کد خبر 1240126
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۴/۱۱|برنت ۷۵ دلار و ۸۸ سنت شد

قیمت نفت برنت دریای شمال که در جلسه گذشته ۱.۶ درصد رشد کرده بود، امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، پس از آنکه کشورهای عضو گروه اوپک پلاس نشست خود در مورد سیاست تولید نفت را به دلیل مخالفت امارات با طرح افزایش ۲ میلیون بشکه ای تولید در نیمه دوم سال به تعویق انداختند، قیمت نفت روز جمعه تغییر محدودی را شاهد بود.

بیشتر بخوانید:

افزایش ۲ دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا که روز پنجشنبه جهشی ۲.۴ درصدی داشت و بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ را تجربه کرد، امروز با ۵ سنت افزایش به ۷۵ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز که در جلسه گذشته ۱.۶ درصد رشد کرده بود، امروز با ۴ سنت افزایش به ۷۵ دلار و ۸۸ سنت رسید.

در حالی که طرح مورد حمایت عربستان و روسیه برای افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت در فاصله ماه های آگوست تا سپتامبر محتاطانه تر از سطح انتظار سرمایه گذاران بوده، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز شاهد رشد قابل توجهی بود.

اما پس از آنکه امارات با این طرح مخالفت کرد و جلسه اوپک پلاس به روز جمعه موکول شد قیمت ها تا حدودی تعدیل شد.

تحلیلگران موسسه آی ان جی در یادداشتی نوشتند: «عدم توفیق در دستیابی به توافق می تواند بدان معنا باشد که اوپک به سطح فعلی تولید خود ادامه دهد و این یعنی بازار سریعتر از حد انتظار با کمبود عرضه مواجه خواهد شد.»

در ادامه این یادداشت در عین حال تصریح شده که اگر محدودیت های فعلی در زمینه تولید تمدید شود، برخی اعضای اوپک پلاس ممکن است تمایل چندانی نسبت به پایبندی به سهمیه های تعیین شده نداشته باشند و این به معنای افزایش تولید خواهد بود.

نفت خام آمریکا تحت تاثیر افزایش فعالیت پالایشگاه ها برای تامین تقاضای بالای بنزین در مسیر افزایش هفتگی ۱.۶ درصدی قرار دارد، در حالی که نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون نیم درصد افت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس