قادر آشنا

حق‌الزحمه‌ و حقوق دریافتی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و همچنین نیروهای مازاد بر نیاز انجمن چه‌قدر است؟

به گزارش مشرق،آریان رضایی نویسنده و کارگردان تئاتر در نامه‌ای به قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد خواستار شفاف شدن بودجه تئاتر شد.

متن وی بدین شرح است: «جناب آقای قادر آشنا مدیرکل محترم‌ هنرهای نمایشی

اکنون که حدود یک سال و نیم از تعطیلی‌های پی‌درپی تئاتر به دستور حضرت‌عالی می‌گذرد؛ و به ماه‌های پایانی حضور شما در اداره‌کل‌هنرهای نمایشی رسیده‌ایم؛ تقاضا می‌کنم مسائل مالی دوره‌ مدیریت‌ خود را در انجمن‌ هنرهای نمایشی ایران شفاف‌سازی کنید؛ که چیزی جز این وعده‌ی شما نبوده‌است‌. با گذشت یک سال و نیم از مشکلات فراوان مالی‌ای که هنرمندان تئاتر با آن دست و پنجه نرم کردند؛ اقدامی در خور شان‌ برای جبران خسارت‌های مالی و روحی از شما ندیدیم. هر چه بود گذشت‌ و آن‌چه که مارا در تحمل وضع‌ موجود یاری کرد عشق به فرهنگ این سرزمین و ضرورت‌های اجتماعی کار تئاتر بود.

با این همه پرسش‌های بسیاری تاکنون بی‌پاسخ مانده‌اند که به برخی از آن‌ها به اختصار اشاره خواهم‌ کرد:

نخست: با توجه به تعطیلی‌ تئاتر و لغو بسیاری از رویدادها، بودجه‌ی مصوب و دریافتی سالانه‌ی تئاتر در انجمن‌ هنرهای نمایشی در چه فرایندی خرج شد؟

دوم: تلویزیون تئاتر ایران که تا امروز هیچ‌ فایده و کارکردی نداشته است را با چه میزان بودجه‌ راه‌اندازی کردید و به کارمندهای آن چه‌قدر حقوق می‌دهید؟

سوم: در طول دوران مدیریت خود چه میزان پاداش _ به‌بهانه‌ی جشنواره‌هایی چون تئاتر فجر _ برای خود و کارمندان‌تان در انجمن و اداره‌کل هنرهای نمایشی در نظر گرفتید؟

چهارم: وسایل و تجهیزاتی‌ که برای یا به اسم اداره‌کل و انجمن خریداری کرده‌اید شامل چه مواردی می‌شوند؟ (برای نمونه درباره‌ی خرید ماشین‌ توضیح دهید)

پنجم: آیا انجمن هنرهای نمایشی در طول دوران کرونا با طرفین‌ غیر تئاتری هم مانند اپلیکیش‌ها و پلتفرم‌های آنلاین قراردادی بسته است؟ چگونگی‌ این توافق‌ را توضیح دهید.

ششم: حق‌الزحمه‌ و حقوق دریافتی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و همچنین نیروهای مازاد بر نیاز انجمن چه‌قدر است؟

لازم به ذکر است که در این‌جا منظور از شفاف‌سازی آمارهای کلی و مبهمی‌ که تاکنون در دولت گذشته منتشر شده است نیست‌ آن‌چه اهمیت دارد ذکر تمام جزئیات مالی با صداقت کامل است.»

منبع: خبرگزاری صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس