کد خبر 200766
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

جمعی از هنرمندان تئاتر روز گذشته 21 اسفند ماه در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل اداره کل هنرهای نمایشی تحصن کردند.

به گزارش مشرق به نقل از بانی فیلم، ساعت 12 ظهر دیروز، دوشنبه 21 اسفند ماه حدود 40 نفر از هنرمندان رشته های مختلف تئاتر اعم از نویسنده، کارگردان، بازیگر، طراح صحنه و لباس و ... جهت دریافت مطالباتشان به اداره کل هنرهای نمایشی مراجعه کردند و خواستار دیدار با قادر آشنا شدند، اما مدیر مرکز هنرهای نمایشی که همواره در مقاطع بحرانی و حساس و درست در جایی که باید حرکت موثر و راه حلی مناسب ارائه دهد رفتار دیگری در پیش گرفته، این بار هم به سیاق گذشته حاضر به پذیرش و گفت و گو با معترضان نشد. 

پس از امتناع آشنا از رویارویی با هنرمندان متحصن، مهدی شفیعی معاون اداری مالی اداره کل هنرهای نمایشی در جمع تئاتری ها حاضر شد و قول پرداخت مطالبات 6 ماهه اول سال 91 را تا 22 اسفند ماه داد. شفیعی گفت: طی امروز و فردا (21 و 22 اسفند) با صدور چک مطالبات 6 ماهه اول سال تسویه خواهد شد. 

پس از این حرف، اعتراضات دیگری درباره مطالبات 6 ماهه دوم سال نیز صورت گرفت که معاون اداری مالی اداره کل هنرهای نمایشی در پاسخ به این مورد هم گفت: تمام تلاشمان این است که دستمزد تئاتری ها در 6 ماهه دوم سال هم تا پایان سال مالی 91 پرداخت شود. اگر موفق به انجام این کار نشدیم، مطمئن باشید که این مطالبات تا پایان فروردین سال آینده پرداخت می شود. 

شفیعی برای اطمینان دادن به معترضان درخصوص پرداخت مطالبات 6 ماهه اول تا روز 22 اسفند (امروز) بلافاصله با انجمن هنرهای نمایشی تماس گرفت و به هنرمندان قول داد که دستمزدهای 6 ماهه اول سال 91 را روز سه شنبه دریافت خواهند کرد. این حرکت در پی سخنان هنرمندان صورت گرفت که حرف شفیعی را همچون شعارها و وعده و وعیدهای پیشین مسوولان تئاتری می پنداشتند. 

معاون اداری مالی اداره کل هنرهای نمایشی برای آرام کردن جو به وجود آمده سخن خوشایند دیگری را مطرح کرد که عملی کردنش را زمان مشخص می کند. شفیعی از اضافه کردن مدیرتولید به گروه های نمایشی خبر داد و گفت: برای رفع مشکلات مالی و بهبود شرایط قراردادی تئاتری ها، از ابتدای سال 92 مرکز هنرهای نمایشی برای همه گروه ها مدیر تولید اختصاص خواهد داد تا دیگر شاهد مسائلی از این دست نباشیم. 

این اعتراض گروهی با وعده پرداخت مطالبات 6 ماهه اول در ساعت 13 به پایان رسید. هنرمندان حاضر در اداره کل هنرهای نمایشی به توافق جمعی رسیدند که 22 اسفند برای دریافت مطالبات به انجمن هنرهای نمایشی مراجعه کنند و اگر وعده پرداخت دستمزدها تا ساعت 16 امروز (22 اسفند) محقق نشود، روز چهارشنبه 23 اسفند تجمع اعتراضی گسترده تری را در مرکز هنرهای نمایشی برگزار خواهند کرد. 

گفتنی است، در این تحصن هنرمندانی از طیف های مختلف تئاتر اعم از جوان و پیشکسوت حضور داشتند که به خاطر مسائل احتمالی بعدی حاضر به گفت و گو و فاش کردن نام خود نشدند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس