کد خبر 1242914
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
زالی نمایه

۵۶۰۰ بیمار کرونایی در ۱۰۵ بیمارستان استان تهران بستری هستند و آمار بیماران سرپایی در اورژانس بیمارستان‌ها رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز تعداد ۱۴ هزار بیمار در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان استان تهران در حوزه سرپایی به ما مراجعه کردند.

خیز شتابان موج پنجم کرونا در استان تهراندکتر علیرضا زالی افزود: تعداد مریض‌های نیازمند به تخت نیز در استان تهران از مرز هزار بیمار گذشته و به هزار و سیصد و ۴۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته با تشخیص کرونا پذیرا بودیم که از این تعداد ۲۴۳ بیمار به دلیل بدحالی مستقیم در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی گفت: تعداد ترخیص ما در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار بوده که نصبت به ورودی بستری‌ها یک تراز منفی را نشان می‌دهد.

وی افزود: از ویژه گی‌های خیز پنجم این است که هم در جوانترها بیشتر این بیماری دیده می‌شود، جمعیت یک خانواده همزمان با هم به بیمارستان مراجعه می‌کنند، علائم گوارشی و تنفسی همزمان دیده می‌شود، درگیری دو طرف ریه بیشتر دیده می‌شود که این علائم مجموعا از ویژه گی‌های کرونای دلتا است.

زالی گفت: فعلا میزان تخت‌های موجود ما در مراکز درمانی در توازن مثبت با این بیماری قرار دارد، ولی ممکن است هرلحظه شرایط متفاوتی ایجاد شود.

وی افزود: وضعیت واکسیناسیون در تهران هم مثل سایر نقاط کشور وضعیت مطلوبی نیست و هنوز علی رغم تلاش‌های صورت گرفته عده‌ای از گروه‌های پر خطر را واکسینه نکردیم.

وی گفت: تا کنون در تهران یک میلیون و ششصد هزار نفر واکسن کرونا در مجموع دز اول و دوم تزریق کرده ایم که بالغ بر ۴۸۰ هزار نفر دزهای اول و دوم را دریافت کرده اند.

وی افزود: ۸۱ درصد از گروه سنی بالای ۷۰ سال در استان تهران واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در پایان گفت: تنها اعمال محدودیت‌ها برای کنترل کرونا کافی نیست و در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حتما تسریع در واکسیناسیون عمومی مردم منطقی‌ترین کار است و همه انرژی کشور باید معطوف به تامین واکسن باشد.

دکتر زالی امروز از کز درمانی شهرستان های جنوب شرق استان تهران بازدید کرد و پس از افتتاح چند طرح در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های قرچک و ورامین با حضور در شهرستان پاکدشت در منزل شهیده مدافع سلامت دکتر شیرین روحانی راد حاضر شد و با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس