کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت/ ولادیمیر پوتین تسلیت گفت - کراپ‌شده

ولادیمیر منشوف کارگردان و بازیگر روسی روز دوشنبه ۵ جولای در ۸۱ سالگی براثر کرونا درگذشت.

به گزارش مشرق به نقل از گلوبال تایمز، ولادیمیر منشوف، کارگردان برنده اسکار ، در ۸۱ سالگی به علت بیماری کووید ۱۹ درگذشت.

کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت/ ولادیمیر پوتین تسلیت گفت

شرکت فیلمسازی مسکو، مسفیلم، در اطلاعیه ای اعلام کرد که این کارگردان فیلم برنده اسکار روس روز دوشنبه در سن ۸۱ سالگی پس از آزمایش مثبت ویروس کرونا درگذشت.

ولادیمیر خوتیننکو، کارگردان سینما به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می دانستیم که او از کووید ۱۹ رنج می برد، اما به شکلی ملایم ولی الان خبر درگذشت او کاملاً وحشتناک و غیرمنتظره است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین عمیقاً تسلیت می گوید. در بخشی از پیام پوتین آمده است: از شنیدن خبر درگذشت ولادیمیر منشوف که یک کارگردان برجسته، یک بازیگر فوق العاده و فردی خوش فکر و استعدادی شگفت آور بود، اندوهگین شدم، این فقدان یک خسارت بزرگ برای کشور و همه ما است.

کرونا جان کارگردان روسی برنده اسکار را گرفت/ ولادیمیر پوتین تسلیت گفت

وی به عنوان بازیگر و سپس کارگردان کار کرد و برای فیلم «مسکو به اشک باور ندارد» که در سال ۱۹۸۱ برنده اسکار بهترین فیلم خارجی شد به شهرت جهانی دست یافت. او اولین فیلمش را در سال ۱۹۷۶ با عنوان «شوخی مناسب» ساخت که با استقبال زیادی مواجه شد.

منشوف به دلیل کمدی «عشق و کبوترها»، که در سال ۱۹۸۴ اکران شد و هنوز هم یکی از پربیننده ترین فیلم های تلویزیون روسیه است ، در روسیه محبوب شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس