هشدار گروه‌های مقاومت: احتمال درگیری مجدد در غزه بسیار زیاد است

گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه به مصر ابلاغ کرده‌اند که احتمال ازسرگیری جنگ و درگیری در این باریکه بیش از هر وقت دیگری است.

به گزارش مشرق، برخی منابع در جنبش حماس بیان کردند که مصری‌ها از گروه‌های مقاومت فلسطین خواسته‌اند تا پایان هفته جاری فرصت دهند تا خواسته‌های آنان را به هیئت اسرائیلی که قرار است اواسط این هفته به قاهره سفر کند، ارائه دهند و ببینند موضع اسرائیلی‌ها در این زمینه چه خواهد بود.

این هیئت قرار است رویکرد و نگرش دولت جدید رژیم صهیونیستی در رابطه با مسئله بازسازی غزه و مبادله اسرا را به مصری‌ها ابلاغ کند.

مصری‌ها همچنین در چارچوب تلاش‌های خود برای تثبیت آتش‌بس در غزه، به جنبش حماس ابلاغ کرده‌اند که شب گذشته مذاکراتی با مسئولان ارشد دولت رژیم صهیونیستی داشته‌اند و نشانه‌های مثبتی از پیشرفت مذاکرات دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقاومت می‌داند که چگونه اسرای خود را آزاد کند

در همین راستا، خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در واکنش به اظهارات روز گذشته نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود "اسرائیل" به دنبال صلح است و منفعتی از آسیب زدن به مردم غزه نمی‌برد، خواستار موافقت سریع طرف صهیونیستی با خواسته‌های مقاومت در زمینه لغو محاصره و بازسازی غزه در صورت جدیت آن برای تثبیت آتش‌بس شد.

یک منبع در جنبش حماس در گفتگو با الاخبار تاکید کرد که مسئولان بین‌المللی و قطری در جریان مذاکرات اخیر به این جنبش پیشنهاد داده‌اند کمک‌های مالی قطر به شیوه‌ای جدید و از طریق بانک‌های فلسطینی و تحت نظارت سازمان ملل به غزه برسد که این جنبش هم وعده داده این پیشنهاد را بررسی کند.

منبع مذکور اشاره کرد که احتمالا جنبش حماس با این پیشنهاد موافقت کند، البته به شرطی که این کمک‌ها تمام و کمال به دست خانواده‌های فقیر در غزه برسد و با همکاری وزارت اجتماعی در غزه، اسامی شماری دیگر از خانواده‌های فقیر نیز به لیست مشمولان دریافت این کمک‌ها افزوده شود.

این در حالی است که برخی منابع فلسطینی گفته‌اند که تور وینسلند هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در گفتگو با طرف‌های مختلف از جمله "اسرائیل" و قطر اعلام کرده که سازمان ملل آماده است مسئولیت توزیع کمک‌های مالی قطر در غزه را بر عهده بگیرد.

اقدام های رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراض‌های جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شد. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس