کد خبر 1240616
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
قربانیان گرمای بی‌سابقه و آتش‌سوزی در کانادا به 719 نفر رسید

در حالی که غرب کانادا با موج بی‌سابقه گرما درگیر شده است، پزشکی قانونی استان «بریتیش کلمبیا»، آمار تلفات مرتبط با دمای بالای هوا را ۷۱۹ تن اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، واحد پزشکی قانونی استان «بریتیش کلمبیا» در کانادا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که در حالی که این استان همچنان با موج شدید و بی‌سابقه گرما درگیر است، شمار تلفات مرتبط با رخداد، به ۷۱۹ تن افزایش یافته است.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گزارش کرد، مقام‌های محلی کانادا می‌گویند که حرارت بسیار بالا احتمالاً عامل مرگ ناگهانی ۷۱۹ نفر در یک هفته گذشته بوده است.

گزارش رسانه‌های محلی حاکی از آن است که دمای هوا در هفته گذشته به بالاترین حد خود یعنی ۴۶.۶ درجه سانتی‌گراد رسید.

ببینید:

تصویر ماهواره‌ای از آتش سوزی در کانادا

طبق این گزارش، آمار تلفات مرتبط با گرمای شدید هوا در بازه زمانی یک هفته‌ای، سه برابر ارقام مرگ و میری است که به طور معمول در طول یک هفته عادی ثبت می‌شود.

«لیزا لاپوینت» یکی از پزشکان واحد پزشک قانونی بریتیش کلمبیا روز گذشته اعلام کرد: «برخی بخش‌های این استان همچنان دمای هوای بسیار غیرمعمولی را تجربه می‌کنند و ضروری است که مراقبت‌های فوق‌العاده‌ای را به منظور جلوگیری از تأثیرات خطرناک حرارت شدید هوا اتخاذ کنیم».

وی سپس به خانواده‌های کانادایی توصیه کرد: «لطفاً مراقب خانواده، دوستان و همسایگان و به ویژه افرادی که تنها زندگی می‌کنند، باشید».

طبق این گزارش، حرارت بالای هوا تنها نگرانی مسئولان کانادایی نیست بلکه آتش‌سوزی‌های ناشی از دمای بالای هوا، در هفته گذشته روستای «لیتون» را تخریب کرد و بسیاری از اهالی این روستا و مناطق در معرض خطر در حال فرار از خانه‌های خود هستند.

مقام‌های محلی می‌گویند که صاعقه و شرایط خشکی هوا به واسطه گرمای شدید، علت وقوع اکثر آتش‌سوزی‌ها است.

بیشتر بخوانید:

حریق در کانادا دو خانواده مسلمان را داغدار کرد +فیلم

خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز گزارش کرد که موج حرارت، دمای ۵۰ درجه، صاعقه و آتش‌سوزی در کوهپایه‌ها، روستای لیتون در شمال شرق ونکوور استان بریتیش کلمبیا را نابود کرد و به قطع بر ق و ارتباطات منطقه و بی‌خانمی صدها نفر منجر شد.

قربانیان گرمای بی‌سابقه کانادا به ۷۱۹ نفر رسید

تا روز جمعه، واحد آتش‌نشانی بریتیش کلمبیا اعلام کرد که ۹ آتش‌سوزی در پی شدت گرمای بالا به وقوع پیوسته است که حدود ۶۰۰ کیلومتر مربع را در برگرفته است و تمامی این آتش‌سوزی‌ها در چند روز گذشته صورت گرفته است.

لاپوینت همچنین گزارش کرده است که احتمالاً طی روزهای آینده آمار مرگ و میر مرتبط با درجه حرارت بالا افزایش می‌یابد.

طبق این گزارش، علت گرمای بی‌سابقه هوا در کانادا، احتمالاً تغییرات اقلیمی است.

بنا بر گزارش شبکه «سی بی سی» کانادا، یک گزارش دولتی در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که کانادا دو برابر بیشتر از میانگین جهانی، در حال گرم شدن است و این در حالی است که منطقه شمال دور در قطب شمال سه برابر سریع‌تر از میانگین جهانی در حال گرم شدن است.

از طرف دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که در ایالات متحده آمریکا به ویژه کالیفرنیا، گرمای شدید هوا و متقاعب آن صاعقه و رعد و برق موجب آتش‌سوزی گسترده در سه ناحیه جنگلی شده‌ است.

یورونیوز نیز گزارش کرد که ایالات‌های واشنگتن و اورگن با موج گرمای بی‌سابقه مواجه بوده‌اند به طوری که مقام‌های ایالت اورگن روز گذشته اعلام کردند که شمار قربانیان گرما در این ایالت به دست‌کم ۹۵ نفر رسیده است و مقام‌های ایالت واشنگتن نیز مرگ ۳۰ نفر مرتبط با موج گرما در این ایالت را تأیید کرده‌اند.

مقام‌های سیاتل نیز در هفته گذشته، دمای هوای بی‌سابقه ۴۲ درجه سانتی‌گراد را به ثبت رساندند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر NL ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    عه چقدر سوسول وبی جنبه هستن ما چند وقته میگیم هوا خنک تر از حالت عادیه !!! نگو اینارو انداختن وسط گرمش کنن خخخخ
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    یه سر بیان خوزستان حالشون خوب میشه خخخخخخ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس