کد خبر 1240419
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
دایی: عزیزی‌خادم حرف اشتباهی زده است/ باید جوابگوی بدهی ویلموتس باشید

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از اظهارات رئیس فدراسیون فوتبال درباره مطالبات ویلموتس عنوان کرد که فدراسیون فوتبال مسئول پرداخت این پول است.

به گزارش مشرق، علی دایی درباره قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی و هم گروهی ایران با کره جنوبی، امارات، لبنان، سوریه و عراق، اظهار کرد: به نظر من ما در بهترین گروه قرار گرفتیم چون گروه دیگر، گروه مرگ است. تیم‌هایی مثل ژاپن، عربستان و استرالیا در آن گروه قرار دارند اما با حضور ما در گروه A، کارمان آسان تر است. ان‌شاءلله بتوانیم مجوز صعود به جام‌جهانی را بگیریم.

او همچنین  درباره تقابل‌های ایران و کره هم گفت: کره تیم بزرگی است و مطمئنا دوست ندارد جام‌جهانی را از دست بدهد.

دایی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات عزیزی‌خادم مبنی بر اینکه فدراسیون تعهدی برای پرداخت مطالبات ویلموتس ندارد، گفت: از عزیزی‌خادم بعید است چنین اظهاراتی داشته باشند. مگر آقای ویلموتس با شخص قرارداد بسته که عزیزی‌خادم بگوید، فلانی‌ها بدهند؟ هنوز برای ایشان جا نیفتاده که رئیس فدراسیون فوتبال است و تمام این موارد را قبل از اینکه رئیس فدراسیون شود، می‌دانست.

بیشتر بخوانید:

اصرار فدراسیون فوتبال به حرکت در مسیر بی‌قانونی

وی ادامه داد: این بدهی، متعلق به فدراسیون فوتبال است، البته مراجع قضایی باید پیگیری کنند که چطور ویلموتس آمد. البته همه ما می‌دانیم او چطور آمده است. آقای خادم باید بدانند مراجع قضایی با فیفا طرف نیست. ما مگر می‌توانیم به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال بگوییم این بدهی را نمی‌دهیم؟ شما ندهید، اگر فیفا ما را محروم نکرد، مگر به همین راحتی است؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران افزود: وقتی این اظهارات آقای خادم را شنیدم، واقعا ماندم! این جواب درباره بدهی ویلموتس یعنی چی؟ مگر می‌شود با فوتبال ملی ما بازی شود که رئیس فدراسیون بگوید بدهی خارجی را نمی‌دهم؟ آقای ویلموتس مگر با شخص قرارداد بسته که حالا شخص پولش را بدهد؟ او با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد بسته است. ریاست فدراسیون هم فوتبال ایران هم الان در اختیار شما (عزیزی‌خادم) است. پس شما باید این پول را تهیه کنید اما بقیه ماجرا که پیگیری قضایی موضوع است، پیگیری می‌شود. وزارت اطلاعات و قوه قضاییه حتما دنبال این قضیه هستند تا مشخص شود پول بیت‌المال را چه کسی این‌گونه هدر داده است؟

دایی تاکید کرد: عزیزی‌خادم حرف اشتباهی زده است، و از او بعید بود چنین جوابی بدهد. فیفا و یا CAS آقای تاج را مسئول نمی‌داند و یا کسان دیگر را مسئول نمی‌داند که پول را بدهند. این مسئولیت فدراسیون فوتبال است. در آن هیاهو یک قراردادی به اشتباه با آقای ویلموتس بسته شده و فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که مگر آقای عزیزی‌خادم بدون اطلاع از بدهی ویلموتس در انتخابات فدراسیون فوتبال نامزد شده است، گفت: مگر می‌شود خبر نداشته باشد؟ اگر خبر داشته پس فقط برای کسب ریاست به فدراسیون آمده است. این همه تلویزیون و رسانه‌ها پیگیر موضوع ویلموتس بودند. چطور کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون فوتبال شود، اطلاع نداشته است؟ اگر اطلاع هم نداشته باشید، باز شما (عزیزی‌خادم) مسئول هستید.

وی تاکید کرد: برای من سوال برانگیز بود که چنین جوابی از رئیس فدراسیون فوتبال از رسانه ملی منتشر شده است. یکی از وظایف رئیس فدراسیون رسیدگی به همین مسائل است. نه اینکه شانه خالی کند و بگوید کسان دیگری باید این پول را بدهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    33 6
    شرمنده اقای دایی ولی این پول اگر پرداخت بشه باید از جیب همون دزد هایی باشه که با هزار ترفندی دار و دسته ویلموتس رو اوردن تا از کناره اش میلیارد ها به جیب بزنن
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      16 1
      دایی میگه مسول پرداخت پول فدراسیون هست . اما اینکه پول باید از کی گرفته بشه و به فدراسیون داده بشه بله فرمایش شما درسته
    • دیدگا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      20 1
      عاقا اصلا بزار هر کاری دوست دارن بکنن!! فوتبال ایران رو کاملا ملی کنیم و کاری به دنیا نداشته باشیم!! قراره قرمز و آبی مردم رو سر کار بزارن و خوش باشیم که اینطوری هم میشه.... واسه خودمون بازی کنیم و واسه خودمون عشق کنیم!! والاااااا
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    23 1
    مگه میتوانند پول را ندهند فوتبال تعلیق میشه اولش کمی من من میکنند بعد یواشکی پول را میدن ومیگن بخاطر مردم وجوانان
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      4 18
      علی لابی اومده یه حرفی بزنه بگه منم هستم. ما فکر کردیم فدراسیون هاکی روی یخ مسئول پرداهت پوله
  • مجید IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 9
    همان کسانی که ویلموتس راآوردندکه اسکوچیچ راآوردند ویلموتس گران برای جبران آن اسکوچیچ خیلی ارزان برای بالانس چون از کنار ویلموتس خیلی خوردند ودیدم که عزیزی خادم نیز چون وام دار آنها است اسکوچیچ را نگهداشت بی تجربه ترین مربی 12تیم حال حاضر آسیا خداکند بعدآ پشیمان نشویم بخاطر اشتباه در انتخاب مربی وبیایم ننه من غربیباً بازی در بیاوریم اگر به جام جهانی نرویم این آقای عزیزی خادم چه حرفی برای گفتن دارد اگر برویم هم زحمت بازیکنان است مثل حرفی که آزمون زد گفت بازی رابردیم چون خواستیم ثابت کنیم که غریت داریم
  • احسان IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    7 4
    فکر میکنم فیفا هم مثل ایران هر کی به هر کیه
  • امیر IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    16 1
    تاج و ساکت با واسطه این قرارداد هستن و ویلموتس با این دو نفر شریک هست... عجیبه که به ساکت مجددا پست دادن...
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 5
      دم سامت گرم که لنگیا رو اتیش میزنه یکی از بهترین مدیران ورزشی تاریخ ایرانه ایشون. لذت میبرم وقتی میبینم احسان حاج صفی با اقتدار کاپیتان تیم ملیه و با تجربه بالاش باعث شد تیم ملی به دور بعدی صعود کنه.قرارداد ویلموتس توسط بابامسعود و وحید هاشمیان و چند تا دلال لنگی دیگه بسته شد و عجیبه که وحید هاشمیان هنوز تو تیم ملی پست داره.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 1
      نه نتونست آتیش بزنه عوامل نتونستن نارنجکها رو طوری بزن که شما بمرادت برسی اونو که جدا باید جواب بده هیچ ولی بابت قرار داد ویلموتس پدر تاج و ساکت و در میارن مطمئن باش شمام بهتره آشنایی با همچین کسیو انکار کنی نه اینکه به این شارلاتان افتخار کنی بدجوری پاش گیره ...
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    19 2
    درود بر شهریار فوتبال ایران ،دایی
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 12
      زاااااااااااااااااااااارت
    • ترک IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 2
      زاااااااات به شعورت
  • نادر IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    17 0
    کفاشیان و تاج فوتبال ایران را به روز سیاه نشاندن و راست راست دارن راه میرن از ملت طلبکار هم هستن . امیدوارم یه روز قوه قضائیه به این مسائل هم رسیدگی کنه .
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      2 1
      یک سری به دو تیم لنگ و کیسه بیانداز و ببین تو چند سال گذشته بواسطه رانت تهرانی بودن و رانت بعضی نمایندگان و مسئولین، چه بلایی بر سر بیت المال آوردند تا بفهمی فقط بی کفایتی تاج نبوده، این مملکت همه چیزش با هم کاملا جوره، پس اعصاب خودتون را خرد نکنید و گیستان را نکنید!
  • ایراندوست IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 12
    جناب آقای اسطوره هیچکاره : بنظرم شما خیلی خوشحالی از اینکه فدراسیون فوتبال بایستی غرامت سنگین اون مربی بیسواد و ابله بلژیکی را بپردازد. این نتیجه اقدامات فردی به نام تاج و دستیاران بیعرضه و کم سواد اوست و خود اینها هم بایستی تا ریال اخرش را بپردازند و نه فدراسیون فوتبال.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      10 2
      ساکت شو ندادن. شما با یکی از مفاخر این مملکت داری صحبت کردی. مواظب حرف زدنت باش ابله
    • ایراندوست IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 5
      اولا : ابله خود تو هستی که کور کورانه از هر کسی که در فوتبال چند صباحی درخشیده داری دفاع میکنی. در ضمن این اسطوره شما به نظر دو تابعیتی میاید. اصلا فرض کنیم این اسطوره شما در حد " مارادونا" باشد دلیل ندارد که به او انتقادی نشود اگر پاسخی دارد بگوید. تمام تحصیلات این به اصطلاح اسطوره فوتبال "اصلاح طلب" با رانت بوده و نامرتبط قبول ندارید بروید بررسی کنید.
    • مسعود IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      1 1
      درست صحبت کن دایی یکی ازپرافتخارترین فوتبالیستهای مابوده وهست تشکرنمیکنی سنگش نزن باشعور
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    7 1
    باید دید آیا قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران، صحیح و معتبر بوده که دراینصورت حرف آقای دائی کاملا منطقی و درست است، اما اگر فرد یا افرادی بخلاف مقررات از فدراسیون سوء استفاده کرده اند و نظر شخصی اشان را بنام فدراسیون انجام داده اند و این ثابت شود آنگاه آن قرارداد معتبر نیست چون بحث شخصی و سوء استفاده بوده است مثل آنکه یکنفر سربرگ و مهر یک سازمانی را به سرقت ببرد و مطالب خلافی را در آن سربرگ بنویسد و مهر و امضا کند که این قطعا اعتبار نداشته و دزدی و سرقت و خلاف است که باید انجام دهندگان آن مجازات هم شوند.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    5 0
    مشکل ما فراتر از اين حرف هاست فساد سالهاست در فوتبال لانه کرده بايد مشکل رو اساسي حل کرد بايد کاري کرد که مديريت براي شخص هزينه دار بشه تا هر کسي نياد مدير بشه تا آدم هاي سالم مديريت کنن
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      8 5
      فاسد نبود که لنگ 4 سال قهرمان لیگ نمیشد. فاسد نبود که سوگلی نداشت
  • DE ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 1
    حرف آقای دایی صد در صد درسته. کاش در دوران مدرسه به بچه ها آموزشهای حقوقی ابتدایی داده بشه مثل بستن قرارداد، فسق قرارداد، شرایط قرارداد، ثبت شرکت و مسئولیت‌های محدود و غیر محدود و به صورت مختصر قراردادهای بین المللی که هر ایرانی با مسائل ابتدایی حقوقی آشنایی داشته باشه. بعد جناب رئیس فدراسیون را به مدرسه بفرستیم که کمی یاد بگیرد. در اروپای غربی بدون استثنا تمام روسای شرکت‌های بزرگ، نماینده های پارلمان، حتی وزرا از فارغ التحصیل های رشته ی حقوق یا وکلا هستند حتی اگر با وزارتخانه ی تحت امورشان کوچکترین وجه مشابهی نداشته باشد مثلا وزیر بهداشت هیچوقت یک پزشک نیست بلکه یک شخص حقوقی است.
  • محمد AE ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 0
    پول رو باید از جیب کسایی که این قرارداد مسخره رو بستن بگیرن و تحویل ویلموتس بدن
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    4 1
    وقتی سطح سواد و فکر رئیس فدراسیون فوتبال در این حد است، باید منتظر یک فاجعه بدتر از ویلموتس باشیم!!!
  • علی IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    3 0
    برای کارکنان فاسد و سوءاستفاده گر من جمله وزیر ورزش؛ بخاطر افت شدید ارزش پول ملی ب اختلاس دلاری و یورویی رو آوردن؛ علی برکت ا....
  • امید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 1
    آقای دایی متوجه نکته درلفافه صحبت آقای خادم نشداگر کمی فکر میکرد مشخص بود .اینکه پول ویلموتس را فدراسیون فوتبال مسئول پرداختش است و اگر پرداخت نکند با محرومیت بین المللی مواجه میشویم را یه بچه 5 ساله هم میدونه .آقای خادم اشاره کرد که این پول باید توسط دادگاه از مقصرین قرار داد گرفته شودو پرداخت شود.جهت اطلاع آقای دایی خواستم توضیح بدم
  • حمید نوذری IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    2 3
    جناب آقای دایی،اسطوره بی بدیل و محترم فوتبال ایران..شما چه توقعی از عزیزی خادم،این مردک هوچی بیسواد لفاظ دارید..آخه فوتبال ما باید همه چیزش به هم بیاد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس