کد خبر 1239935
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
پرچم اوکراین نمایه

وزیر امور خارجه اوکراین در پاسخ به سخنان رئیس جمهور روسیه مدعی شد: پوتین آرزو دارد درباره مسائل اوکراین در روسیه تصمیم گیری شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت روسیه و اوکراین دو کشور جدای از هم  هستند.

بیشتر بخوانید:

آزمایش سامانه‌های متنوع موشکی روسیه همزمان با تحرکات آمریکا در دریای سیاه

وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که روسیه و اوکراین را یک ملت خوانده بود، مدعی شد: اوکراین و روسیه دو کشور جداگانه هستند. روسیه در سال ۲۰۱۴ به اوکراین حمله کرد، هزاران نفر را کشت و سرزمین‌های ما را به اشغال خود درآورد، اگر مسکو این کارها را نمی‌کرد می‌توانستیم تنها همسایگان خوبی برای هم باشیم.

کولبا مدعی شد: مسئول کامل تفرقه  بین ملت‌ ما  و روسیه،  پوتین است که تجاوز را آغاز کرد. 

او همچنین ادعا کرد: پوتین آرزو دارد درباره مسائل اوکراین در روسیه تصمیم گیری شود.

روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک برنامه سالانه تلویزیونی مستقیم درباره اینکه چرا اوکراین در فهرست کشورهای غیردوست روسیه قرار نگرفته، گفت: فکر نمی‌کنم اوکراینی‌ها با روس‌ها دشمن باشند. او در سخنان خود روس‌ها و اوکراینی‌ها را  یک ملت خواند.

با شروع رزمایش نظامی اوکراین و آمریکا در دریای سیاه با عنوان «نسیم دریا»، روسیه سامانه‌های دفاع هوایی خود را در کریمه (در دریای سیاه) آزمایش و حدود ۲۰ هواپیمای جنگی، بالگرد، بمب افکن‌های Su-۲۴M و همچنین سامانه‌های موشکی زمین به هوا S-۴۰۰ و  پانتسیر «Pantsir» را در دریای سیاه مستقر کرده است.

نیروهای اوکراین از سال ۲۰۱۴ و بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه با جدایی طلبان طرفدار روسیه در منطقه دونتسک و لوگانسک واقع در شرق اوکراین می‌جنگند. کی‌یف، مسکو را به ارسال سلاح و نیرو برای تشدید بحران متهم می‌کند، اما مقامات روسیه به شدت این اتهامات را رد می‌کنند.

پس از کودتا در کی‌یف، پایتخت اوکراین در سال ۲۰۱۴، شهروندان منطقه دونباس از تأسیس دو جمهوری محبوب - جمهوری دونتسک و جمهوری لوگانسک خبر دادند. اوکراین با آغاز یک عملیات جنگی علیه آن‌ها در تلاش برای به دست آوردن دوباره کنترل منطقه به آن‌ها واکنش نشان داد. این تلاش بی نتیجه بود زیرا بسیاری از شهروندان منطقه که روس یا روسی زبان بودند داوطلب دفاع از دو جمهوری بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • mojtaba SE ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    4 4
    از سال 1941 ماه سپتامبر تا سال 1944 که همین اوکرائین در اشغال نازی آلمان بود .هرماه 30000 نفر سیستماتیک اعدام میشد و جمعا 5 میلیون در این منطقه کشته شدن و 3 میلیون مجروح و معلول ..تا سربازهای روسی اوایل سال 1944 کیف رو پس گرفتن ,و روسیه تا سال 1944 خودش 4 میلیون سرباز کشته داده بود ..و حالا این تشکر اوکرائین است ؟؟؟وقاحت رو باید از ملت اوکرئین یاد گرفت!!..ابر قدرت ایران باید یاد بگیره که برای فداکاریهاش هرگز توقع حتی تشکر هم نداشته باشه و سهل انگارانه و اخلاقی به دنیای سیاست نگاه نکنه.بلکه یا مسلط باشه یا توقع نداشته باشه پاینده رهبر عزیزم
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 2
      دقیقا درست گفتی. بر پدر فتنه گرهای آمریکایی لعنت. همه میدونن سر این فتنه ها به کجا میرسه.
    • CA ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 3
      اسکول جان از قحطی بزرگ اوکراین که باعث و بانی اش همین حکام شوروی بودن برامون بگو.
    • ش. AE ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      4 2
      خدا اموات شما را بیامرزد این اروپا و آمریکا همه جا تفرقه می‌اندازند تمام اوکراین و اوکراینی‌ها در روسیه و روس‌ها در اوکراین فامیل درجه یک و دو دارند خدا لعنت کنه این اروپا و آمریکا رو که هر جا پا گذاشته آتش بپا کرده اند در آفریقا که چپاول منابع معدنی و طبیعی و استثمار در خاور میانه جنگ افروزی فقط باید جواب این وحشی ها را با قاطعیت داد که روس‌ها این قاطعیت را دارند
    • یک ناسیونالیست پارسی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 2
      خطاب به آی پی کانادا. سران شوروی اصلاً روس نبودند بلکه 90 درصدشان جهودیان بلشویک بودند و بقیه هم بی دین. اینها در طول 70 سال سلطنت بیش از 60 میلیون نفر آلمانی روس را کشتند و در کمپهای گوناگون به زنانشان تجاوز کردند. کارل مارکس یک لاوی فراماسون بود - ولادیمیر لنین و یوسف استالین جفتشان جهودی و همچنین فراماسون بودند. امیدوارم اوکراین که همه مردمشان روس و زبانشان روسی است به خاک کشور مادر برگردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس