سیدعبدالله ارجائی مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد - کراپ‌شده

بنیاد ۱۵ خرداد بعد از ۴۰ سال تصمیم گرفته است که از یک نهاد اقتصادی تبدیل به نهاد اجتماعی شود. ما کار اجرایی انجام می‌دهیم اما بار اصلی این کارها به دستان شما است.

به گزارش مشرق، نشست دورهمی جمعی از نویسندگان و شاعران به همت بنیاد ۱۵ خرداد در مجتمع فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

در این دورهمی شاعران نام آشنایی نظیر مرتضی امیری اسفندقه، محمود اکرامی‌فر، مصطفی محدثی خراسانی، احمد بابایی، رحیم زریان، یوسف قوجق، رضا رسولی، جواد کلاته عربی، سعید بیابانکی، راضیه جبه‌داری، سیده فرشته حسینی، رحیم مخدومی، حسین جودوی، اصغر فکور، حمید بناء، میثم رشیدی مهرآبادی، کامران شرفشاهی، محمدرضا اصلانی، مرضیه نظرلو، میرشمس‌الدین فلاح هاشمی و ... حضور داشتند.

«هنرمندان» نیروی محرکه جامعه هستند

سید عبدالله ارجائی شیرازی، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این جلسه ضمن تشکر از حضور شاعران و نویسندگان گفت: بعضی‌ها یکی از منابع قدرت را اقتصاد می‌دانند، بعضی دیگر منبع قدرت را در قدیم زور بازو، بعدها عده و اکنون توپ و تانک می‌دانند، بعضی دیگر منبع قدرت را علم می‌دانند و معقتدند کسی که عالم‌تر است، قوی‌تر است. چیزی که واضح است این است که تمام این موضوعات در بستری معنا پیدا می‌کند که نام آن بستر، نیروی انسانی است. نیروی انسانی سرمایه اصلی هر جامعه و هر کشور است. این روزها می‌گویند که نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه شرکت‌ها است.

ارجائی تأکید کرد: البته باید دقت داشت که اهمیت و ارزش نیروی انسانی به کثرت نیست بلکه به کیفیتش بستگی دارد. برای آنکه این نیروی انسانی کیفی در جامعه مؤثر واقع شود، نیاز به حرکت دارد چرا که نیروی انسانی ساکن نیز به درد نمی‌خورد. چه چیزی محرک است و نیروی انسانی را به حرکت درمی‌آورد؟ یکی استدلال و استنتاج است که به واسطه قوه عاقله، نیروی انسانی را به حرکت درمی‌آورد. محرک دیگر، احساس است که به واسطه هنر سر و شکل می‌گیرد. احساس زاییده هنر است، چه شعر، ادبیات و چه موسیقی. در این جلسه می‌خواهم بگویم چیزی در دستان شما هنرمندان است که می‌تواند نیروی محرکه یا در نقطه مقابل جان‌مایه ایستایی جامعه باشد.

وی در ادامه با تأکید به مأموریت‌های  مجموعه خود افزود: بنیاد ۱۵ خرداد بعد از ۴۰ سال تصمیم گرفته است که از یک نهاد اقتصادی تبدیل به نهاد اجتماعی شود. ما کار اجرایی انجام می‌دهیم اما بار اصلی این کارها به دستان شما است. ۱۵ خرداد مبدأ نهضت و نقطه آغاز حرکتی عظیم است. آیا جایگاه و نقش آن در قیام، پیروزی و تداوم انقلاب به شایستگی تبیین شده است؟ به نظرم نشده است. ما قصد داریم که این کار را در بنیاد ۱۵ خرداد با حمایت شما هنرمندان انجام بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس