ند پرایس: قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی یک گام روبه عقب است!

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده قصد ادعایی ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد را نگران کننده خواند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، در پی اعلام قصد ایران برای تولید اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد مقامات ایالات متحده و تروئیکای اروپایی به این موضوع واکنش نشان دادند.

ایالات متحده آمریکا با محکوم کردن تصمیم ایران برای تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص ۲۰ درصد مدعی شد که «پنجره فرصت برای دیپلماسی که به دو طرف اجازه دهد پایبندی خود به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ را از سرگیرند، همچنان باز است».

بیشتر بخوانید:

آمریکا: توسعه سریع زرّادخانه هسته‌ای چین مایه نگرانی است

در همین راستا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری بدون اشاره به بدعهدی آشکار واشنگتن و خروج یکجانبه این کشور از برجام، این اقدام ایران را نگران کننده خواند و خطاب به خبرنگاران مدعی شد که «آزمایش‌هایی از این نوع برای پژوهش در حوزه سلاح‌های هسته‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است».

وی در ادامه ادعاهایش افزود که «این یک گام نامناسب و رو به عقب دیگر برای ایران است، به ویژه در زمانی که ما قصد و تمایل صادقانه (!) خود را برای بازگشت به این [توافق] نشان داده ایم».

همزمان، آلمان و فرانسه و انگلیس نیز «نگرانی عمیق» خود را از این قصد ایران اعلام کرده و در بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران «[حصول به] یک نتیجه موفقیت آمیز برای گفتگوهای وین را تهدید می کند».

در این بیانیه، سه کشور موسوم به تروئیکای اروپایی مدعی شدند که «ایران به تحقیق-توسعه و تولید اورانیوم فلزی که یک گام مهم در مسیر توسعه سلاح هسته‌ای است، هیچ نیاز غیرنظامی معتبری ندارد».

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    10 1
    تا جون شما در بیاد!!
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    8 1
    خواهشا هیچ دیپلماسی در کار نباشه.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 1
    سگ های آمریکا شروع به پارس کردن کرده اند ، من که میدانم برای اروپایی ها اصلا مهم نیست ایران بمب اتم بسازد یا نه ... فقط از روی نوکری و بی اختیاری از ارباب شان حمایت می کنند
  • محسن IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 1
    امریکا و اذنابش هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    4 1
    این دفعه مستر عراقچی و ظریف هم به دادتون نمیرسه عوضی ها
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    2 0
    از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم طرح تعلیق سالیانه مذاکرات احیای برجام را تصویب نمایند. به موجب این طرح در 24 تیرماه 1400 مذاکرات احیای برجام به مدت یک سال تعلیق می گردد. بازگشت به مذاکرات، منوط به نتایج مثبت راستی آزمایی لغو تمام تحریم ها تا 24 تیرماه 1401 خواهد بود؛ در غیر این صورت تا زمانی که تمام تحریم ها لغو نشده باشد، تعلیق مذاکرات به طور سالیانه تمدید می گردد.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 0
    اولا وقتی توسط ترامپ از برجام خارج شدید به عقب برگشتید و ما هرچه تلاش کردیم شما جلو بیایید نیامدید ثانیا با بایدن با تاکید بر ماندن در این حال و با اون no کفتنش به عقبتر برگشتید ثالثا با ایجاد ترور و خرابکاری ها چیزی باقی نگذاشتید رابعا با بازگذاشتن دستان سگ وحشی هارتان اسراییل تا تبد در اون عقب عقب ها در جا خواهید زد خامسا برگشت به عقب از منظر شماست از منظر ما جهش به جلو است آنروزی که رهبری فرمود با همین نفرات زخمی و ضربه خورده باذن الهی به دشمن یورش خواهیم برد باید نتایج جنگ احد را لیشتر بررسی میکردید اگر عاقل بودید که نبودید خبرها در راه است ای عمله شیطان، رییسی آمده است سیلی امام رضا علیه السلام را به روحانی حواله کرد ببینید نتیجه اش را با شما که حواله ها دارد
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 1
    از برجام بیرون اومدن، طبق برجام هم تعهداتشون رو انجام ندادن! حالا که ما قانونی منطبق با بندهای توازن عمل؛ اقداماتی رو صورت داده ایم از اینکه کاری نمیتونن کنن، زورشون گرفته ..! منتظر بروز و ظهور اقداماتشون هستیم. سعی می کنن با اقدامات رسانه ای و فضاسازی های مرتبط، ما رو محکوم و درگیر سازمان های بین المللی کنند. مـــــــــــثل همیــــــــشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس