کد خبر 1242399
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
سریع و خشن 9

مجموعه سریع و آتشی در حالی دارد به پایان کار خود نزدیک می‌شود که یونیورسالی‌ها به‌دنبال شخم زدن آن و تولید اسپین‌آف‌هایی براساس تعدادی از شخصیت‌های مطرحش هستند.

به گزارش مشرق، به‌دنبال استقبال بسیار خوبی که از نهمین قسمت مجموعه اکشن و دلهره‌آور «سریع و آتشی» شد، حالا تمام صاحب‌نظران در انتظار اکران عمومی دهمین قسمت آن هستند. با اکران عمومی این فیلم (در تاریخ دوم آوریل ۲۰۲۲)، ماجراجویی‌های دومینیک تورتو و دوستانش برای همیشه به پایان می‌رسد و بازیگران سریع و آتشی‌ها فرصت آن را پیدا می‌کنند که سراغ یک مجموعه فیلم جذاب و تماشایی دیگر بروند! این اکشن ماجراجویانه ورزشی را جاستین لین آسیایی‌تبار کارگردانی کرده و شرکت یونیورسال برای تولیدش نزدیک ۲۰۰ میلیون دلار پول هزینه کرده‌است. وین دیزل که با این مجموعه پربیننده به یکی از ستارگان مطرح گونه اکشن تبدیل شد و لقب آرنولد شوارتزنگر بعدی سینما را گرفت، دوباره در قالب شخصیت دومینیک تورتو ظاهر شده‌است. شارلیز ترون که در قسمت قبلی فیلم در سال ۲۰۱۷ نقش شخصیت منفی داستان را بازی کرد، در این قسمت هم حضور دارد و جان سنا قهرمان کشتی کج که مدتی است به جمع بازیگران سینما پیوسته، شخصیت محوری منفی داستان قسمت نهم است.

تهیه‌کنندگان سریع و آتشی‌ها در سال ۲۰۱۴ رسما تایید کردند که مجوز تولید دو قسمت نهم و دهم را صادر کرده‌اند. کار نگارش فیلمنامه این دو قسمت از همان زمان آغاز و اکتبر ۲۰۱۷ اعلام شد که جاستین لین دوباره برای کارگردانی نهمین قسمت پشت دوربین برمی‌گردد. او آخرین بار سال ۲۰۱۳ ششمین قسمت فیلم را کارگردانی کرده بود. خیلی زود لین به دانیل کیسی پیوست که کار نگارش فیلمنامه را شروع کرده بود. فیلمبرداری فیلم نوامبر ۲۰۱۹ در لندن شروع شد و تا ۴۰ روز در تفلیس، تایلند و لس‌آنجلس ادامه یافت. مدیران یونیورسال ابتدا آوریل ۲۰۲۰ را به‌عنوان زمان اکران عمومی سریع و آتشی۹ انتخاب کرده بودند اما کرونا چند بار این زمان را به تعویق انداخت. حتی زمانی که بالاخره تهیه‌کنندگان فیلم خبر نمایش عمومی قطعی فیلم را اعلام کردند، بسیاری آنان را از انجام این کار منع نمودند. تحلیل این افراد این بود تماشاگران در شرایط کرونایی استقبالی از فیلم نخواهند کرد.
 
 

چرا سریع و خشن را  قرار است شخم بزنند

اقدام متحورانه

اما یونیورسالی‌ها اواخر ماه می‌ ابتدا اقدام به اکران بین‌المللی این اکشن در کره جنوبی و آسیای دور کردند. استقبال بسیار خوب تماشاگران آسیایی از فیلم، نشان داد اکران عمومی آن در آمریکای شمالی هم با موفقیت همراه خواهد بود. سینماهای آمریکا در حالی در تاریخ ۲۵ ژوئن فیلم را روی پرده بردند که فروش بین‌المللی آن به رقم بسیار خوب و غیرقابل باور ۳۰۰ میلیون دلار رسیده بود. سریع و آتشی ۹ اولین بلاک باستر پرهزینه هالیوودی است که بعد از شیوع بیماری کرونا در آمریکای شمالی اکران عمومی شد. فیلم در ۱۰روز نخست نمایش عمومی در این مکان، ۱۲۶ میلیون دلار فروش کرده‌است. با اضافه کردن فروش فیلم در بقیه کشورهای دنیا، فروش جهانی فیلم هم‌اکنون به رقم ۵۰۰میلیون دلار رسیده‌است. منتقدان سینمایی هم مثل تماشاگران معمولی استقبال خوبی از فیلم کرده و به تحسین هنر کارگردانی لین و بدلکاری‌های آن پرداختند. با این حال به گفته منتقدان، فیلمنامه فیلم کلیشه‌ای است و سکانس‌های اکشن آن چندان قابل باور و رئالیستی نیست.
بیشتر بخوانید:

در داستان قسمت نهم، جاکوب برادر دومینیک (جان سنا) به تماشاگران معرفی می‌شود. او برخلاف دومینیک، آدمی ناراحت و شرور است که قصد نابودی دنیا را دارد و دومینیک مجبور می‌شود با همکاری دوستان قدیمی‌اش در مقابل او بایستد و مبارزه کند. جان سنا در رابطه با حضورش در قسمت نهم فیلم می‌گوید: «یک برنامه دیدار با وین دیزل برایم گذاشته شد. خیلی خوشحال بودم که از نزدیک با او ملاقات می‌کنم. صحبت بسیار خوبی در این دیدار داشتیم و کمی بعد از آن، از سوی مدیران شرکت یونیورسال برای بازی در سریع و آتشی دعوت شدم. بعدا متوجه شدم دیدارم با دیزل نه دیداری معمولی که تست بازیگری بوده‌است. آنها بدون این که به من بگویند، مرا برای فیلم انتخاب کرده بودند و می‌خواستند ببینند می‌توانم از عهده اجرای نقش بربیایم یا نه!»

چرا سریع و خشن را  قرار است شخم بزنند


 استقبال از شارلیز ترون

مجموعه سریع و آتشی در حالی دارد به پایان کار خود نزدیک می‌شود که یونیورسالی‌ها به‌دنبال شخم زدن آن و تولید اسپین‌آف‌هایی براساس تعدادی از شخصیت‌های مطرحش هستند. بعد از «هابز و شاو» در سال ۲۰۱۹ که فیلمی مستقل در ارتباط با دو شخصیت هابز و شاو (با بازی دواین جانسون و جیسون استاتام) بود، حالا خبر می‌رسد که شخصیت چیپر هم به‌زودی برای خودش صاحب یک فیلم مستقل سینمایی می‌شود. چیپر با بازی شارلیز ترون که در قسمت هشتم معرفی شد، یک جنایتکار بسیار حرفه‌ای و ماهر است که در قسمت نهم به گروه جاکوب تورتو می‌پیوندد تا با دومینیک و دوستانش مبارزه کند. یونیورسالی‌ها که موفقیت فیلم‌های «مالیفیشنت» و «کروئلا»ی والت دیزنی را دیده و متوجه شده‌اند تماشاگران سینما دوست دارند داستان زندگی شخصیت‌های شرور فیلم‌های پرسروصدا را به صورت مستقل دنبال کنند، تصمیم گرفته‌اند «چیپر» را تولید کنند. جالب این که پیشنهاد ساخت این فیلم را وین دیزل به مدیران یونیورسال داده است!
منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    31 14
    قهرمان! های تخیلی اصلاح طلبان( غربزدگان).
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      45 1
      البته سوپرمن افسادطلبا جهانگیری است
    • Saeed IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
      5 18
      خدا کنه مثل غربی ها بشیم هم سیستم بان‌کی‌مون هم اقتصادمون
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    10 0
    وین دیزل؟ آرنولد؟ اصلا مقایسه قشنگی نیست!
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    5 0
    جان سینا هم که با یک دختر ایرانی ازدواج کرده . به نام شهرزاد شریعت زاده . خلاصه داماد خودمونه خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس