واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تزریق واکسن کرونا به گردشگران در ارمنستان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص این موضوع که تعدادی از مردم برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر می‌کنند، گفت: در برخی از کشورهای همسایه ما از جمله ارمنستان از واکسیناسیون علیه کرونا استقبال نشده است.

بیشتر  بخوانید:

واکنش جهانپور به پول گرفتن برای مجیزگویی

کیانوش جهانپور افزود: این کشور واکسن آسترازنکا را وارد کرده است که مورد استقبال عمومی قرار نگرفته و مردم این کشور واکسن‌ها را مورد استفاده قرار نداده اند و از آنجایی که این واکسن‌ها تاریخ مصرف دارند،  به توریست‌هایی که به آنجا سفر می‌کنند، تزریق می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است واکسن‌هایی که در این کشور به توریست‌ها زده می‌شود، تاریخ مصرف گذشته باشد؟، توضیح داد: خیر، واکسن‌ها تاریخ مصرف گذشته نیستند و برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد آن‌ها را به توریست‌های خارجی با پاسپورت تزریق می‌کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه در برخی دیگر از کشورهای همسایه ما هم وضع به همین گونه است و در حال حاضر کشوری داریم که سرعت واکسیناسیون در آن یک دهم ایران است، افزود: در این کشورها از واکسیناسیون استقبال عمومی صورت نگرفته است و تاریخ انقضاء واکسن‌ در حال اتمام است و ممکن است در برخی از شهرهای عراق هم شاهد این وضعیت باشیم.

جهانپور در خاتمه عدم استقبال مردم برخی از کشورهای منطقه از واکسیناسیون و تزریق واکسن‌های مازاد به توریست‌ها را از معضلات این کشورها دانست و تاکید کرد که این موضوع را نباید به عنوان نقطه قوت این کشورها حساب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    29 51
    چرا دولت شما از عمد مجوز واکسن برکت را 4 ماه عقب انداخت برای آزمایش بالینی؟ مافیای واردات در کار است؟
    • NL ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      38 28
      ببین این واکسن ها تلکنولژی بسیار بالایی میخوان که ما نداریم
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      46 14
      پشمک نیستا واکسنه. جاهل
    • ناشناس IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      13 12
      کی میگه ایران تکنولوژی ساخت واکسن را ندارد پس واکسن های ساخت داخل رو از تو جیب تو در آوردن لابدساخت وتولید صنعتی واکسن محتاج به زمان است که به مرور حل خواهد شد ما دارای تکنولوژی مناسب در ساخت واکسن هستیم وواکسن سازی در ایران صد سال سابقه داردعلت این اظهار نظرها فقط ناراحتی از توانایی این کشور وجوانانش است که برای نوکران اجنبی بشدت درد آور است واکسن ایرانی محور اصلی وقاطع وبی چون چرا واکسیناسیون کشور خواهد بود
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      8 3
      در شهریور پارسال در مجموعه بنیاد برکت آماده بودن برای آزمایش بالینی ولی در دی و بهمن صادر شد این مجوز حالا بدو پشمک بخور
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      13 4
      ساعت خواب خیلی از واکسن ها در ایران تولید می شود و این واکسن کرونا هم تولید شده است فقط منتظر مجوز بود که چند روز قبل دادن برای تزریق و الان باید تولید انبوه بشود و در دسترس عموم
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      6 5
      دقیقا عصبانی هستند این جماعت دهان بین رسانه های دشمن همانند آن روزنامه ای که در این ماه که اعلام شد مجوز تزریق اضطراری برای واکسن برکت داده شود از روی عصبانیت رفتند روی این خبر که چرا 7 تا واکسن داریم می سازیم و عقده گشایی کردن که چرا واکسن می سازیم!
    • من من IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 1
      تو چقدر از مرحله پرتی ک نمی دونی هر فاز شامل چند ماه میشه! بدون گرفتن نتایج هر مرحله نمیرن مرحله بعدی!
    • دیدگا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 1
      این شل مغزایی که میان نظر میزارن که ما بلد نیستیم واکسن درست کنیم و واکسن فقط خارجی و از این صحبتاااا واقعا مخاطب مشرق هستن؟!! اون دوستی که میگه پشمک نیستاااا واکسنه رو کجای دلمون بزاریم؟! دانشمندا و پزشکای ایرانی تو همه جای دنیا اونقدر حرف برای گفتن دارن که جایی واسه این خودتحقیری برخی دوستان باقی نزارن ضمن اینکه ایران در تولید واکسن از خیلی کشورهای پیشرفته دنیا باسابقه تر و قوی تره!! واکسن های داخلی رو روی دیگران تست نمیکنیم چون شرف داریم برعکس اون شرکتهای غربی که بدون طی مراحل تست و آزمایشات لازم با لابی و مافیابازی واکسنهاشون رو به مردم دنیا قالب می کنن!!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    18 32
    آسترازنکا و لخته شدن خون سکته و مرگ خودتون هم که وا د کردید!!
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 17
    هذیان گویی،فراراز واقعیت،فریبکاری و... انچه خوبان همه دارند،تو یکجا داری
  • محسن IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    26 10
    خیلی قشنگ توجیه میکنی جهانپور. شما اگه توی کاراتون تخصص و مدیریت نداشته باشین در عوضش استاد یاوه گویی هستین. اما باید بگم زرششششکککککککککککککککککککککککککک.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    4 1
    بزار برن بزنن از قافله جهان عقب نیفتند شاید خدا خواست و ما مردیم و این جماعت زنده موندن و نام ایران را زنده نگه داشتن. واقعا اینان قهرمان مبارزه با کرونا هستند که حتی دست به تناول انبر نسارا زدند
  • سامی GB ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    23 32
    من از انگلستان هستم، استرازنکا واکسن انگلیسی هست و خود انگلیسی ها هم این واکسن رو دیگه نمیزنن به خاطر عوارضی از جمله لخته شدن خون داره.
    • US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      8 9
      من از آمریکا هستم خخخخخخخ
    • حامد IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      10 21
      کاش خیلی‌های دیگه هم عقل شما رو داشتن.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
      37 31
      آخه چرا مزخرف ميگي. انگليسي ها اكثرا استرازنكا زدن
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      0 0
      خطاب به 19:42، مزخرف شما میفرمایی که از همه جا بی خبری اولآ نیمی از مردم انگایس اصلآ حاضر به زدن واکسن نیستن و به خاطر همین هم کمپین واکسن نمیزنیم راه انداختند چه برسه به اینکه بخان طبق گفته شما اکثرآ استرازنکا زده باشند...
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    42 31
    ان شاء ا.. با استقرار دولت جدید موضوع تاخیر در تزریق واکسن های داخلی نیز بسرعت حل میشود!
  • هراند قاراپطيان IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    3 4
    بعضى ها فكر ميكنند بعد دروغ مصلت آميز ميگويند. ولى بعضى ها فكر نكرده هذيان ميگويند. ديدگاه كاربران در باره اقاى دكتر كيانوش جهانپور متفاوت است. مسلم اينست كه اقاى جهانپور مبتكر حرف هاى بى پايه و اساس شده است و دكتر نمكى را به عذاب انداخته و نميشود در اين مدت كوتاه تا پايان كار دولت فعلى تصميمي گرفت. مسئله واكسن و ارمنستان از همان هذيان بافته اقاى دكتر جهانپور است
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    5 34
    مردم تو معاش اوليه زندگي خود مانده اند و انوقت تعداد زيادى تو اين شرايط براي خوشگذرانى به كشورهاي ديگه ميرند.برن و بر نگردند انشالله.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    12 13
    ماجرای ارمنستان در حقیقت یک دروغ رسانه ای غرب بود و میخواستن ضربه ای که در زمینه ی واکسن از ایران خوردند را به نحوی جبران کنند.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    7 4
    یعنی خاک برسراین دولت داره کشورروبه ویرانه تبدیل میکنه وهمینطور داره مردم روپرپرمیکنه
  • احد سرمدى مقدم IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    اقاى دكتر نمكى در جلسه ى پوشش ره سلامت صحبت كرد با دكلاماسيون براى خودش لذت بخش ولى براى شنوندگان رنج اور بود حالا وزير محترم حضرت عباسى بفرماييد اين پاسخ درست و زيبا يى بود به زيبا كلام يا معركه گيرى كه وعده داده بوديد ؟ اخيرا مشاهده ميشود ديدگاه هاى غير قابل انتشار با محتوى انتقاد هاى سازنده زياد شده است چرا ؟ در عوض. انتشار ديدگاه هاى كم ارزش كه بيشتر جنبه رفع بيكارى و بازيچه را دارند رو به افزايش است . البته خيلى از كاربران در پيروى از پروتوكل هاى بهداشتى كرونا در تله درخانه بمانيد گرفتار و به هذيان گويى رسيده اند كه ميتواند يك عارضه طبيعى از عصبانيت ناشى از كم ابى و قطع پى در پى برق و گرانى هاى امروز گرانتر از ديروز هم باشد و تخليه روانى ان اغلب بصورت بد و بيراه گفتن و نوشتن لازم و مفيد است. آرامش و سلامتى مياورد. .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس