کرد.

گفتنی است، در این دیدار ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز حضور داشت و با سفیر چین در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و پارلمانی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس